Uwtrouwvideograaf.nl
19 gasten, 0 leden

Top posters

8674 Berichten
5795 Berichten
5218 Berichten
4906 Berichten
4406 Berichten
3671 Berichten
3273 Berichten
2451 Berichten
  • Totaal aantal leden: 13366
  • Nieuwste lid: Aart1975
  • Totaal aantal berichten: 243123
  • Totaal aantal topics: 29720
  • Online vandaag: 18

Auteur Topic: inhoud nieuwe computer  (gelezen 1556 keer)

23/07/2020 om 18:00
gelezen 1556 keer

HVV

• *
  • Information
  • Newbie
    • Bekijk profiel
inhoud nieuwe computer
« Gepost op: 23/07/2020 om 18:00 »

Beste mede lezers,
Ik ben toe aan een nieuwe computer, echter heb ik hier totaal geen verstand van.
Ik heb mij laten voorlichten en deze pc configuratie kwam uit de bus.
De doelstelling is om video`s/film te bewerken heden in Pinnacle studio 20-22 maar wil met enige twijfel overstappen naar Première Pro.

Mijn vraag is kan ik met onderstaande configuratie uit de voeten?.
Voor input aan verbeteringen? zeer gewenst zelfs.

Processor Intel Core i9-10900, 2,8 GHz (Turbo boost 5,1Ghz) socket 1200 processor

Videochip GeForce GTX 1660 Super

Werkgeheugen (RAM) Corsair 32GB, DDR4, 3200 MHz (maximaal 128GB)

Opslag 2x Kingston KC2000 2TB

Aansluitingen achterzijde
2 x USB 3.2 Gen 2 port(s) (1 + Type-A +1 + USB Type-C®), 4 x USB 3.2 Gen 1 port(s)
(4 x Type-A) 1 x Optical S/PDIF out, 5 x Audio jack(s), 1 x ASUS Wi-Fi Module

Aansluitingen voorzijde 3.5mm, Microfoon, 2x USB 3.2 (Gen1, 5Gb/s)
Afmetingen (d x b x h) en gewicht 497mm x 210mm x 430mm

Besturingssysteem Windows 10 Pro

Voeding 650W
Garantie 2 jaar volledig.
Bijzonderheden Bluetooth 5.1, Wi-Fi 4, 5 en 6

23/07/2020 om 20:01
Reactie #1

Catmen

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
Re: inhoud nieuwe computer
« Reactie #1 Gepost op: 23/07/2020 om 20:01 »

Over de configuratie kan ik je niet veel vertellen maar beginnen met pinnacle maar misschien Adobe premier pro overwegen dat is wel een heel verschil en zeker in leercurve.
Catmen

23/07/2020 om 20:54
Reactie #2

HVV

• *
  • Information
  • Newbie
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 23/07/2020 om 20:54 »

Citaat van: Catmen
Over de configuratie kan ik je niet veel vertellen maar beginnen met pinnacle maar misschien Adobe premier pro overwegen dat is wel een heel verschil en zeker in leercurve.
Catmen

Dag Catmen,
Ik heb mij enigszins beroerd uitgedrukt.
Pinnacle daar werk ik al enige jaren mee, de ergernis van het vastlopen na de laatste versie van Studio Ultimate is denk de verouderde hardware.
Alhoewel ik ook klachten lees van gebruikers met hedendaagse hardware.
Vandaar mijn vraag.

Of een overstap naar Adobe premier pro een verstandige keuze is weet ik niet, een maandelijks (jaar) abonnement is nog al wat, vooral als in mijn geval je weet dat je van het jaar maar 3-4 maanden intensief aan het bewerken of monteren bent.

Adobe premier pro ruim   €300 per jaar.
pinnacle studio ultimate €67.50 per jaar (Update)

24/07/2020 om 08:34
Reactie #3

Catmen

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 24/07/2020 om 08:34 »

