Tot hiertoe geen problemen meer met haperende preview, verse installatie van windows 10 is vermoedelijk wel de oplossing geweest, heb ook wel een aantal programs verwijderd die ik bijna nooit gebruikte zoals o.a sonic fire pro, ik had daar nogal wat muziek op dvd voor, het probleem met dit program is dat het voor premiere elements een stand alone program is terwijl het voor premiere pro blijkbaar van in het montage program kan gebruikt worden (hoorde ik van Ann toen). dus bij elements gebruik je het, je snijd een muziek flard tot op de seconde en die sla je op, en importeert dit nadien in elements, redelijk omslachtig eigenlijk.
ik moet toch eens op zoek naar rechtsvrije muziek voor als ik eens een filmpje op youtube zet want ze zijn daar streng, en maken het filmpje niet zichtbaar als je muziek gebruikt die niet rechten vrij is, zelf als het niet commercieel is.
alle software op mijn pc die noodzakelijk is is al terug geïnstalleerd, echter niet zonder problemen soms (gebruikersnamen en passwoorden) en corel Draw van corel krijg ik niet meer opnieuw gedownload en geïnstalleerd, mijn versie (home en students) word niet meer ondersteund, ik heb die niet op CD maar wel op een externe HD gedownload (en betaald) maar ik krijg steeds een melding dat het serie nummer niet meer juist is, ik nam kontakt met Corel en wacht nu af wat ik nog kan doen, een nieuwe uitgeklede versie kost een dikke 100€ maar daar gebruik ik het te weinig voor, t'is wel een verlies vind ik want ik kon er goed mee overweg.