Uwtrouwvideograaf.nl
32 gasten, 0 leden

Top posters

8674 Berichten
5795 Berichten
5218 Berichten
4906 Berichten
4406 Berichten
3671 Berichten
3273 Berichten
2451 Berichten
  • Totaal aantal leden: 13366
  • Nieuwste lid: Aart1975
  • Totaal aantal berichten: 243123
  • Totaal aantal topics: 29720
  • Online vandaag: 29

Auteur Topic: Nog eens een montage doen.  (gelezen 2821 keer)

25/11/2023 om 16:13
Reactie #15

Lenzz

• Gast
Re: Nog eens een montage doen.
« Reactie #15 Gepost op: 25/11/2023 om 16:13 »

Het idee om dingen te gebruiken die in je bibliotheek zitten vind ik goed gevonden, had er niet zelf op gekomen, zo heb ik nog een filmbeeld van het gebouw waarin de tentoonstelling plaatsvond, er zitten op dat beeld nog wel bladeren aan de bomen (herfst beeld) terwijl tijdens het filmen vorig weekend de bomen voor de lokatie al helemaal kaal zijn, maar zou het iemand opvallen? ☺️ kans is groot dat het inderdaad niet eens opgemerkt word, hahaha.
Wat ik ook al deed was ipv te knippen in de beelden ze via uitrekken korter maken, wat me daarbij opviel was dat ook het geluid word samen geperst en de mensen sneller praten tot zelfs kwek geluiden maken😂

Beeld kun je subtiel korter maken (afhankelijk van eventuele beweging natuurlijk) en het audiospoor laat je gewoon deels in tact, dus niet versnellen of vertragen. Beetje mee spelen.

25/11/2023 om 16:17
Reactie #16

Lenzz

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: 25/11/2023 om 16:17 »

Citaat
het zijn MTS video beelden

AVCHD dus. Essentiëel is dat deze bestanden hoog in de navigatiestructuur van je computer staan! Is voor mijzelf destijds met Pana HC-X 920's harde les geweest.
Durf niet te beweren dat dit dé oplossing is, maar ik bemerkte zelf een enorm verschil in performance - hoefde ook niet met Proxies te werken.

25/11/2023 om 17:55
Reactie #17

Studio Brandaris

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: 25/11/2023 om 17:55 »

" er zal ook ingekort en geknipt worden, het mee opgenomen geluid is eigenlijk niet bruikbaar, vooral dan wanneer ik de beelden ga knippen is ook een deel van het omgeving geluid weg (mensen die praten op de achtergrond) ik ben dan ook van plan het mee opgenomen geluid gewoon uit te zetten en er stemming free muziek onder te brengen."

Ik neem altijd bij geluid dat er toe doet, zoals bij muziekmakers (orkets, band) een flink stuk langer op dan dat ik gebruik. B.v. bij een orkest kan je dan snijshots plaatsen boven het doorlopende stuk muziek. Slechts echte musici zouden kunnen zien dat de bediening van de instrumenten niet klopt met de muziek, maar meestal werkt het niet zo, men kijkt naar de beelden en de muziek komt tegelijk binnen, men zit niet op te letten of het wel klopt. Bij een stuk film over een stad, markt of tentoonstelling werkt het meestal prima om alle geluid te blokken van dat betreffende stuk en dan onder de tab Sequence te kiezen voor apply audiotransition. Meestal is dat de gewone overvloeier dat kan je ook instellen zo nodig. Eventueel kan je de overvloeiers langer maken. Het geluid loopt dan meestal prachtig door. Slechts af en toe zal je misschien wat moeten aanpassen door de overgang langer of korter te maken

26/11/2023 om 09:33
Reactie #18

Catmen

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: 26/11/2023 om 09:33 »

