Hoi Rocke,
Ik heb je beelden gezien en helaas moet ik zeggen dat ik in dit geval ook zou kiezen voor het croppen van het beeld.Niet omdat het verwijderen van de datum niet mogelijk is, maar omdat de benodigde tijd niet opweegt tegen de winst in beeldkwaliteit. Want de datum staat namelijk zo mooi buiten het belangrijke deel van je beeld dat dit randje niet gemist zal worden.
Hee Theo,
Bedankt voor je moeite, tijd en het meedenken!
Croppen leek (en is misschien nog steeds) de meest mooie en meest praktische oplossing. Zeker op de manier die @Animo hier beschrijft.
Ik heb mijn vraag echter ook op een ander forum gesteld. En hier kwam men ook wel met een mooie oplossing. Ik begreep er niets van en het koste me even tijd om het uit te zoeken en het werkend te krijgen. Maar de resultaten op de doorgestuurde video lijken bijna briljant.
Voordeel is dat het bijna automatisch lijkt te gaan met het juiste script.
Ik heb het zojuist werkend gekregen en met de video die ik jou ook gestuurd had, gaat het vervolgens bijna vanzelf. Je moet wel goed kijken om te zien waar de timestamp zat, en dan weet ik zelfs dat en waar die zat. Dus de focus ligt dan toch al wat meer op die plek denk ik. Hopelijk dat het net zo goed werkt bij de andere video's met andere achtergronden.
Wanneer ik dit zo zonder beeldverlies kan opslaan, dan denk ik dat ik de originele beelden hiermee ga vervangen. Croppen kan dan altijd nog tijdens het eventueel bewerken om het echt helemaal netjes te krijgen. En het mooie is, het is nog geheel gratis ook!
Dit is het toppic:
https://forum.videohelp.com/threads/405550-Remove-timestamp/page2#post2657922