Uwtrouwvideograaf.nl
57 gasten, 0 leden

Top posters

8674 Berichten
5795 Berichten
5218 Berichten
4906 Berichten
4406 Berichten
3671 Berichten
3273 Berichten
2451 Berichten
  • Totaal aantal leden: 13365
  • Nieuwste lid: Aart1975
  • Totaal aantal berichten: 243154
  • Totaal aantal topics: 29726
  • Online vandaag: 99

Auteur Topic: lay-out scherm Premiere  (gelezen 2346 keer)

10/12/2023 om 19:54
gelezen 2346 keer

Studio Brandaris

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
lay-out scherm Premiere
« Gepost op: 10/12/2023 om 19:54 »

Ik werk met 3 monitors en heb een speciale lay-out waar de verschillende tabbladen van Premiere staan. Ik heb deze lay-out opgeslagen, maar meestal bij openen ziet alles er weer anders uit. Effect, Effect Controls, Lumetri Colour en Project zijn allemaal aan elkaar gekoppeld door ze met de muis op de naam van de tap naar een van de zijden te slepen en daar vast te zetten. Deze indeling heb ik opgeslagen als mij eigen edit lay-out. Meestal als ik een project weer open is de tab Project meestal losgeraakt en staat ergens anders, Ook de breedte van de kolommen is iedere keer anders. Ik wordt hier zo moe van. Waarom start Premiere, qua uiterlijk, niet altijd op dezelfde manier op. Een programma dat zoveel geld per maand kost zou toch vriendelijker voor de werker ermee moeten zijn, of ben ik een dombo en snap ik er niets van :(

11/12/2023 om 18:37
Reactie #1

Lenzz

• Gast
Re: lay-out scherm Premiere
« Reactie #1 Gepost op: 11/12/2023 om 18:37 »

3 schermen lijkt me erg vermoeiend, maar dit terzijde  ;D

Vermoed dat Premìere dit niet begrijpt/aan kan.

11/12/2023 om 19:39
Reactie #2

Studio Brandaris

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 11/12/2023 om 19:39 »

Werkt juist uiterst ontspannen. Het project volledig scherm voor mijn neus, de monitor links en de Effecten en Control plus Lumetri Color rechts. Premiere begrijpt het uitstekend. Je kan toch alle panelen loskoppelen. Dan maakt het niet uit waar ze staan, dat is een klus voor het besturingssysteem van Windows. Het is iets in premiere zelf volgens mij.

12/12/2023 om 15:00
Reactie #3

Lenzz

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 12/12/2023 om 15:00 »

Okee, wellicht interessant voor de DEVS van Premìere? Om die vraag daar 'ns neer te leggen?

13/12/2023 om 19:58
Reactie #4

Studio Brandaris

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 13/12/2023 om 19:58 »

Je bedoelt het internationale forum?

18/12/2023 om 15:08
Reactie #5

Lenzz

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 18/12/2023 om 15:08 »

Van Adobe zelf, de ontwikkelaars.

(excuus voor de verlate reactie, was even erg druk de laatste dagen).

19/12/2023 om 08:28
Reactie #6

Catmen

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 19/12/2023 om 08:28 »

Ik plaatste op het Adobe video forum (moet even de link vinden) een vraag m.b.t het stoppen van de preview in mijn montage en ik kreeg zowaar een antwoord van Ann (het andere video forum dat er mee stopte) haar voorstel om video clips om te zetten heb ik niet uitgevoerd  (nog een program bij op mijn pc en weer wat leren met intussen minder filmen) en ik het gevoel had dat het mijn probleem niet zou oplossen. Het gaat er allemaal wel in het Engels, misschien dar dan eens de vraag stellen?

19/12/2023 om 11:39
Reactie #7

wgbeijerland

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 19/12/2023 om 11:39 »

Als het werkt liet ik het lekker zitten. Het begint er op te lijken dat een computer, software-en hardware, nog ingewikkelder in elkaar zit als een mens.

