Sinds enige tijd staat mijn IP-adres op de Policy Blocklist*, dit houdt volgens mij in dat verzonden berichten van mijn PC geblokkeerd kunnen worden, omdat ik spam zou verzenden. Nu wil ik echt wel bekennen dat ik sporadisch een beetje slap zit te [nn]len op Whatsapp, meer sociale media beheers ik niet, maar dat is nauwelijks spam te noemen. Ik heb mijn PC met diverse programma's gescand op malware. Niets aan de hand. Daarbij staat mijn PC meestal maar een korte tijd aan. Als die uitstaat is het ook echt uitgezet met een masterschakelaar die alle stroom naar mijn studio afsluit. Ik snap dus niet wat er aan de hand kan zijn. Het vreemde is dat ik alleen door het Adobevideoforum wordt geweigerd, als ik daar een bericht naar wil sturen. Dit forum en mijn diverse emailadressen werken verder perfect. Ik wil graag van deze lijst af, omdat ik meen er onterecht op te staan. Maar ik kan nergens een contactadres vinden om de blokkering ongedaan te maken. Ik snap ook niet helemaal wat ze allemaal schrijven over de oorzaak van de blokkering. Alles is in het Engels met veel jargon dat ik niet begrijp, ondank dat ik best wel een handjevol Engelse woorden ken. Heeft iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn en hoe ik dit kan oplossen.
*) What is the PBL?
The Policy Blocklist (PBL) is a list of IP space that should not be sending email direct to MX: often these are IP ranges assigned by ISPs to broadband or dial-up customers, but the PBL does include other types of IP space. Any IP space that should not be sending email directly to the Internet should be listed in PBL.
PBL listings do not prevent the sending of email unless the user’s email program is not authenticating correctly when connecting to their ISP or company’s mail server. Possible causes for this happening suddenly: changing email programs or changing settings on the existing one, forgetting to turn “SMTP Authentication” on, or switching “SMTP Authentication” off.