Even snel doorheen gelopen. Je ziet direct (op zich een goede keuze, als het al een keuze is) dat de totaal een FHD kwaliteit heeft. De medium shots zijn een stuk beter. De ZV-1 zal een enorme verbetering geven op 4K. Dan heb je gewoon veel meer ruimte qua croppen beeldcompositie.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik als aanvulling op de 3 ZV-1's m'n Pana GH4 met Pana 50-200mm op 4K gebruik. Dan kan ik echt nog behoorlijk editen. Maar die ZV-1's zijn echt ongekend goed bij lowlight conditions, dus als je veel met theater etc. bezig bent, dan is dit is in deze prijscategorie absoluut geweldig.
Kleine suggestie nog: als je dit stuk (lange noten blazers etc.) wat spannender wilt maken, pas dan wat motion effects toe. Een mooie, lange/langzame zoom met pan bijv. - dat maakt al een wereld van verschil. Nooit langer dan 10 sec. naar 1 shot kijken, vooral als daar geen beweging in zit.
En komt er - helaas zoals heel vaak - 'n storende fotograaf in beeld, dan tóch dat er uit laten en maar 'n andere cam gebruiken - dit is natuurlijk killing voor de beleving, de muziek etc. Vooral in 't begin ben je dan al helemaal de richting van de muziek kwijt.
Een plaag waar geen bestrijdingsmiddel voor bestaat, fotografen
Wat ik overigens ook soms nog moet toepassen bij het maken van een FHD beeldcompositie, is het toevoegen van wat scharpness. Mogelijk zul je ook wat noise reduction nodig hebben in die FHD gevallen.
Allemaal theater issues. Mensen die alleen buiten filmen kennen deze problemen mogelijk helemaal niet.
Nog even 'n edit van m'n bericht: hoe is de audio(mix) tot stand gekomen?