Uwtrouwvideograaf.nl
7 gasten, 0 leden

Top posters

13333 Berichten
8674 Berichten
5795 Berichten
5218 Berichten
4906 Berichten
4406 Berichten
3672 Berichten
3273 Berichten
  • Totaal aantal leden: 13364
  • Nieuwste lid: Aart1975
  • Totaal aantal berichten: 243164
  • Totaal aantal topics: 29731
  • Online vandaag: 70

Auteur Topic: Nep site???  (gelezen 7731 keer)

26/12/2021 om 03:32
gelezen 7731 keer

King Fred II

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
Nep site???
« Gepost op: 26/12/2021 om 03:32 »

Iemand heeft mij ervan beschuldigd, een popup (of link of zoiets) naar een nep site op mijn site te hebben. Ik heb mijn eigen domeinnaam, mijn eigen webspace en een zelfgeschreven code (in kladblok, dus geen kant en klare scripts). Ik weet dat ik geen nep site op mijn site heb. Hij stuurde me in een privé bericht een screenshot van wat eruit ziet als een ftp programma, waar ik mijn domeinnaam en nog andere domeinnamen zag.

Ik trek me deze beschuldiging heel erg aan, want ik ben juist degene die het internet "clean" wil houden en daar heb ik zelfs geld aan uitgegeven in de vorm van een banner-exchange die geen popups of andere onfrisse zaken toestond. Daarvoor had ik webspace nodig die php ondersteunt en dat kost geld. Die banner-exchange loopt allang niet meer (bij gebrek aan leden), maar dat is een andere zaak.

Op die webspace heb ik ook nog andere sites, stuk voor stuk clean. Ik heb ook op al die andere sites elk stukje html, javascript en php handmatig in kladblok geschreven, dus nergens kan per ongeluk een kwaadaardig stuk programmatuur zitten.

Op de website in kwestie staat ook geen script van een banner-exchange of zo, dus het kan gewoon niet dat er onfrisse zaken tevoorschijn komen!

Daarom mijn vraag: is er nog iemand die een nep site (in zijn geval die eruit ziet als de inlogpagina van ABN-AMRO, dus kennelijk phishing) te zien krijgt bij het openen van Francis and Hobbel? Dit is de link: http://superurl.nl/Francis_and_Hobbel

Mocht iemand de broncode bekijken, weet dan:
- de hoofdpagina bestaat uit een frameset; je kunt zien welke pagina's daarin staan.
- de javascript code die verwijst naar sp.goedgehost.be is een onzichtbare bezoekersteller; alleen ik kan de aantallen zien - deze teller is ook door mijzelf in php geprogrammeerd en bevat geen malware.
- de enige links naar buiten mijn webspace zijn de filmpjes op Youtube.

26/12/2021 om 04:54
Reactie #1

Pim Foppen

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
Re: Nep site???
« Reactie #1 Gepost op: 26/12/2021 om 04:54 »

Als ik even heel vlug naar de site en source code kijk zie ik niets wat op een verwijzing naar een nepsite lijkt.
Maar...je site zit wel heel erg simpel in elkaar en...er is geen beveiligings certificaat.
En dat maakt de site wel heel erg kwetsbaar.

Om dat aan te passen...ja, dat kost geld. Ik zou op zoek gaan naar een (gratis) script die doet wij jij wil en dat eventueel zelf aanpassen, dat lijkt me voor jouw niet zo moeilijk.
En er is op internet zat hulp te krijgen.

Voorlopig lijkt het er op dat die bezoeker die de melding deed zelf iets op zijn computer heeft staan die een vals positieve melding geeft.

26/12/2021 om 10:16
Reactie #2

King Fred II

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 26/12/2021 om 10:16 »

Voorlopig lijkt het er op dat die bezoeker die de melding deed zelf iets op zijn computer heeft staan die een vals positieve melding geeft.
Dat heb ik ook gedacht. Misschien dat de website die hij daarvoor heeft bezocht, een "on exit" script had?

Maar... Ik ben volledig autodidact op dit punt. Alles wat ik van websites maken weet, heb ik uit een viertal boeken. Van een beveigingscertificaat weet ik niets. Is dat wel nodig bij een site waar je niet hoeft in te loggen of zelfs maar iets in moet typen?
Om iets aan de site te kunnen veranderen, heb je mijn ftp wachtwoord nodig.

26/12/2021 om 12:05
Reactie #3

GiBphoto

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 26/12/2021 om 12:05 »

Een SSL certificaat is een must tegenwoordig, er zijn al browsers die de website niet meer laten zien als het geen SSL heeft. Dus met bepaalde browsers kan je zelfs jou website niet meer bekijken omdat je dan een groot beveiliging label krijgt te zien. 
Webbuilding is tegenwoordig totaal anders dan wat je zomaar uit een boekje kan halen, PHP of HTML5 is echt een minimum...
7x GoPro - Sony HDR-CX625 - Panasonic HDC-HS700 - Sony AX53 - Sony A6000 - Canon XA20 - Sony AX2000
DJi mini 2 drone - Beholder DS1 gimbal
PC: ASUS Workstation i9-10920X - 128Gb RAM - MSi GTX 1060 6Gb
https://lightshelter.be

26/12/2021 om 12:44
Reactie #4

Lenzz

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 26/12/2021 om 12:44 »

Ik zie niets vreemds aan je site (ik krijg niets vreemds te zien).

