Iemand heeft mij ervan beschuldigd, een popup (of link of zoiets) naar een nep site op mijn site te hebben. Ik heb mijn eigen domeinnaam, mijn eigen webspace en een zelfgeschreven code (in kladblok, dus geen kant en klare scripts). Ik weet dat ik geen nep site op mijn site heb. Hij stuurde me in een privé bericht een screenshot van wat eruit ziet als een ftp programma, waar ik mijn domeinnaam en nog andere domeinnamen zag.
Ik trek me deze beschuldiging heel erg aan, want ik ben juist degene die het internet "clean" wil houden en daar heb ik zelfs geld aan uitgegeven in de vorm van een banner-exchange die geen popups of andere onfrisse zaken toestond. Daarvoor had ik webspace nodig die php ondersteunt en dat kost geld. Die banner-exchange loopt allang niet meer (bij gebrek aan leden), maar dat is een andere zaak.
Op die webspace heb ik ook nog andere sites, stuk voor stuk clean. Ik heb ook op al die andere sites elk stukje html, javascript en php handmatig in kladblok geschreven, dus nergens kan per ongeluk een kwaadaardig stuk programmatuur zitten.
Op de website in kwestie staat ook geen script van een banner-exchange of zo, dus het kan gewoon niet dat er onfrisse zaken tevoorschijn komen!
Daarom mijn vraag: is er nog iemand die een nep site (in zijn geval die eruit ziet als de inlogpagina van ABN-AMRO, dus kennelijk phishing) te zien krijgt bij het openen van Francis and Hobbel? Dit is de link:
http://superurl.nl/Francis_and_HobbelMocht iemand de broncode bekijken, weet dan:
- de hoofdpagina bestaat uit een frameset; je kunt zien welke pagina's daarin staan.
- de javascript code die verwijst naar sp.goedgehost.be is een onzichtbare bezoekersteller; alleen ik kan de aantallen zien - deze teller is ook door mijzelf in php geprogrammeerd en bevat geen malware.
- de enige links naar buiten mijn webspace zijn de filmpjes op Youtube.