Tijdens deze laatste prille montage, (nog maar drie beeldfragment en op de tijdlijn) is er een hapering van de preview voortgang, dat heeft zo goed als zeker zijn oorsprong niet in het montage program. Ik ga me nu even toespitsen op het waarom, dat zal vermoedelijk liggen aan andere programs die op de achtergrond veel processor kracht vragen ik zocht al eens bij systeem instellingen en verder waar je de cores kunt zien werken, er zitten daar serieuze pieken gissen tot ongeveer 70% ik moet uitzoeken vanwaar dat komt en die processen stoppen, het lampje op mijn desktop pc knipperde continu stelde ik vast, sinds wanneer weet ik niet, maar vermoedelijk moet ik daar toch ingrijpen (en met mijn beperkte kennis zal dat even duren) het enigste program dat ik er bij plaatste was malwarebites Free.
Ik zal hier een paar screencaptures plaatsen van wat er mee opstart en de services waar er mogelijk van uitgeschakeld mogennworden, die bedrijvigheid moet toch van ergens komen? Ik heb ook nog wel de vraag gesteld op het nationaal computer forum waar ook wat kennis bij elkaar zit en dan meer naar pc problemen gericht, ik hoorde ergens speccy vermelden, als dat helpt wil ik het ook wel downloaden en laten kijken.