Meen dat de vorige versie van dit forum ook geen beveiligingscertificaat had (https King Fred).

Maar maak het je (misschien) wat makkelijker en creëer een blog. Ik was vroeger ook met o.a. Dreamweaver heel complex bezig (en daar kan natuurlijk ongekend veel in), maar tegenwoordig maak ik gewoon 'n blog met div. pagina's aan en heb geen omkijken naar dit soort issues.

Zou ook zeer geschikt zijn voor jouw Francis en Hobbeldebobble site!

26/12/2021 om 13:10
Reactie #5

GiBphoto

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 26/12/2021 om 13:10 »

Lenzz heeft helemaal gelijk, HTTPS is eigenlijk een must tegenwoordig, en er zijn tig van (gratis) progs en webs om een site of blog op te zetten,,, Lenzz een blog moet hij natuurlijk in de gaten houden op de posts die zich aandienen, en dat wil hij misschien niet zo (op de meeste blogs kunnen mensen berichten posten)? Dus dat moet je dan even overwegen.
Maar om nu een website geheel te schrijven in het "kladblok" is niet meer van deze tijd, beter is het ook om je website responsief te houden want niet iedereen maakt gebruik van een computer om je website te bekijken... Gho wat was eht vroeger simpel....
7x GoPro - Sony HDR-CX625 - Panasonic HDC-HS700 - Sony AX53 - Sony A6000 - Canon XA20 - Sony AX2000

26/12/2021 om 14:24
Reactie #6

Desert

• Information
  • Hero Member
  • Just one more thing...
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 26/12/2021 om 14:24 »

Er zijn meerdere 'drag-and-drop' programma's waarbij je met minimale kennis makkelijk een website kan bouwen (en onderhouden).
Bijvoorbeeld:

« Laatst bewerkt op: 26/12/2021 om 15:34 door Desert »

26/12/2021 om 15:40
Reactie #7

GiBphoto

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 26/12/2021 om 15:40 »

JA en zo zijn er zoveel, er zijn ook veel hosting bedrijven die al een web-designer ter beschikking stellen zodat je meteen aan de slag kan. legio aan mogelijkheden dus en al te gek om letter per letter nog in te typen...

26/12/2021 om 18:04
Reactie #8

King Fred II

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 26/12/2021 om 18:04 »

Zo te zien biedt mijn webspace provider de mogelijkheid van https niet. Ik heb er een mailtje naartoe gestuurd. Nu maar afwachten...

26/12/2021 om 18:07
Reactie #9

King Fred II

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 26/12/2021 om 18:07 »

Als ik kant en klare scripts gebruik, heb ik niet meer de totale controle over wat mijn site doet.

26/12/2021 om 18:11
Reactie #10

King Fred II

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 26/12/2021 om 18:11 »

... beter is het ook om je website responsief te houden want niet iedereen maakt gebruik van een computer om je website te bekijken...
Wat bedoel je met responsief? Deze website bevat alleen maar een verzameling links naar filmpjes. Dus wat voor "antwoord" (taalkundig respons) is hier van toepassing?

26/12/2021 om 18:27
Reactie #11

GiBphoto

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 26/12/2021 om 18:27 »

Responcive wil zeggen dat hij op elk apparaat te bekijken valt, vaak kan je het niet goed zien op een telefoon of tablet...

26/12/2021 om 19:44
Reactie #12

King Fred II

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 26/12/2021 om 19:44 »

Responcive wil zeggen dat hij op elk apparaat te bekijken valt, vaak kan je het niet goed zien op een telefoon of tablet...
Ik heb het even op mijn smartphone geprobeerd (heel klein scherm). Als je het scherm in de breedte voor je houdt, is het nog wel te doen. Op een tablet is er zeker geen probleem.

26/12/2021 om 19:47
Reactie #13

Lenzz

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: 26/12/2021 om 19:47 »

Als ik kant en klare scripts gebruik, heb ik niet meer de totale controle over wat mijn site doet.

Wat houdt voor jou 'totale controle' in?

Citaat
Lenzz een blog moet hij natuurlijk in de gaten houden op de posts die zich aandienen, en dat wil hij misschien niet zo (op de meeste blogs kunnen mensen berichten posten)?
Hedentendage kun je ook op bijv. Blogger dit helemaal monitoren, tot aan CAPTCHA toe  :)

27/12/2021 om 17:28
Reactie #14

King Fred II

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: 27/12/2021 om 17:28 »

Ik bedoel dat sommige websites statisch zijn. Daar staat een bepaalde inhoud op en die verandert niet meer. Een blog is daar dus niet van toepassing.
En kant en klare scripts nemen vaak meer ruimte in beslag dan nodig is.
En verder: een door mij geprogrammeerde bezoekersteller laat me precies die dingen zien die ik wil zien.
Tot slot: op mijn muziek site bevindt zich een zoekvenster. Als je daarin bijvoorbeeld "huis" intypt, verschijnen alle titels met "huis" erin. Ik kan me niet voorstellen dat een kant en klaar script daarvoor bestaat. En bovendien zijn er aan sommige titels onzichtbare toevoegingen gezet, zodat alleen ikzelf en bepaalde mensen alleen een select aantal titels kunnen laten opsommen. Ook dat zie ik een kant en klaar script niet doen.

Vandaar dat ik liever mijn php, javascript en html in kladblok schrijf.

Pagina opgebouwd in 0.195 seconden met 27 queries.