Tijdens deze laatste  prille montage, (nog maar drie beeldfragment en op de tijdlijn) is er een hapering van de preview voortgang, dat heeft zo goed als zeker zijn oorsprong niet in het montage program. Ik ga me nu even toespitsen op het waarom, dat zal vermoedelijk liggen aan andere programs die op de achtergrond veel processor kracht vragen ik zocht al eens bij systeem instellingen en verder waar je de cores kunt zien werken, er zitten daar serieuze pieken gissen tot ongeveer 70% ik moet uitzoeken vanwaar dat komt en die  processen stoppen, het lampje op mijn desktop pc knipperde continu stelde ik vast, sinds wanneer weet ik niet, maar vermoedelijk moet ik daar toch ingrijpen (en met mijn beperkte kennis zal dat even duren) het enigste program dat ik er bij plaatste was malwarebites Free.
Ik zal hier een paar screencaptures plaatsen van wat er mee opstart en de services waar er mogelijk van uitgeschakeld mogennworden, die bedrijvigheid moet toch van ergens komen? Ik heb ook nog wel de vraag gesteld op het nationaal computer forum waar ook wat kennis bij elkaar zit en dan meer naar pc problemen gericht, ik hoorde ergens speccy  vermelden, als dat helpt wil ik het ook wel downloaden en laten kijken.

26/11/2023 om 10:15
Reactie #19

Catmen

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: 26/11/2023 om 10:15 »

Hierbij screen captures van wat er in taakbeheer te vinden is aan wat er mee opstart en de services die draaien waar van ik de Microsoft services even heb weg  gelaten.
Omdat mijn lampje op de pc continu knippert denk ik dat er op de achtergrond redelijk wat gebeurt, ook als ik via systeem en instellingen, naar de cores ga kijken zitten daar pieken bij van boven de 70%, ik denk dat ik daar maar eens eerst naar ga kijken wat een oplossing kan zijn voor ik me druk maak in dingen die niet goed gaan in premiere elements 

26/11/2023 om 12:02
Reactie #20

wgbeijerland

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: 26/11/2023 om 12:02 »

Ben je handig in het downloaden van software van het internet. Met Speccy
daarmee kan je heel goed de conditie van je computer bekijken.
Hoe oud is je computer ik vraag dit omdat de koeling van vooral van de CPU belangrijk is. Zit het koelelement vol stof kan dit de werking van de grote video datastromen beïnvloeden.

26/11/2023 om 12:33
Reactie #21

wgbeijerland

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: 26/11/2023 om 12:33 »

Dit is Taakbeheer hiermee vind ik zie je meer van de Data stromen.

26/11/2023 om 17:03
Reactie #22

wgbeijerland

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: 26/11/2023 om 17:03 »

Nog even een beeld Speccy. De temperatuur van de CPU als Elements een film MP4 H264 1440x1080p 25 aan het renderen is. De temperatuur heb ik even boven de 70 gr. gezien. Even de schuifbalk onderin gebruiken dan zie je meer van Speccy.
« Laatst bewerkt op: 26/11/2023 om 17:09 door wgbeijerland »

27/11/2023 om 14:42
Reactie #23

Lenzz

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: 27/11/2023 om 14:42 »

Taakbeheer Screencaptures bekeken. Er draait nogal wat op de achtergrond, maar wat er aan en uit staat is ok en begrijpelijk.

Andere afbeelding: bronverbruik is zo goed als niets hier, maar weet niet wat er verder in de lijst staat, gezien de schuifbalk (EDIT: heb je in bovenstaande afbeelding geplaatst).

Op zich ook weer geen extreme belasting van de processor hoor, eigenlijk heel netjes. Zou verwachten dat het systeem hier normaal op kan draaien.
Hoeveel schijfruimte heb je nu op je HD waar Windows (ga ik van uit) op geïnstalleerd is? Win 10 mínimaal 60 Gb vrij.
Verder weet ik niet hoe dat bij Elements geregeld is, maar bij Premìere kan ik instellen hoe zwaar ik het programma wil laten draaien op de CPU, de prioriteit van processen dus.
Grafische kaart heeft ook genoeg geheugen, dus je zou eigenlijk weinig moeten hoeven renderen - tenzij je zware 3rd party elementen op je tijdlijn/clips toevoegt.
Ook gerenderde bestanden van afgeronde projecten verwijderd?
« Laatst bewerkt op: 27/11/2023 om 14:50 door Lenzz »

