Uwtrouwvideograaf.nl
59 gasten, 0 leden

Top posters

13333 Berichten
8674 Berichten
5795 Berichten
5218 Berichten
4908 Berichten
4406 Berichten
3672 Berichten
3273 Berichten
  • Totaal aantal leden: 13364
  • Nieuwste lid: Aart1975
  • Totaal aantal berichten: 243184
  • Totaal aantal topics: 29737
  • Online vandaag: 56

Auteur Topic: Nep site???  (gelezen 7821 keer)

28/12/2021 om 13:03
Reactie #15

GiBphoto

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
Re: Nep site???
« Reactie #15 Gepost op: 28/12/2021 om 13:03 »

De zoekfuncties zijn legio aanwezig tegenwoordig, zelfs je tags kan je in de zoekfunctie mee betrekken. Scrips zijn er legio, en bedenk maar dat jij niet de enige bent die een bepaald verzoek heeft dus daar zijn er al tig die dat voor je gedaan hebben. Net daarom is het te gek om zelf die scripts te gaan intypen...
Alles wat jij wil op je site is al zovele malen gedaan door anderen.
AL als kijk naar je site is die in het geheel niet responsief, dus niet te bekijken op een telefoon...
Zie afbeelding om te zien wat ik te zien krijg... Dan haak je af natuurlijk want je ziet niets.
Ik kan de video dus niet zien, terwijl die automatisch zou verkleinen tot volledige breedte van het scherm als je website responsief zou zijn.

Maar het is wat je er zelf van wil natuurlijk. 
7x GoPro - Sony HDR-CX625 - Panasonic HDC-HS700 - Sony AX53 - Sony A6000 - Canon XA20 - Sony AX2000
DJi mini 2 drone - Beholder DS1 gimbal
PC: ASUS Workstation i9-10920X - 128Gb RAM - MSi GTX 1060 6Gb
https://lightshelter.be

28/12/2021 om 16:36
Reactie #16

King Fred II

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: 28/12/2021 om 16:36 »

De zoekfuncties zijn legio aanwezig tegenwoordig, zelfs je tags kan je in de zoekfunctie mee betrekken. Scrips zijn er legio, en bedenk maar dat jij niet de enige bent die een bepaald verzoek heeft dus daar zijn er al tig die dat voor je gedaan hebben. Net daarom is het te gek om zelf die scripts te gaan intypen...
Alles wat jij wil op je site is al zovele malen gedaan door anderen.
AL als kijk naar je site is die in het geheel niet responsief, dus niet te bekijken op een telefoon...
Zie afbeelding om te zien wat ik te zien krijg... Dan haak je af natuurlijk want je ziet niets.
Ik kan de video dus niet zien, terwijl die automatisch zou verkleinen tot volledige breedte van het scherm als je website responsief zou zijn.

Maar het is wat je er zelf van wil natuurlijk.
Dat zou niet moeten kunnen. De breedtes van de frames zijn in procenten aangegeven, dus de afbeelding rechts zou heel erg klein moeten zijn, maar niet het beeld uit lopen. Maar als je je gsm nou 'ns in de breedte voor je houdt...?

28/12/2021 om 17:23
Reactie #17

GiBphoto

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: 28/12/2021 om 17:23 »

niet anders Fred
Hij past zich niet aan de resoluties aan Fred...

7x GoPro - Sony HDR-CX625 - Panasonic HDC-HS700 - Sony AX53 - Sony A6000 - Canon XA20 - Sony AX2000

28/12/2021 om 17:55
Reactie #18

King Fred II

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: 28/12/2021 om 17:55 »

-
Ik heb zojuist het script zodanig veranderd dat de frames onder elkaar komen ipv naast elkaar wanneer je scherm hoger is dan breed.
Met mijn muziek site zal dat een stuk lastiger zijn, vrees ik...

Maar voordat ik het werkend kreeg, heb ik ontdekt dat de javascript functies die de hoogte en de breedte van het scherm aangeven, in Android niet kloppen.

Correctie: dat ze op een smartphone niet kloppen; op een tablet wel. De fout zit dus in het systeem. Maar goed, als je nu je gsm weer in de "normale" houding zet, zou het goed moeten gaan.
« Laatst bewerkt op: 28/12/2021 om 18:01 door King Fred II »

29/12/2021 om 11:14
Reactie #19

King Fred II

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: 29/12/2021 om 11:14 »

En https is nu ook geactiveerd. Bedankt voor de tip... maar het ging niet zomaar even! Dit was voor mij aanleiding om op zoek te gaan naar een andere webhosting. Gethost werkt technisch perfect, maar de klantenservice is om te huilen!!!

