Uwtrouwvideograaf.nl
50 gasten, 0 leden

Top posters

8674 Berichten
5795 Berichten
5218 Berichten
4906 Berichten
4406 Berichten
3671 Berichten
3273 Berichten
2451 Berichten
  • Totaal aantal leden: 13365
  • Nieuwste lid: Aart1975
  • Totaal aantal berichten: 243153
  • Totaal aantal topics: 29726
  • Online vandaag: 58

Auteur Topic: Zoom H4  (gelezen 1158 keer)

25/07/2023 om 13:14
gelezen 1158 keer

Catmen

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
Zoom H4
« Gepost op: 25/07/2023 om 13:14 »

Hallo,

Ik kocht ooit een zoom H4 handy recorder, ik gebruikte hem haast nooit. onlangs wou ik hem eens testen om te kijken of hij nog werkte en dat was "noppes" er zit geen beweging meer in, ik stak er nieuwe batterijen in (heel de tijd zaten er geen in) en sloot hem ook aan met de toen bijgeleverde stroom adapter op het net, het toestel reageerd niet meer bij het aanzetten, het schermpje blijft donker, ik vraag me nu af of hij rijp is voor de vuilbak of ligt het aan de lange stilstand dat de elektronika de geest heeft gegeven, ik weet zeker dat er geen "ongelukken" in welke zin dan ook  zijn mee gebeurt. Een herstelling zou misschien kunnen maar gezien mijn zéééér weinig gebruik is dat er wat over. ik vroeg me af of de software eventueel zou moeten terug geinstalleerd worden via het geheugen kaartje maar als het toestel al geen teken van leven geeft hoe zou dan al die software er moeten in geraken?
Iemand nog een hint of iets dergelijks?

26/07/2023 om 09:19
Reactie #1

beaufrere

• Information
  • Sr. Member
    • Bekijk profiel
Re: Zoom H4
« Reactie #1 Gepost op: 26/07/2023 om 09:19 »

Laat hem eens de hele dag aan de lader zitten. Na lange tijd niet gebruikt kan het zijn dat de condensatoren helemaal leeg zijn. Ik had zoiets met een cd-speler op batterijen en lichtnnet adapter. Niet geschoten is altijd mis.
Succes
Cees

26/07/2023 om 19:59
Reactie #2

Studio Brandaris

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 26/07/2023 om 19:59 »

wat heb je geprobeerd? zonder batterij en met lader. Of lader en (oplaadbare) batterij. Of alleen de batterij die wel opgeladen is. Probeer alle drie maar laadt de batterij eerst op voor je hem in de Zoom stopt.
Mijn Zoom H1 ligt ook al een paar jaar op de plank zonder batterij, maar doet het meteen. Het lijkt me sterk dat elektronica kapot gaat als het gewoon in een huiselijke omgeving ligt. Zijn de contacten van de batterij, zoals het veertje wellicht gecorrodeerd. Dan wat contactspray gebruiken en/of heel licht schuren

26/07/2023 om 20:52
Reactie #3

Catmen

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 26/07/2023 om 20:52 »

De zoom heeft zowel nieuwe batterijen gekregen als lang via de adapter aan het net gehangen, denk toch dat daar het probleem niet zit, misschien te lang niet gebruikt, en ik spreek dan over ongev twee jaar, een nieuwe gaat er zeker niet komen, ik film nog te weinig, de zoom zoals hij nu is kan zeker niet op tweede hands.

27/07/2023 om 15:36
Reactie #4

Catmen

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 27/07/2023 om 15:36 »

Hij heeft nu de ganse nacht in het stroomnet gezeten, er is geen beweging opgemerkt, ik denk toch echt dat hij om zeep is, raar is dat er, zoals eerder vermeld geen "ongelukken" zijn mee gebeurt. tja dan maar weg.

27/07/2023 om 19:01
Reactie #5

Studio Brandaris

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 27/07/2023 om 19:01 »

Je kan het bedrijf nog vragen om een oplossing. Het is jammer om elektronica zo weg te gooien terwijl het misschien een kleinigheid is. Dit is hun helpdesk. Vraag moet natuurlijk wel in het Engels, maar als dat lastig is doet Google Translate het zonder problemen
 info@zoom.co.jp

28/07/2023 om 11:43
Reactie #6

wgbeijerland

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 28/07/2023 om 11:43 »

Ik heb een H2 ik zie bij mij onder het deksel van de batterijen een paar schroefjes zitten.
Op het internet is niets te vinden?
Mijn ervaring met een Bosch Utivia dat ding op stuur van je elektrische fiets. Daar zit een batterij in een plasticzakje. Is die batterij leeg krijg je deze niet meer opgeladen. Van die heerlijke ideeen om zoiets te gebruiken.

29/07/2023 om 08:24
Reactie #7

Catmen

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 29/07/2023 om 08:24 »

Op internet nog niet gaan zoeken maar ik heb het ding eens opengemaakt (4 kleine schroefjes) maar daar zit nogal wat elektronica in man, twee printplaatjes alles mini, mini,mini.
 In de buurt is een hobby elektronica hersteller (was dat vroeger beroepsmatig) kan hem eens vragen er eens naar te kijken, niet geschoten is nooit raak of zoiets, een nieuwe komt er zeker nooit, ik heb het filmen wat opgegeven om leeftijd redenen, minder op reis e.a bovendien is mijn panasonic AG 90 een "bakke beest" terwijl de cam.s tegenwoordig in je gsm kunnen, mijn kleindochter maakt tik tokjes met de gsm die gaat niet "rond sleuren" met zo.n groot film apparaat, trouwens van "monteren" hebben die nog niets gehoord en moeten ze opzoeken in Google.

01/08/2023 om 00:02
Reactie #8

Lenzz

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 01/08/2023 om 00:02 »

Batterij echt defect. Gebeurt soms. Helaas.

05/09/2024 om 11:39
Reactie #9

Buskees

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 05/09/2024 om 11:39 »

Tjee Catmen, dat ik dit nu pas zie!

Ik had nog een tip maar of het nu nog nut heeft weet ik niet. Een LiOn batterij gaat nog wel eens bij lang niet gebruikt te zijn door zijn minimum spanning heen bij ontladen. Ik heb zoiets met meerdere andere apparaten gehad (zoals een accu van een camera en eentje van een telefoon). Als je een variabele voeding hebt (heb ik als zendamateur) kan je die erop aansluiten als je een beetje handig bent en dan de laad/werkspanning b.v. 1,5 volt hoger zetten dan de werkelijke werkspanning. Dat wil het wel gebeuren dat de accu weer een "opdonder" krijgt waardoor hij weer boven de minimum spanning komt! Het is geen garantie, maar stuk is toch al stuk!

Ik ben alleen bang dat dit bericht te laat komt!

Kees
To Boldly Go Where No One Has Gone Before

05/09/2024 om 20:37
Reactie #10

Catmen

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 05/09/2024 om 20:37 »

Ja Kees, buiten het feit dat ik vermoedelijk niet kon doen wat je voorstelde heb ik hem al een tijdje opgegeven en naar afgedankte elektronica gedaan. Ik heb het altijd als een miskoop ondervonden wegens zéééér te weinig gebruikt, ligt aan mezelf uiteraard.
Toch bedankt voor je respons.

Pagina opgebouwd in 0.099 seconden met 27 queries.