In de overschakeling van versie 19 naar versie 22 heb ik wat dingen moeten zoeken, zoals ht verwijderen van de projecten BV (zie andere topic) domme fout van me maar het was niet zo duidelijk in de handleiding.
Verder werk versie 22 erg prettig, zeer snel en zonder enige hapering hier (Win10 - i7 - 32Gb geheugen).
Ook het renderen naar MP4 gaat zeer vlotjes, tegen 0.8/1 ongeveer denk ik (10 min film = 8 min rederen in 1920x1080)
Wat ook mooi isn, is dat er nu standaard NewBlue filters zijn ingebouwd, ik vind het filter pakket van NewBlue super en erg professioneel.
Ook het platform ziet er veel professioneler uit nu moet ik zeggen,,, Werkt ook aangenamer met met deze layouts en bedieningen.
Premiere is niet zo mijn ding, heb het hier ook draaien maar buiten de gewone kleine dingetjes moet al snel overschakelen naar after effects om wat beeldmanipulatie te kunnen doen,,,
Magix Video Pro is dan net wat beter te gebruiken dan Premiere vind ik, maar blijf nu toch lekker bij Studio, en wat daar neti in loopt doe ik wel in wat anders,,,
Zoals; als ik met twee (of meerdere) camera's opneem dan doe ik een montage in Magix omdat daar perfect een automatische synchronisatie toe te passen is.
Ik zet de 2 of meerdere opname trackt onder elkaar in verschillende tijdlijnen en met 1 klik staan ze mooi allemaal gesynchroniseerd wat natuurlijk super veel tijd reduceert.
Zo heeft elk prog wel zijn voordelen, daarom dat ik er meerdere heb draaien, maar mijn gelobale montages maak ik dan toch in Studio v22 nu...