29/12/2021 om 12:39
Reactie #20

GiBphoto

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: 29/12/2021 om 12:39 »

Tja hosting is ook een zoekplaatje geworden tegenwoordig, zoveel aanbiedingen en ze zijn allemaal de goedkoopste hahaha
Ik werk altijd met Easyhost en heb met hun nog geen problemen ondervonden, niet te duur en toch alle features aan boord.

Ik heb even een filmpje gemaakt voor je Fred dan zal je zien dat je website niet echt responsief is. Ik laat het verschil zien met een website die ik zelf gemaakt heb en die wel responsief is. Je kan zien dat het filmpje zich aanpast op elke resolutie dat er gekeken wordt. Jou filmpje daarentegen doet dat niet en is dus op kleinere apparaten niet te bekijken.

29/12/2021 om 13:57
Reactie #21

King Fred II

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: 29/12/2021 om 13:57 »

Tja hosting is ook een zoekplaatje geworden tegenwoordig, zoveel aanbiedingen en ze zijn allemaal de goedkoopste hahaha
Ik werk altijd met Easyhost en heb met hun nog geen problemen ondervonden, niet te duur en toch alle features aan boord.

Ik heb even een filmpje gemaakt voor je Fred dan zal je zien dat je website niet echt responsief is. Ik laat het verschil zien met een website die ik zelf gemaakt heb en die wel responsief is. Je kan zien dat het filmpje zich aanpast op elke resolutie dat er gekeken wordt. Jou filmpje daarentegen doet dat niet en is dus op kleinere apparaten niet te bekijken.

Het rare is: mijn site bekijkt via javascript de hoogte en de breedte van het scherm, zet het venster op maximale grootte en "weet" dan precies hoe groot de verschillende frames zijn. Dan rekent javascript uit hoe groot het filmpje moet zijn. Dat het filmpje bij jou het beeld uit loopt, is heel vreemd, want het linker frame is 40% van de breedte, dus het rechter frame is 60% van de breedte (aangeduid met * oftewel de rest). 60% van de maximale breedte minus 50 pixels (voor het geval dat...) is de breedte van het filmpje. Ik heb het bij mij getest en het werkte perfect, zowel op mijn tablet als mijn pc. De vraag is dus: wat is de breedte van jouw scherm, wat is de breedte van het rechterframe en wat is de breedte van het filmpje op je computer? En dan zal ik met die concrete getallen kijken hoe het komt dat de berekening fout gaat.

Op mijn gsm (in de lengte gehouden) bleek het scherm 360 pixels breed te zijn volgens javascript, maar als ik dan het filmpje 350 pixels breed maak (want op een gsm gaan er maar 10 af) dan wordt het filmpje veel te smal; ziet er meer uit als 175 pixels. Kennelijk werkt de javascript functie die de hoogte en breedte geeft, niet goed op een gsm. Dus in dat geval vervang ik de berekening door 100% zowel voor de hoogte als de breedte.

29/12/2021 om 14:12
Reactie #22

King Fred II

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: 29/12/2021 om 14:12 »

Ik heb het veranderd: ik heb in alle systemen de breedte op 95% gezet en de hoogte op 80%. Dan krijg je nog wel wat zwart boven en onder het filmpje, maar het blijft binnen het frame.

29/12/2021 om 14:26
Reactie #23

Desert

• Information
  • Hero Member
  • Just one more thing...
    • Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: 29/12/2021 om 14:26 »

Een responsieve website houdt voor mij meer in dan alleen een website die goed te zien is
op verschillende apparaten als smartphone, tablet en (portable) computer.
De gebruiker kan dan zijn eerdere opgedane ervaringen (bijv. YouTube) makkelijk toepassen.

https://raspy-scene-5966.bss.design

De gebruiker wordt geattendeerd waar hij/zij met de cursor is doordat de YouTube afspeelknop van kleur verandert.
De video's schalen mee en behouden hun verhouding, hier 16 bij 9.
« Laatst bewerkt op: 29/12/2021 om 14:58 door Desert »

29/12/2021 om 16:19
Reactie #24

Arvid

• Information
  • Administrator
    • Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: 29/12/2021 om 16:19 »

Misschien een tip voor sommige om de weergave snel te checken voor responsive is gebruik te maken van F12 met google chrome en dan op device klikken. Zie screenshot..

