Uwtrouwvideograaf.nl
9 gasten, 0 leden

Top posters

8674 Berichten
5795 Berichten
5218 Berichten
4906 Berichten
4406 Berichten
3671 Berichten
3273 Berichten
2451 Berichten
  • Totaal aantal leden: 13365
  • Nieuwste lid: Aart1975
  • Totaal aantal berichten: 243145
  • Totaal aantal topics: 29725
  • Online vandaag: 16

Auteur Topic: spamhaus blokkering  (gelezen 1096 keer)

21/11/2022 om 16:26
gelezen 1096 keer

Studio Brandaris

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
spamhaus blokkering
« Gepost op: 21/11/2022 om 16:26 »

Sinds enige tijd staat mijn IP-adres op de Policy Blocklist*, dit houdt volgens mij in dat verzonden berichten van mijn PC geblokkeerd kunnen worden, omdat ik spam zou verzenden. Nu wil ik echt wel bekennen dat ik sporadisch een beetje slap zit te [nn]len op Whatsapp, meer sociale media beheers ik niet, maar dat is nauwelijks spam te noemen. Ik heb mijn PC met diverse programma's gescand op malware. Niets aan de hand. Daarbij staat mijn PC meestal maar een korte tijd aan. Als die uitstaat is het ook echt uitgezet met een masterschakelaar die alle stroom naar mijn studio afsluit. Ik snap dus niet wat er aan de hand kan zijn. Het vreemde is dat ik alleen door het Adobevideoforum wordt geweigerd, als ik daar een bericht naar wil sturen. Dit forum en mijn diverse emailadressen werken verder perfect. Ik wil graag van deze lijst af, omdat ik meen er onterecht op te staan. Maar ik kan nergens een contactadres vinden om de blokkering ongedaan te maken. Ik snap ook niet helemaal wat ze allemaal schrijven over de oorzaak van de blokkering. Alles is in het Engels met veel jargon dat ik niet begrijp, ondank dat ik best wel een handjevol Engelse woorden ken. Heeft iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn en hoe ik dit kan oplossen.

*) What is the PBL?
The Policy Blocklist (PBL) is a list of IP space that should not be sending email direct to MX: often these are IP ranges assigned by ISPs to broadband or dial-up customers, but the PBL does include other types of IP space. Any IP space that should not be sending email directly to the Internet should be listed in PBL.

PBL listings do not prevent the sending of email unless the user’s email program is not authenticating correctly when connecting to their ISP or company’s mail server. Possible causes for this happening suddenly: changing email programs or changing settings on the existing one, forgetting to turn “SMTP Authentication” on, or switching “SMTP Authentication” off.

21/11/2022 om 17:02
Reactie #1

Lenzz

• Gast
Re: spamhaus blokkering
« Reactie #1 Gepost op: 21/11/2022 om 17:02 »

Dit lijkt me de kern:

Citaat
PBL listings do not prevent the sending of email unless the user’s email program is not authenticating correctly when connecting to their ISP or company’s mail server.

Possible causes for this happening suddenly: changing email programs or changing settings on the existing one, forgetting to turn “SMTP Authentication” on, or switching “SMTP Authentication” off.

v.w.b. het Adobeforum: je vraagstuk is over dik een maand (helaas) opgelost. Hier zal het (zie bold) qua oorzaak in de configuratie van de server van dit forum zitten.

22/11/2022 om 19:01
Reactie #2

Studio Brandaris

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 22/11/2022 om 19:01 »

Dat het voor het Adobe forum binnenkort niet meer van belang is, dat weet ik. Helaas gaat dit stoppen, maar ik sta blijkbaar op een lijst en hoe kom ik daar af en het vet gedrukte stukje van de zin zegt mij niets. Ik heb al jaren probleemloos kunnen werken met het forum van Ann en opeens kan dat niet meer. Waar zit nu het probleem, bij mij of op de forum site. Blijft onverlet dat ik in de "criminele hoek" ben beland en waarom?

23/11/2022 om 14:47
Reactie #3

Lenzz

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 23/11/2022 om 14:47 »

Als je geen wijzigingen in je emailprogramma hebt aangebracht, dan ligt het aan de andere kant, bij het Adobe forum (lijkt me, hier uit opmakend).

Die 'lijst' is niet direct een BKR bijv. , maar een project/database van 'adressen' die niet geheel aan de algemeen geldende voorwaarden voldoen.
In dit geval zou Ann bijv. deze gegevens kunnen opvragen om er vervolgens mee verder te gaan (denk aan communicatie met zo'n gegeven/IP adres):

Citaat
IP Address Self-Service Removal Mechanism

A feature of the PBL is the elimination of 'false positives' with a server-identifying and automatic removal mechanism for single IP addresses. This allows end users with static IP addresses within a larger dynamic pool, and legitimate mail server operators, to assert that in their opinion their IP addresses are a trustworthy source of email and to automatically remove (suppress) their IP addresses from the PBL database.

Ann (of haar partner/beheerder) kan jouw op de lijst gekomen IP adres dus als zog. 'False positive' aanmerken én laten verwijderen.

Feitelijk lijkt me dat je er niets aan kunt doen, omdat - als ik dit correct interpreteer - jijzélf niet de oorzaak bent.
Je bent overduidelijk geen spammer die onder controle gekregen of gehouden moet worden - waar dit hele project om draait.

Dus die 'lijst'... ik zou me er niet druk om maken.

25/11/2022 om 19:55
Reactie #4

Studio Brandaris

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 25/11/2022 om 19:55 »

Het Adobe forum stop binnenkort en ik zal er dus niet veel last van hebben. Ik weet natuurlijk niet of er nog andere websites zijn waar ik problemen kan krijgen. Tot nu toe ligt er niets in de weg alleen dan het Adobeforum. Ik wacht dus maar af of ik ergens anders nog een keer een probleem krijg en zal het dan proberen het te laten oplossen. dank voor je suggestie.

26/11/2022 om 18:51
Reactie #5

Studio Brandaris

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 26/11/2022 om 18:51 »

Kreeg bericht van de forumbeheerster dat het probleem is opgelost. Het lag aan een fout in het forum dat er valse positieve meldingen waren betreffende spam. ben met de schrik vrijgekomen en volledig gerehabiliteerd  ;D.
Kan weer gewoon berichten posten al is het helaas kort.

29/11/2022 om 15:51
Reactie #6

Lenzz

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 29/11/2022 om 15:51 »

Kijk! Top!

Pagina opgebouwd in 0.106 seconden met 26 queries.