Zoals eerder gesteld, over de hardware kan ik niet veel zinnig vertellen zelf kocht ik onlangs een Pc met een I9 processor en zou gerust nog wat ram mogen bijsteken maar hier Op dit forum zitten “kerels” die je perfect kunnen helpen, zelf kom ik ook van pinnacle (alhoewel al lang geleden en ook na problemen toen al) ik stapte toen over naar Adobe première elements (intussen 20 als ik het juist heb) de overstap liep zonder veel inspanning en er is ook veel aan boord maar première pro is andere koek als ik hier soms vragen lees van pro gebruikers die er al zeeeeer lang toch mee bezig zijn en als je er niet dagelijks mee bezig bent zou ik toch twijfelen om voor de pro versie gaan het moet wel leuk blijven niet? Hulp zul je hier altijd wel krijgen maar de leer inspanningen zullen toch van jezelf moeten komen En bovendien zijn er nogal wat betaalbare alternatieven voor een overstap van pinnacle naar ..... zelfs pinnacle krijgt al wel eens positieve reacties maar die lees ik al niet meer. Een andere versie van Adobe première elements kostte mij nog nooit meer dan 100€, ik heb nog steeds twee versies op mijn pc eentje waar je nog Blue ray mee kan maken want de laatste versie (en dat is bij vele  montage pakketten zo vrees ik ) is allemaal toegespitst op uploaden naar YouTube e.a
Noot: met “kerels” bedoel ik uiteraard mensen die wat in hun marge hebben, het kunnen in dit geval zeker ook dames zijn :-)
Succes
Catmen
« Laatst bewerkt op: 24/07/2020 om 08:38 door Catmen »

24/07/2020 om 10:48
Reactie #4

Cor V

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 24/07/2020 om 10:48 »

Als je van Pinnacle Studio af wil (m.i. terecht), zijn er legio mogelijkheden om een aantal goede gratis NLE's te vergelijken. Er is meer dan genoeg informatie op internet (ook You Tube) over te vinden. Het heeft dus geen zin om alle mogelijkheden hier te vermelden. Als je voor de toekomst echter serieus neigt naar het professionele Première Pro (n.m.m. de absolute top voor videobewerking) zou ik zeker de gratis versie van "DaVinci Resolve 16" eens bekijken. Zelfs naar mijn overtuiging een betere "opstap" naar Première Pro dan Adobe's "eigen" Première Elements. Hou er rekening mee dat een "overstap" van consumentensoftware zoals van Studio naar het meer professionelere werk een flinke verandering betekent en het dus behoorlijk wat tijd gaat kosten. Dat moet dus een bewuste keuze zijn. De configuratie van de PC zou zo veel mogelijk op de software plannen moeten zijn aangepast. Op je lijstje zie ik wat dingen die bij mij vragen oproepen, maar ik ben geen echte kenner. Adobe expert Knarf kan je hierover zeker verder adviseren.

24/07/2020 om 12:24
Reactie #5

GiBphoto

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 24/07/2020 om 12:24 »

Ik denk dat je al een eind op weg geraakt met de hardware die je aangeeft, toch zou ik overwegen om er een paar SSd schijven bij te plaatsen,,, je software opstarten (C:\\ drive dus) zou ik al op een SSD schijf zetten, en dan een tweede waar je uw (video) projecten op kan zetten waar je mee aan het werk bent (niet voor opslag dus, daar kan je best de gewone HDs voor gebruiken).
Meer geheugen zou nog beter zijn maar ja hoe ver wil je gaan he,,,
7x GoPro - Sony HDR-CX625 - Panasonic HDC-HS700 - Sony AX53 - Sony A6000 - Canon XA20 - Sony AX2000
DJi mini 2 drone - Beholder DS1 gimbal
PC: ASUS Workstation i9-10920X - 128Gb RAM - MSi GTX 1060 6Gb
https://lightshelter.be

25/07/2020 om 12:03
Reactie #6

Studio Brandaris

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 25/07/2020 om 12:03 »

Citaat van: HVV
Citaat van: Catmen

Adobe premier pro ruim   €300 per jaar.
pinnacle studio ultimate €67.50 per jaar (Update)

Volgens mij kan je je abonnement per keer opzeggen. Dus alleen huren als je het nodig hebt. Maar voordat je AP onder de knie hebt, ben je wel een flinke tijd verder. Ik werk nog steeds met AP omdat ik daar al sinds begin de jaren '90 mee werk en ik enorm opzie om helemaal opnieuw te beginnen met een goedkoper programma. Na al die jaren weet ik nog maar een fractie van het programma, eigenlijk alleen wat ik nodig heb. Het is een zeer professioneel programma met erg veel mogelijkheden die je vaak niet hoeft te gebruiken. Volgens mij is een programma als Magix veel betaalbaarder en sneller onder de knie te krijgen. Maar ik heb er geen ervaring mee. Het ligt helemaal aan wat je wilt monteren. Gewoon wat knippen en plakken en af en toe een effect of leuke overgang, kunnen alle programma's ook de gratis. Wil je meer dan moet je betalen.    

