Uwtrouwvideograaf.nl
10 gasten, 0 leden

Top posters

8674 Berichten
5795 Berichten
5218 Berichten
4906 Berichten
4406 Berichten
3671 Berichten
3273 Berichten
2451 Berichten
  • Totaal aantal leden: 13365
  • Nieuwste lid: Aart1975
  • Totaal aantal berichten: 243145
  • Totaal aantal topics: 29725
  • Online vandaag: 16

Auteur Topic: simpele signaal zender-ontvanger gezocht  (gelezen 1207 keer)

28/08/2022 om 22:24
gelezen 1207 keer

freebutterflyx

• **
  • Information
  • Jr. Member
    • Bekijk profiel
simpele signaal zender-ontvanger gezocht
« Gepost op: 28/08/2022 om 22:24 »

Ieder jaar gaan we met een groepje vrienden enkele keren naar pretparken.
Eén iemand van de groep mag om medische redenen niet in rollercoasters (en hij durft trouwens toch niet) en hij is dus altijd de cameraman van dienst. Zelf hebben we op de rollercoasters een Gopro mee en hij staat dan ergens strategisch naast de baan om de (passerende) rit te filmen met een videocamera.

Het probleem is altijd dat hij niet weet wanneer de rit vertrek waar wij opzitten omdat we elkaar meestal niet zien als de rit vertrekt. Dan moet hij dus een aantal passerende ritten filmen tot hij die van ons heeft.
Soms proberen we net voor de start nog een sms of whatsapp te sturen zodat hij weet dat we bijna vertrekken. Maar bij sommige (en in sommige pretparken redelijk veel) rollercoasters moet je alles (rugzak, gsm, ...) reeds in bewaring geven aan de ingang. En sommige van ons nemen de gsm gewoonweg niet mee.

Dus zijn we op zoek neer een eenvoudige signaalzender-ontvanger.
Gewoon iets kleins die een simpel signaal naar de ontvanger stuurt. bvb sleutelhanger met één knop. Dit is dan klein genoeg waarmee we net voor de start een signaal zouden kunnen sturen naar onze cameraman, al dan niet naar zijn gsm.

Maar ...
bestaat zoiets? Simpel, niet duur,....

29/08/2022 om 10:39
Reactie #1

Studio Brandaris

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
Re: simpele signaal zender-ontvanger gezocht
« Reactie #1 Gepost op: 29/08/2022 om 10:39 »

Je hebt voor een paar centen al eenvoudige walkie-talkies, die op niet te lange afstand hoed werken. Google er maar eens naar. Ik heb ze al gezien voor onder de € 15, maar zou een klein beetje meer uitgeven

29/08/2022 om 22:31
Reactie #2

Lenzz

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 29/08/2022 om 22:31 »

Precies. Als 'geluid' van de connectie geen probleem mag zijn

Hoop dat ik niet te ver ga als ik deze aanbeveel:  Alecto FR-18 twinset orange - ik heb zo'n setje en 't is voor 'n heel klein prijsje ter overname.

Jongens in de bouw werken er bijv. ook veel mee, superhandig.

31/08/2022 om 22:12
Reactie #3

freebutterflyx

• **
  • Information
  • Jr. Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 31/08/2022 om 22:12 »

Zo'n walkie-talkie had ik ook al aan gedacht.
Maar eerder heb ik het al geprobeerd met een kleine "klassieke" gsm.  Die is amper 1/3 van de omvang van een huidige smartphone en daar kon ik nog vlug een sms mee versturen.
Maar dit hadden ze op een gegeven moment ook gezien en deze gsm moest ook in bewaring. (ze zijn bang dat alles die los in de broekzat zit er kan uitvallen tijdens de rit)

Vandaar dat ik iets klein en simpel zocht in de genre van bvb een armband of sleutelhanger.
Bvb een seniorenalarm die op 4G werkt zou ideaal zijn maar dat kost ook al wat.

01/09/2022 om 19:58
Reactie #4

Studio Brandaris

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 01/09/2022 om 19:58 »

portofoon onder kleding met oortelefoon. Capuchon van sweater opdoen en niemand ziet wat. Dit is voor de grondfilmer. In de baan de porto onder de kleding en dan met wat oefenen de zendknop indrukken, dan ontvangt de ander een signaal. Afspreken wat er gebeurt met klikcode. Bv. als afdaling begint twee keer zendknop indrukken.
Misschien kan er ook een losse lavelier mic op. Die kan je ook onder de kleding verstoppen. Dan kan er gewoon met elkaar worden gecommuniceerd.

01/09/2022 om 20:01
Reactie #5

Studio Brandaris

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 01/09/2022 om 20:01 »

Zie PB

Pagina opgebouwd in 0.089 seconden met 26 queries.