29/12/2021 om 23:50
Reactie #25

King Fred II

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #25 Gepost op: 29/12/2021 om 23:50 »

Ik geef het op. Ik heb er van alles aan gedaan om de site op alle systemen te laten werken, de filmpjes blijven onder alle omstandigheden binnen het frame, ik heb alle tips ter harte genomen (waaronder https), en ondanks het feit dat de filmpjes meegaan qua formaat als je de grootte van het venster verandert, is mijn site niet responsief volgens bepaalde opvattingen.

Ik stop ermee. Het feit dat mijn site op alle systemen en met alle schermgroottes werkt, is genoeg voor mij. Ik verander er niets meer aan.

« Laatst bewerkt op: 30/12/2021 om 00:55 door Arvid »

30/12/2021 om 00:56
Reactie #26

Arvid

• Information
  • Administrator
    • Bekijk profiel
« Reactie #26 Gepost op: 30/12/2021 om 00:56 »

ik heb er naar gekeken en als eerste moet je dat "berekeningen" script weghalen, want  dat werkt niet bij embedded youtube filmpjes.
het is verder heel simpel:
Je maakt een div tag voor het embedded iframe filmpje, in jou geval wordt het :

<div class="video-container">
 <iframe  src='utubelink?autoplay=1' allow='accelerometer; autoplay; clipboard-write; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture' frameborder=0></iframe>
 </div>

je maakt een css bestand bijv responsive.css en linkt dat in dezelfde pagina onder de <head> tag.
<link rel="stylesheet" href="responsive.css">

In dat css voeg je de onderstaande code toe:
.video-container {
position: relative;
padding-bottom: 56.25%;
padding-top: 30px;
height: 0;
overflow: hidden;
}

.video-container iframe, .video-container object, .video-container embed {
position: absolute;
top: 0;
left: 0;
width: 100%;
height: 100%;
}

Dat zou alles moeten zijn.

Verder zag ik nog een link naar je counter,  deze heeft http en moet je aanpassen naar https, anders krijgt men de melding van mixed content.
« Laatst bewerkt op: 30/12/2021 om 01:06 door Arvid »

30/12/2021 om 09:34
Reactie #27

King Fred II

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #27 Gepost op: 30/12/2021 om 09:34 »

ik heb er naar gekeken en als eerste moet je dat "berekeningen" script weghalen, want  dat werkt niet bij embedded youtube filmpjes.

<iframe  src='utubelink?autoplay=1' allow='accelerometer; autoplay; clipboard-write; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture' frameborder=0></iframe>
 </div>

Dat zal ik zeker proberen. Maar het is een onbekend terrein voor me, dus ik hoop dat het goed gaat...

je maakt een css bestand bijv responsive.css en linkt dat in dezelfde pagina onder de <head> tag.

.video-container {
}

}

Verder zag ik nog een link naar je counter,  deze heeft http en moet je aanpassen naar https, anders krijgt men de melding van mixed content.
Dat zal ik zeker proberen. Maar het is onbekend terrein voor me, dus ik hoop dat het goed gaat...

Vreemd dat ik geen melding krijg van mixed content wanneer ik de site test...
« Laatst bewerkt op: 30/12/2021 om 09:39 door King Fred II »

30/12/2021 om 12:45
Reactie #28

Arvid

• Information
  • Administrator
    • Bekijk profiel
« Reactie #28 Gepost op: 30/12/2021 om 12:45 »

</div>

.video-container {
}

}

Dat zal ik zeker proberen. Maar het is onbekend terrein voor me, dus ik hoop dat het goed gaat...

Vreemd dat ik geen melding krijg van mixed content wanneer ik de site test...

Waarschijnlijk omdat je de website opgedeeld hebt in frames. de index pagina die voor de opdeling zorgt is de index daar staat geen mixed content..wanneer de frames individueel gaat bekijken dan komt er een melding van mixed content.

30/12/2021 om 13:15
Reactie #29

VideJo

• Information
  • Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #29 Gepost op: 30/12/2021 om 13:15 »

En ibuprofen is slecht voor de gezondheid.
Ik bedoel: Kunt U dit nog volgen, dan kunt U meer dan ik.
Sommigen noemen mij nog steeds Ome Jo.

Pagina opgebouwd in 0.128 seconden met 29 queries.