25/07/2020 om 14:23
Reactie #7

Cor V

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 25/07/2020 om 14:23 »

Quote: "Na al die jaren weet ik nog maar een fractie van het programma, eigenlijk alleen wat ik nodig heb"
Dat vind ik nu juist één van de leukste aspecten van Première Pro. Steeds weer leer je nieuwe mogelijkheden erbij, al is het soms niet eens erg belangrijk. En dan werk ik zelfs nog steeds met CS6...Ik ben soms echter wel met DaVinci Resolve aan het stoeien. Ook Photoshop heeft sinds enige tijd meer mijn belangstelling vanwege het verleggen van de aard van mijn audio visuele producties (met nauwelijks of geen eigen camerawerk meer).

25/07/2020 om 17:50
Reactie #8

HVV

• *
  • Information
  • Newbie
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 25/07/2020 om 17:50 »

Dank u wel voor de input.
Het ei is nog niet gelegd, wel de up van 32 naar 64 mb.

De overstap naar première pro durf ik niet aan, de vertaling naar Nederlands is hierbij de bottelnek (volgens de kenners)
De Engelse versie schijnt een absolute must te zijn voor het uitdokteren van première Pro, dat je hiermee een top montage programma in huis haalt staat vast.
Echter, de inspanning van maanden zelfstudie in het Engels is te veel, en het onthouden daarvan :-) je begint weer als beginneling in een oerwoud van muisklikken, en stijf van het montage vak georiënteerde technisch Engels.
Pinnacle studio werkt voor mij tot voor de laatste update het prettigste, het vast lopen van het programma wijd ik aan de verouderde hardware.
Pinnacle studio heeft ook zijn (zoek het maar uit) problemen maar door jaren gebruik voel ik mij daar comfortabeler bij.

Uw input op hardware en software blijft welkom.

25/07/2020 om 22:26
Reactie #9

Lenzz

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 25/07/2020 om 22:26 »

Heb recent voor iemand een systeem samengesteld via 'n online configurator.

Eerst weer 'ns adviezen m.b.t. aktuele stand van zaken hardware ingewonnen.

Zo blijkt de AMD Ryzen (div. typen) een stuk beter te presteren dan de i9.

Verder zou ik zelf nooit 'n jaarabo Première Pro nemen als ik maar 3/4 maanden zou editen.
Misschien zijn er aangepaste abonnementen?

25/07/2020 om 22:30
Reactie #10

Cor V

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 25/07/2020 om 22:30 »

Met Pinnacle Studio maak je naar mijn overtuiging niet de beste keuze. In dezelfde prijsklasse (en ook Nederlands) is er op dit moment beter te koop. Kijk maar eens rond op internet, bijv in de diverse forums waar problemen aan de orde komen.

26/07/2020 om 11:04
Reactie #11

GiBphoto

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 26/07/2020 om 11:04 »

@Lenz wat de AMD betreft zou de winst maar 3% zijn (volgens testen met Premiere) dus zeker de moeite niet om van Intel af te stappen vind ik.
Met Intel heb je wel andere voordelen (zeker als je ook MS-software wil draaien).  

@HVV ik heb lange tijd met pinnacle gewerkt (zonder enig probleem trouwens), ik ben overgegaan naar AP omdat ik nog bezig was met AE (After Effects) en gezien de structuur van AE dezelfde is als van AP vond ik de overschakeling toch de moeite om een keer te proberen,,, Na 2 maand was ik al goed bezig met AP hoor, dus op zich valt dat wel mee (voor de basis).
Ja ik zou ZEKER voor de Engelse versie gaan (nu is mijn Engels net zo goed (of slecht hahaha) als mijn Nederlands) maar er zijn zoveel tutorials op YT te bekijken (die allemaal in eht Engels zijn). op die manier krijg je AP al vrij snel onder de knie hoor,,, Maar ze gebruiken Engelse termen uiteraard en als je dan een NL versie zou hebben van AP dan zit je wel te knoeien,,, Een voorbeeld zoek maar eens op want gaussian-blur in het Nederlands zou zijn... "Slim-vervagen" vind dat maar als de tutorial het gaussian-blur noemt pffff en zo zijn er zoveel dingen die je beter in het Engels leert.

Maar met Pinnacle kan je an een heel eind weg IDD, het hangt ervan af wat je uiteindelijke resultaat moet worden toch...    
7x GoPro - Sony HDR-CX625 - Panasonic HDC-HS700 - Sony AX53 - Sony A6000 - Canon XA20 - Sony AX2000
DJi mini 2 drone - Beholder DS1 gimbal
PC: ASUS Workstation i9-10920X - 128Gb RAM - MSi GTX 1060 6Gb
https://lightshelter.be

Pagina opgebouwd in 0.068 seconden met 28 queries.