Het mooist is een programma die de tekst niet vervangt door een vergelijkbare textuur maar de tekst vervangt door de precieze achtergrond. Er zijn programma's die op andere frames kijken wat die achtergrond zou moeten zijn.
Kijk bv eens naar Prodad Hide:
https://www.prodad.com/Video-editing-and-modification/HIDE-V1-86057,l-us.html
Mocha Pro kan het ook, maar dat programma kost veel meer.
Hier heb ik wat geprobeerd:
Hee Theo,
Bedankt zeg! Dat ziet er eigenlijk best wel goed uit! En eigenlijk precies zo'n beetje waar ik op hoopte denk ik.
Ik had al niet veel zin om te gaan croppen en had als alternatief eigenlijk al zitten denken om een overlay over te gaan plaatsen (b.v. een strookje met b.v. de Peuraanse vlag) als beste 2e alternatief.
Maar jouw samples en de samples op de site zelf van Hide zien er veelbeloved uit. En nogmaals, eigenlijk waar ik een beetje op hoopte.
Natuurlijk zou ik dit het liefst zo goedkoop mogelijk verwezenlijken. Maar ik zie dat Hide ook een jaar abonnement heeft voor €100. Dat zou ik er eventueel nog wel voor over hebben ook. Het zijn immers beelden van ervaringen en heinneringen die je maar 1 keer hebt kunnen schieten. En het is nog altijd stukken goedkoper dan de betreffende plaatsen opnieuw te bezoeken haha.
Misschien dat ik de demo eens kan proberen. Maar gok dat hier wel wat aardige beperkingen aan zullen zitten.
P.S. Ik ben er inmiddels achter dat het hier om een kennelijke camera reset ging. De veranderingen die plotseling aan de orde waren, waren dezelfde als de standaard settings. Al vind ik het vreemd dat "looprecording" en "timestamp" bij standaard settings behoren.
Kennelijk heb ik, toen ik in een kano op de Amazone zat, per ongeluk de camera gereset in het menu.
Ik heb deze actioncam geloof ik al sinds 2016. De geschoten beelden waren altijd wel prima, maar denk dat het toch wel eens tijd gaat worden voor upgrade (voordat ik weer een dergelijke reis ga maken).