Uwtrouwvideograaf.nl
21 gasten, 0 leden

Top posters

8674 Berichten
5795 Berichten
5218 Berichten
4906 Berichten
4406 Berichten
3671 Berichten
3273 Berichten
2453 Berichten
  • Totaal aantal leden: 13363
  • Nieuwste lid: Aart1975
  • Totaal aantal berichten: 243155
  • Totaal aantal topics: 29727
  • Online vandaag: 29

Auteur Topic: Nep site???  (gelezen 7468 keer)

17/01/2022 om 05:43
Reactie #60

King Fred II

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
Re: Nep site???
« Reactie #60 Gepost op: 17/01/2022 om 05:43 »

Toch nog even een vraag hierover:
Als ik een Youtube filmpje bekijk en ik draai mijn tablet 90°, dan verandert het scherm totaal; zo te zien wordt er dan een andere frameset opgezet.

Nu wordt er een frameset in Francis and Hobbel opgezet wanneer de site wordt geopend. Welke frameset, dat hangt ervan af: is de hoogte groter of kleiner dan de breedte... Maar als je daarna je tablet of gsm 90° draait, blijft die, met als gevolg dat sommige frames te smal/laag worden om nog behoorlijk een filmpje in te kunnen zien.

Maar hoe doe je dat: een frameset wisselen bij het draaien van het scherm terwijl de inhoud van elk frame onveranderd blijft?

17/01/2022 om 20:25
Reactie #61

Arvid

• Information
  • Administrator
    • Bekijk profiel
« Reactie #61 Gepost op: 17/01/2022 om 20:25 »

zou je kunnen schetsen op papier wat hij bij jou doet tijdens het draaien en terug draaien en wat vervolgens niet goed is? Ik begrijp het niet volledig.. Op een tabblad draait hier alles goed mee..

19/01/2022 om 09:25
Reactie #62

King Fred II

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #62 Gepost op: 19/01/2022 om 09:25 »

zou je kunnen schetsen op papier wat hij bij jou doet tijdens het draaien en terug draaien en wat vervolgens niet goed is? Ik begrijp het niet volledig.. Op een tabblad draait hier alles goed mee..
Dat kan ik:

19/01/2022 om 14:36
Reactie #63

Arvid

• Information
  • Administrator
    • Bekijk profiel
« Reactie #63 Gepost op: 19/01/2022 om 14:36 »

Bedankt voor je schets.. Ik moet er even eerst bij vermelden dat de weergave op een ipad er perfect uit ziet nu, menu blijft links en de inhoud komt rechts, de verhoudingen zijn goed, maar goed misschien niet in de browser van android apparaten.... 

Ik begrijp wel wat je bedoeld wat betreft de verandering van framesets.. nou werkt youtube niet met framset tags, maar alles verloopt via css. In css kun je de layout indeling compleet aanpassen op basis van het aantal pixels. Dit doe je met de "@media" tag in css. Je kunt hier binnen dan specificeren bij hoeveel pixels breed (max en minium) een andere css code wordt gelezen. bijv:

@media screen and (max-width: 900px) {
 . jeclasse {
    hier de nieuwe style elementen
  }
}

Jou website is opgebouwd met daadwerkelijke framesets.. dit is toch ouderwets en kan problemen opleven in de nieuwe html5.. Mijn voorkeur zou zijn dat je de indeling pbouwt dmv van div tags en dan de opmaak in css..  Maar je kunt proberen om een classe dus te maken binnen jou frameset tag..

html :
<frameset  class="resonsive" cols="40%,*" scrolling="no" border="0" framespacing="0" frameborder="NO">
<frame src="menu.php" name="top" scrolling="auto">
<frame src="output.php?z=start&amp;t=start" name="lijst" scrolling="auto">
</frameset>

css:
@media screen and (max-width: 900px) {
.responsive  {
dan hier experimenteren met de opmaak van de elementen.. (zoiets moet ik zelf ook testen.. maar dit is het principe hoe yourube werkt..
}

}

19/01/2022 om 15:41
Reactie #64

King Fred II

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #64 Gepost op: 19/01/2022 om 15:41 »

Dit doe je met de "@media" tag in css.
Eén kant en klare oplossing is leuk, maar... is er ergens een soort cursus te vinden zodat ik mijn andere websites ook kan bewerken?

19/01/2022 om 19:09
Reactie #65

Arvid

• Information
  • Administrator
    • Bekijk profiel
« Reactie #65 Gepost op: 19/01/2022 om 19:09 »

Dit doe je met de "@media" tag in css.
Eén kant en klare oplossing is leuk, maar... is er ergens een soort cursus te vinden zodat ik mijn andere websites ook kan bewerken?

Youtube heeft veel cursussen.. misschien even zoeken op basis html met css op youtube.. of je kunt ook zoeken op flexbox en daarmee de layout maken voor je menu en content.

Pagina opgebouwd in 0.085 seconden met 29 queries.