Uwtrouwvideograaf.nl
29 gasten, 0 leden

Top posters

8674 Berichten
5795 Berichten
5218 Berichten
4906 Berichten
4406 Berichten
3671 Berichten
3273 Berichten
2451 Berichten
  • Totaal aantal leden: 13366
  • Nieuwste lid: Aart1975
  • Totaal aantal berichten: 243123
  • Totaal aantal topics: 29720
  • Online vandaag: 33

Auteur Topic: Online aanlegplaatsen voor filmmakers  (gelezen 974 keer)

05/04/2023 om 10:33
gelezen 974 keer

Jan-Willem

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
Online aanlegplaatsen voor filmmakers
« Gepost op: 05/04/2023 om 10:33 »

Er zijn best veel plaatsen op internet waar meer of minder serieuze filmmakers elkaar vinden. Wellicht is het goed om wat van die plaatsen met elkaar te delen.

05/04/2023 om 10:33
Reactie #1

Jan-Willem

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
Re: Online aanlegplaatsen voor filmmakers
« Reactie #1 Gepost op: 05/04/2023 om 10:33 »

Film maatjes op vrijwillige basis

https://www.facebook.com/groups/3050013875305145

In deze groep komen vraag en aanbod van film- en videoprojecten op vrijwillige basis samen!
.
Deze groep is bedoeld voor iedereen die graag mee doet aan passie projecten of graag passie projecten aanbied! Om ook de beginnende film- en videomakers een kans te geven in deze markt! Deze groep is uitermate geschikt om hulp te vinden bij het maken van studentenfilms en toelatingsfilms. Heb je hulp nodig bij een schoolopdracht? Plaats hem hier!
.
Let op: In deze groep mogen er geen projecten geplaatst worden met een uur of dagtarief! Wat wel geboden mag worden, is reiskostenvergoeding, apparatuur en eten en drinken! Dit is overigens niet verplicht, maar wees hierover duidelijk in je oproep!!!
.
De groep is bedoeld om beginnende film- en videomakers bij elkaar te brengen, of mensen die het gewoon enorm leuk vinden om te doen op vrijwillige basis. Ook zou je deze projecten kunnen gebruiken om je netwerk in de film en videobranche uit te breiden, maar je kunt het ook gebruiken om ervaring op te doen!

05/04/2023 om 10:35
Reactie #2

Jan-Willem

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 05/04/2023 om 10:35 »

De thuishaven van alle edities van het 48 Hour Film Project in Nederland

https://www.facebook.com/48hfpnederland

Welkom bij het 48 Hour Film Project Nederland! 🤩 Het 48hfp is een wereldwijde filmmaak competitie die in meer dan 90 steden ter wereld plaatsvindt. En in ons landje hebben we er maar liefst VIJF! Op de hoogte blijven van alles 48hfp NL? Dit is de plek! Data, registraties, nieuws, winnaars, nieuws uit de community wereldwijd, en veel meer! Welkom in de wereld van 48hfp NL!

05/04/2023 om 10:38
Reactie #3

Jan-Willem

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 05/04/2023 om 10:38 »

Tweakers [Verzamel] Zelfgemaakte filmpjes

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1426032

Video's maken met behulp van je camera begint gemeengoed te worden. Compactcamera's konden het al langer maar ook nieuwe DSLR's worden tegenwoordig vaak uitgerust met video mogelijkheden. Kon je met compactcamera's nog niet veel instellen, met DSLR's worden tegenwoordig zeer goede producties gedraaid die niet onder hoeven te doen voor producties gemaakt met professionele filmapparatuur. Het aantal accessoires om het filmen makkelijker te maken neemt dan ook sterk toe

Omdat we dit uiteraard willen stimuleren op GoT open we een topic waar je je filmpjes kwijt kan. We houden het laagdrempelig omdat niet iedereen uberskills heeft. Het enige dat we willen is dat het een enigszins interessant filmpje is. Een filmpje van je kat die aan het slapen is opgenomen met je Sweex webcam uit 2003 is hoogst waarschijnlijk niet interessant.  8). De filmpjes mogen uiteraard ook met een videocamera gemaakt zijn.

05/04/2023 om 21:09
Reactie #4

Lenzz

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 05/04/2023 om 21:09 »

Twee van de drie links verwijzen naar Facebook.

Ikzelf vind diverse groepen op dit platform ook heel interessant, maar er schijnt/blijkt een weerstand te zijn onder veel mensen om daar een kijkje te gaan nemen, laat staan interactie te voeren met.
Dit ondervond ik zéker 20 jaar geleden al op een vriendenforum en nu nog steeds. De reden blijft vaag en meestal niet legitiem (angst voor het 'nieuwe', invloed van negatieve publiciteit m.b.t. privacy en meer).

Sinds de opkomst van internet (het is net als geboren worden: je begint al met sterven door ademen...) is er al een enórme hoeveelheid 'internet archief' (quote Jan-Willem) verloren gegaan.
Het zal er 'gewoon' bij horen. Evolutie van de mens kent ook enorm veel verlies aan kennis. Het internet is niet anders.

11/04/2023 om 10:03
Reactie #5

Buskees

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 11/04/2023 om 10:03 »

Twee van de drie links verwijzen naar Facebook.

En dat is nou precies waarom ik daar nooit van zijn levensdagen zal komen! Ik ga dat ook niet uitleggen, het is een zeer bewuste keuze dat ik met facebook (en dergelijke) niks te maken wil hebben. En dan nóg ben je kwijt wat hier is opgebouwd. Het is ook mijn mening dat "het hoort erbij" een dooddoener is.. Maar het feit dat ik hier als één van de weinigen reageer zegt al eigenlijk voldoende.. Het interesseert de meesten blijkbaar niet echt meer. Dat is jammer (vooral voor gelijkdenkenden als ik maar die zullen er dan wellicht bijna niet meer zijn).. Het is net als met "gratis"! Als dat er niet meer is zoekt men wel weer een andere manier "voor weinig"!
To Boldly Go Where No One Has Gone Before

11/04/2023 om 11:59
Reactie #6

wgbeijerland

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 11/04/2023 om 11:59 »

Er is een tijd geweest dat ik best wat aan video gedaan hebt. Daarvan is behoorlijk wat Youtube gezet, zoeken en vul in multiwgb in. Of ga hier naar mijn profiel daar staat het adres ook.
Voor mijn gevoel is het privacy beleid deels de schuld dat ik de camera haast niet meer gebruik.
Daarbij ben ik er achter gekomen, wil je een film maken die mensen willen zien zal je iets wat op een script lijkt  moeten maken. De mensen die in beeld komen moeten dan acteren. "He nee hoor he bah dat ga ik niet doen"
Bij haast alle ander manieren krijg je bewegende fotos en alleen de maker denkt dat het een geweldige film is.
O ja ik voel me niet een serieuze film maker vind het wel heel leuk om te doen.

Schreeuw Doos.
Maar voor mij geld ook het zou jammer zijn als dit forum zou verdwijnen maar ik heb er geen moeite mee. Heb veel meer moeite met de strategie van Google zij zijn de baas en trekken alles naar zich toe.

Pagina opgebouwd in 0.115 seconden met 26 queries.