19/12/2023 om 14:32
Reactie #8

Catmen

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 19/12/2023 om 14:32 »

Dat is in ieder geval zo, als je begint te "prutsen" geraak je dikwijls nog verder van wal.De oplossing voor mijn "haperende preview" werd opgelost door een verse installatie van windows 10 door een beroeps IT-er.
wat de schermen van Brandaris betreft zou hij kunnen overwegen (zie link onderaan) op het adobe video forum zijn vraag te stellen ook An nis daar actief het is allemaal wel in het Engels te doen.

https://community.adobe.com/t5/premiere-elements/ct-p/ct-premiere-elements?page=1&sort=latest_replies&lang=all&tabid=all

19/12/2023 om 14:40
Reactie #9

Lenzz

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 19/12/2023 om 14:40 »

Ik plaatste op het Adobe video forum (moet even de link vinden) een vraag m.b.t het stoppen van de preview in mijn montage en ik kreeg zowaar een antwoord van Ann (het andere video forum dat er mee stopte) haar voorstel om video clips om te zetten heb ik niet uitgevoerd  (nog een program bij op mijn pc en weer wat leren met intussen minder filmen) en ik het gevoel had dat het mijn probleem niet zou oplossen. Het gaat er allemaal wel in het Engels, misschien dar dan eens de vraag stellen?

Dat verbaast mij, want bovengenoemde forum is niet meer in de lucht, so to say.
Waarschijnlijk noemde ze Handbrake?

Even off topic: ik moet bepaalde films ook omzetten m.b.v. Handbrake om ze te kunnen streamen naar tv. Kijk heel af en toe, maar merk dat dit een probleem kan geven.

19/12/2023 om 14:41
Reactie #10

Lenzz

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: 19/12/2023 om 14:41 »

Als het werkt liet ik het lekker zitten. Het begint er op te lijken dat een computer, software-en hardware, nog ingewikkelder in elkaar zit als een mens.

Dan hoop ik je uit die droom te verlossen: een mens zit biljoen keer ingewikkelder (lees: mooier en knapper) in elkaar dan een computer  ;D

19/12/2023 om 17:41
Reactie #11

wgbeijerland

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 19/12/2023 om 17:41 »

Je hebt uiteraard gelijk Lenzz. Maar ik neem aan dat je af en toe ook op het internet naar info zoekt en zie hoeveel vragen er niet en waarschijnlijk nooit worden beantwoord of opgelost.

19/12/2023 om 22:07
Reactie #12

Catmen

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 19/12/2023 om 22:07 »

Dat verbaast mij, want bovengenoemde forum is niet meer in de lucht, so to say.
Waarschijnlijk noemde ze Handbrake?

Inderdaad het forum van Ann is uit de lucht maar het adobe community forum bestaat wel link(https://community.adobe.com/t5/premiere-elements/ct-p/ct-premiere-elements?page=1&sort=latest_replies&lang=all&tabid=all) en daar is ze blijkbaar nog actief en via dat forum kreeg ik advies van haar om clips om te zetten, wat ik uiteindelijk niet deed maar waar een verse windows10 installatie de oplossing bleek.

20/12/2023 om 18:36
Reactie #13

Lenzz

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: 20/12/2023 om 18:36 »

Zeker, het Adobe community platform staat hier los van en is uiteraard 'in de lucht'

Zeer benieuwd naar een eventuele oplossing voor je probleem:

Citaat
maar waar een verse windows10 installatie de oplossing bleek

Echt nu opgelost?

21/12/2023 om 08:39
Reactie #14

Catmen

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: 21/12/2023 om 08:39 »

Ja inderdaad dat haperen van de previeuw in elements 2023 en ook 2024 (omdat ik dacht dat in versie 2923 het probleem lag) is opgelost, ik liet na  herinstallatie van Windows 10 wel enkele programs weg omdat ik die zoiezo al niet meer gebruikte, of dat een invloed had weet ik niet want ooit werkte elements 2023 probleemloos mét al die "nutteloze" programs.
Er werden ook geen nieuwe programs geïnstalleerd die de hapering konden veroorzaken want mijn desktop is al minstens 2 jaar hetzelfde, de updates die plaatsvonden voor programs buiten beschouwing gelaten.
Ik had wel speccy en een bench tool geïnstalleerd om te zoeken waar het probleem lag maar dat was na de haperende preview, ik installeerde die uiteraard niet terug na de verse Windows 10.

Pagina opgebouwd in 0.119 seconden met 27 queries.