27/11/2023 om 16:24
Reactie #24

Catmen

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: 27/11/2023 om 16:24 »

Hoi Lenzz,

mijn schijven en hun ingenomen ruimte in bijlage, dat is dus zéér matig, ik heb speccy eens geïnstalleerd en zie naar het ram geheugen dat is 32 gb heb altijd gedacht dat het maar 16gb was (als speccy juist is) ik begrijp nog steeds niet waarom preview hapert op steeds andere momenten in maar één  video spoor waar 2 minuten materiaal op staat met géén voice over en/of muziek. ik heb intussen één en ander uit gezet bij het opstarten maar dat maakt geen enkel verschil tot nog toe. ik zie wel minder activiteit op het desktop lampje dat continu knipperde en nu en stuk minder maar... de preview blijft haperen.

27/11/2023 om 20:22
Reactie #25

Lenzz

• Gast
« Reactie #25 Gepost op: 27/11/2023 om 20:22 »

Je hebt méér dan genoeg ruimte op de harde schijven hoor. Dat vormt dus op geen enkele manier 'n bottleneck.

Zo te zien heb je 4 bankjes van 8Gb per stuk.

In dit kader zou je ook nog 'ns MemoryTest kunnen uitvoeren:

http://hs.windows.microsoft.com/hhweb/content/m-en-us/p-6.2/id-4edd5f80-def2-4d32-965c-116d49fb9872/
« Laatst bewerkt op: 27/11/2023 om 20:29 door Lenzz »

27/11/2023 om 21:09
Reactie #26

wgbeijerland

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #26 Gepost op: 27/11/2023 om 21:09 »

Hoi Catman kan je in Speccy nog eens kijken en dan ook naar de temperatuur van de CPU. Er is heeft op dit Forum ongeveer zo'n zelfde mysterie gestaan. Toen bleek dat de computer in een kast stond en deze kreeg het te warm. Vandaar mijn vraag  hoe oud, stof, koeling enz.
De preview is toch het scherm wat je krijgt als je op een shot wat in de bibliotheek staat klikt.

27/11/2023 om 22:48
Reactie #27

Catmen

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #27 Gepost op: 27/11/2023 om 22:48 »

de desktop staat in een vrij stofloze ruimte en bovendien met dit weer, vrij koud, er gebeuren geen zware berekeningen dus een hoge processor temp zou me verbazen maar ik zal hem eens open doen, de processor is vloeistof gekoeld, als die stuk zou zijn is een hoge temp mogelijk, ik bekijk het morgen, of er stof aanwezig is.
Bijgevoegd een screen capture van de huidige prille "montage" en daar stop de preview minstens drie maal op steeds andere plaatsen. mijn Pc zou zo'n montage zeker aan moeten kunnen, en ik begrijp dus niet goed waar ik het probleem moet zoeken dat ik vroeger niet had (twee jaar geleden bij een vorige montage)   

28/11/2023 om 11:15
Reactie #28

wgbeijerland

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #28 Gepost op: 28/11/2023 om 11:15 »

Meen toch dat dit het preview scherm is. Hiermee kan je het shot op lengte maken. Geen idee of dit invloed heeft.

28/11/2023 om 13:30
Reactie #29

Catmen

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #29 Gepost op: 28/11/2023 om 13:30 »

Ja dat scherm zie ik ook wanneer ik dubbelklik op een video fragment en inderdaad daar kun je de clip bijknippen vooraan en achteraan, ik gebruik daar voor de haar lijn die je ziet op de tijdlijn, daar is een klein schaartje zichtbaar om de clip te knippen maar of deze of andere manier van knippen nu invloed heeft op de preview voortgang weet ik niet, ik zou het kunnen proberen daar niet van.

Pagina opgebouwd in 0.086 seconden met 29 queries.