Met een fiets kan je ook 100Km/uur rijden Desert toch raad ik dan eerder een motorfiets aan, maar is dat dan een overkill als je maar 20km/uur rijd?
Ik ben ook begonnen met 64Gb RAM, toch merk ik het verschil met nu de 128Gb,,, hmmmm
Volgens adobe zou 8Gb al werken,,, raad je dat aan dan misschien? Ik in ieder geval niet. Maar 64Gb werkt behoorlijk (zonder noemenswaardige problemen) goed maar ik ga er graag een beetje over,,, Kwestie van wat langer bij de tijd te blijven. Als ik zie dat de S21 nu al 8K video aan boord heeft dan zullen de cams niet lang meer op zich laten wachten vrees ik... En ik hou van wat reserve...
Maar dit is allemaal terzijde want aan heel deze discussie heeft Fred niets vrees ik...
Een andere NLE gaan benutten is ook niet zo evident en al zeker geen oplossing voor het probleem waar hij NU mee zit.
Dus wat ik je kan aanraden Fred is dat je het project in stukken kapt en dan stukje bij stukje gaat renderen. Zet ze naderhand weer achter elkaar en zien of hij het dan wel doet.
Maar voor je volgende projecten zou ik dan toch overwegen om een iets wat betere (betrouwbaardere) NLE te gebruiken. Ik weet de stap zal groot zijn voor je om zomaar naar een andere NLE over te gaan maar op termijn zal je er geen spijt van hebben denk ik. Het geknoei dat je nu meemaakt hebben velen onder ons moeten ervaren, ik ben in ieder geval blij dat ik de overstap gemaakt heb.
Succes...