Uwtrouwvideograaf.nl
27 gasten, 0 leden

Top posters

8674 Berichten
5795 Berichten
5218 Berichten
4906 Berichten
4406 Berichten
3671 Berichten
3273 Berichten
2451 Berichten
  • Totaal aantal leden: 13366
  • Nieuwste lid: Aart1975
  • Totaal aantal berichten: 243123
  • Totaal aantal topics: 29720
  • Online vandaag: 33

Auteur Topic: avi index repareren.  (gelezen 1344 keer)

23/03/2023 om 19:16
gelezen 1344 keer

Studio Brandaris

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
avi index repareren.
« Gepost op: 23/03/2023 om 19:16 »

Hoe repareer ik een avi index. VLC repareert niet. Is er een gratis programma dat dit kan? Momenteel maar 1 film die ik in in Premiere wil bewerken.

24/03/2023 om 15:25
Reactie #1

Lenzz

• Gast
Re: avi index repareren.
« Reactie #1 Gepost op: 24/03/2023 om 15:25 »

Aj, altijd vervelend.

Diverse oorzaken, lees ik.

Heb je dit geprobeerd - je schrijft dat het met VLC niet lukt?

Citaat
Hoe de AVI-bestandsindex te repareren?

Gebruikers kunnen de AVI-bestandsindex gratis repareren met VLC Media Player, maar het is geen permanente oplossing, het kan op tijdelijke basis gratis worden gerepareerd. als dezelfde video op verschillende mediaspelers wordt afgespeeld, krijgen gebruikers met hetzelfde probleem te maken. Het is dus beter om corrupte AVI-bestandsheaders te repareren met behulp van Video Repair Software.

en

Citaat
Hoe AVI-indexbestand te repareren met VLC Media Player

VLC Media Player heeft een ingebouwde AVI Repair-functie die een index kan bouwen en vervolgens video kan afspelen zonder de videobestanden te beschadigen en te vervormen. Dus hiervoor moet je de corrupte videobestanden openen in VLC Media Player. Klik op Index bouwen en vervolgens op de knop Afspelen. De VLC Media Player zal automatisch de beschadigde AVI-bestandsindex repareren. Als je verschillende AVI-bestanden hebt en ze allemaal wilt repareren, is het beter om VLC Player in te stellen om dergelijke AVI-bestanden automatisch te repareren zonder de foutmelding Broken AVI-index te zien.

VLC Media Player openen
    Selecteer vervolgens Extra > Voorkeuren > Invoer of Codecs
    Selecteer Altijd repareren AVI-bestanden repareren
    Klik ten slotte op Opslaan

Dit is slechts een tijdelijke oplossing om AVI Index Error te repareren met VLC Media Player. Als u dit probleem permanent wilt oplossen, is het beter om Video Repair Software te gebruiken.

In dit artikel verwijst men naar een download (http://www.getphotoback.com/gratis-downloaden-win) - als ik dit bestand binnenhaal (ik begrijp dat er een 'gratis' en een 'betaalde' versie van is), dan zie ik een bestand met de naam 'StellarPhotoRecoveryProfessional'. De naam begrijp ik niet helemaal, maar mogelijk doet het tóch wat het belooft.

24/03/2023 om 18:36
Reactie #2

Studio Brandaris

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 24/03/2023 om 18:36 »

Zoals ik schreef. VLC repareert het om te kunnen afspelen, maar dit wordt niet met de film opgeslagen. Ze adviseren daarom om reparatiesoftware te gebruiken. maar om voor 1 filmpje dat aan te schaffen gaat me te ver. Vandaar de vraag of er een goed open source programma is dat dit werk aankan.

25/03/2023 om 14:37
Reactie #3

wgbeijerland

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 25/03/2023 om 14:37 »

Ik zou het eens met een andere Videoplayer proberen. Met jouw afspeler had ik regelmatig wat bijzonders.

26/03/2023 om 15:55
Reactie #4

Lenzz

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 26/03/2023 om 15:55 »

Maar zijn er dan meer videoplayers die kunnen repareren, is de eerste vraag die in me op komt. VLC is toch wel 'n beetje een alleskunner.

Los van dit, even geGoogled en kom onder andere dit tegen: https://www.videohelp.com/software/Enosoft-AVI-Repair-Tool Freeware.

Citaat
The Enosoft AVI Repair Tool is designed to repair DV format AVI files that have been corrupted due to missing AVI header information. The tool can repair both Type-1 and Type-2 DV AVI files. The tool works by creating a new AVI file from the DV data inside the corrupt file.

Tool zal dus 'n 2e, gerepareerd bestand aanmaken (mogelijk met een aanvulling op de extensie).
« Laatst bewerkt op: 26/03/2023 om 16:03 door Lenzz »

26/03/2023 om 18:47
Reactie #5

beaufrere

• Information
  • Sr. Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 26/03/2023 om 18:47 »

Misschien het gratis programma "handbrake" proberen?

26/03/2023 om 19:30
Reactie #6

Studio Brandaris

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 26/03/2023 om 19:30 »

Ik zou het eens met een andere Videoplayer proberen. Met jouw afspeler had ik regelmatig wat bijzonders.
Windows mediaplayer lust het ook niet en Adobe Premiere geeft een foutmelding. Daar gaat het dus echt niet mee lukken en VLC kan wel een index opbouwen, maar alleen om de film af te spelen. De film wordt niet gerepareerd, zodat die kan worden bewerkt in AP

26/03/2023 om 19:33
Reactie #7

Studio Brandaris

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 26/03/2023 om 19:33 »

Maar zijn er dan meer videoplayers die kunnen repareren, is de eerste vraag die in me op komt. VLC is toch wel 'n beetje een alleskunner.

Los van dit, even geGoogled en kom onder andere dit tegen: https://www.videohelp.com/software/Enosoft-AVI-Repair-Tool Freeware.

Citaat
The Enosoft AVI Repair Tool is designed to repair DV format AVI files that have been corrupted due to missing AVI header information. The tool can repair both Type-1 and Type-2 DV AVI files. The tool works by creating a new AVI file from the DV data inside the corrupt file.

Tool zal dus 'n 2e, gerepareerd bestand aanmaken (mogelijk met een aanvulling op de extensie).

Ik ga het uitproberen op m'n oude pc. Je weet nooit wat er mee kan komen met gratis programma's. Bedankt, deze had ik nog niet gevonden.

28/03/2023 om 18:23
Reactie #8

Studio Brandaris

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 28/03/2023 om 18:23 »

Het werkt perfect, dank voor de tip.  :)

31/03/2023 om 17:50
Reactie #9

Lenzz

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 31/03/2023 om 17:50 »

Top!  :)

Pagina opgebouwd in 0.11 seconden met 26 queries.