Dag Henkje, ik was natuurlijk al op de hoogte, en wil je ook feliciteren met dit hoogstandje!! Zeker de lens (maar ook het toestel) is de moeite waard. Je bent wel van je geloof gevallen he? Nu wordt het toch nog AVCHD, hahaha... Ben trouwens benieuwd of je alle fotofuncties ook met filmen kan gebruiken, zoals zoomen en werking van de stabilizer. Ik wist niet eens dat jij een Rode-mic hebt.... Inleveren dat ding!! :grin: :grin: :grin: :grin: :grin:
V.w.b. de kaartjes mijn eigen ervaring tot nu toe: Ik heb "hakkietakkie" kaartjes van 4Gb, class 4 en ook een SanDisc kaartje van 8 Gb class 8, en merk geen verschil!! En ik film in de hoogste resolutie! De class 4 kaartjes blijken dus snel genoeg voor mijn SD700, maar misschien is de manier van bufferen en processen wel belangrijk voor de dataverwerking, dus hoe dat bij een Canon EOS 550 uitpakt, zou ik niet durven zeggen. Misschien is de grootte van opslagcapaciteit van een kaartje ook van belang voor de snelheid van schrijven, maar dat is een gok, geen weet! Maar ik heb wel het gevoel dat de commercie je graag die hoofdprijs wil laten betalen!!! Ik zou zeggen: gewoon proberen maar!!!
In elk geval zou ik zoiets ook wel gewild hebben, al was het alleen maar vanwege het kleine pestschermpje op mijn EOS350 die overigens verder uitstekende foto's maakt. Maar ik heb al een andere keuze gedaan, en ben daar ook heel blij mee!!! 't Zal mij benieuwen of we er in de toekomst ook combi-montages mee kunnen maken!!!
edit: In de manual van mijn SD700 staat dat voor video kaartjes van class4 en hoger gebruikt kunnen worden!!