Nou Knarf,,, goede winkels en dan kom je met Konijnenberg,,, hmmmm hier bij ons in de buurt is er eentje van,, maar alles behalve kennis terzake in deze winkel hoor,,, Het zijn gewoon verkopers e,n ik heb de indruk dat deze verkopers een maand tevoren nog wasmachines stonden te verkopen,,, Ze doen wel een heel gesofestikeerde uitleg maar vallen al na 30 sec door de mand bij mij. Zo was eht toch met fotomateriaal, en dat zal voor video niet anders zijn.
Ik kocht er ook wel omdat hun prijzen vaak wel goed zijn maar voor informatie moet je daar ZEKER NIET zijn,,, met zekerheid ga je dan naar huis met de verkeerde info.
Ik heb me menigmaal echt kwaad gemaakt als ik in de winkel stond te wachten en ik aanhoorde hoe ze andere klanten met totaal verkeerde informatie bestookten.
Zo kon ik een keer aanhoren dat ze een klant die een Nikon D300 wilde, zij beweerde bij hoog en laag dat er een CCD sensor in zat,,, terwijl de D200 de laatste was met een CCD,,, Ik tikte de verkopen meteen op de vingers, maar die werd zelfs een beetje onbeschoft omdat ik hem corrigeerde, nog 2 andere verkopers erbij die hun collega steunde,,, hevige discussie tot ik hun zij dat ze gewoon eens moeten lezen wat er op de doos staat,,, stond in het groot op CMOS sensor,,, hahahaha,,, Klant heeft daar niets gekocht, terwijl ik hem wel aansprak dat hij zijn info elders moet gaan halen (internet BV) maar dat hij nergens betere prijzen zou kunne vinden. En zo kan ik nog wel 10 voorvallen aanhalen waar ze 100% verkeerde info gaven,,, Ze zagen mij daar niet graag komen,,, en boden me altijd een koffie aan hahahaha.
Met andere woorden geen informatie gaan vragen bij Konijnenberg !!!!!
@PhilipCS een camera moet je ook liggen, kijk, zoals Knarf zegt eerst naar wat je zelf verlangt van je camera,,, En de mogelijkheden zijn heel erg veranderd tegenover vroeger hoor, ik ben zelf ooit ook nog bezig geweest met betacam en peperdure recorders en editing tafels. Nu is het totaal andere koek geworden,,, generatie kopieën tellen ook niet meer mee (wat dan wel een heel erg groot voordeel is uiteraard) en verder software,,, Ook daar erg veel mogelijkheden nu, en ook dat is een beetje persoonlijk, wat ligt je en wat ligt je niet. Ik heb wel met redelijk wat verschillende pakketten gewerkt maar uiteindelijk toch bij Adobe Premiere gestrand. Ook hier een hemelsbreed verschil met vroeger hoor,,, je zal u nog wel herinneren wat we wel moesten doen om gewoon maar en titeltje goed op beeld te krijgen vroeger hahahahaha
Maar de zoektocht naar je nieuwe settings kan al een leuke ervaring zijn toch....