Uwtrouwvideograaf.nl
85 gasten, 0 leden

Top posters

13334 Berichten
8674 Berichten
5795 Berichten
5218 Berichten
4910 Berichten
4406 Berichten
3672 Berichten
3276 Berichten
  • Totaal aantal leden: 13364
  • Nieuwste lid: marco 59
  • Totaal aantal berichten: 243298
  • Totaal aantal topics: 29777
  • Online vandaag: 132

Auteur Topic: Mijn filmpjes lopen in het honderd als...  (gelezen 6504 keer)

25/10/2021 om 11:41
Reactie #15

Catmen

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
Re: Mijn filmpjes lopen in het honderd als...
« Reactie #15 Gepost op: 25/10/2021 om 11:41 »

Wauw! Wat valt onze monden toch weer open, waarom in Godsnaam liggen wij nog allemaal te klooien met Windoos Pc’s? mannen video monteurs allemaal naar Mac nu, wat hebben wij allemaal gemist zeg! Zou je geen reclame bureau starten Dessert, het aantal leden is hier echt wel beperkt, maar chapeaux je doet echt wel erg je best om Apple aan te prijzen, dommeriken dat we zijn, we hebben spijtig genoeg het licht nog niet gezien.
Je doet het goed man doe verder velen zullen je dankbaar zijn.
Catmen

25/10/2021 om 12:29
Reactie #16

wgbeijerland

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: 25/10/2021 om 12:29 »

Wil je de temperatuur van diverse onderdelen in je computer observeren kan je deze software https://www.ccleaner.com/speccy/download?cc-noredirect= installeren.

Wat mij te binnen schiet heel lang geleden. Volgens mij hier op het Forum. Iemand met Magix werkt tevreden. Koopt een nieuwe computer en de problemen beginnen. Wat blijkt de computer stond in een kast en de nieuwe computer vond die ruimte te benauwd het gevolg was dat er problemen de kop op staken.
« Laatst bewerkt op: 25/10/2021 om 13:22 door wgbeijerland »

25/10/2021 om 12:53
Reactie #17

GiBphoto

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: 25/10/2021 om 12:53 »

Met een fiets kan je ook 100Km/uur rijden Desert toch raad ik dan eerder een motorfiets aan, maar is dat dan een overkill als je maar 20km/uur rijd?
Ik ben ook begonnen met 64Gb RAM, toch merk ik het verschil met nu de 128Gb,,, hmmmm
Volgens adobe zou 8Gb al werken,,, raad je dat aan dan misschien? Ik in ieder geval niet. Maar 64Gb werkt behoorlijk (zonder noemenswaardige problemen) goed maar ik ga er graag een beetje over,,, Kwestie van wat langer bij de tijd te blijven. Als ik zie dat de S21 nu al 8K video aan boord heeft dan zullen de cams niet lang meer op zich laten wachten vrees ik... En ik hou van wat reserve...

Maar dit is allemaal terzijde want aan heel deze discussie heeft Fred niets vrees ik...
Een andere NLE gaan benutten is ook niet zo evident en al zeker geen oplossing voor het probleem waar hij NU mee zit.
Dus wat ik je kan aanraden Fred is dat je het project in stukken kapt en dan stukje bij stukje gaat renderen. Zet ze naderhand weer achter elkaar en zien of hij het dan wel doet.
Maar voor je volgende projecten zou ik dan toch overwegen om een iets wat betere (betrouwbaardere) NLE te gebruiken. Ik weet de stap zal groot zijn voor je om zomaar naar een andere NLE over te gaan maar op termijn zal je er geen spijt van hebben denk ik. Het geknoei dat je nu meemaakt hebben velen onder ons moeten ervaren, ik ben in ieder geval blij dat ik de overstap gemaakt heb.

Succes...
7x GoPro - Sony HDR-CX625 - Panasonic HDC-HS700 - Sony AX53 - Sony A6000 - Canon XA20 - Sony AX2000
DJi mini 2 drone - Beholder DS1 gimbal
PC: ASUS Workstation i9-10920X - 128Gb RAM - MSi GTX 1060 6Gb
https://lightshelter.be

25/10/2021 om 13:14
Reactie #18

wgbeijerland

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: 25/10/2021 om 13:14 »

De problemen die King Fred II nu heeft heb ik ook gehad.

Aan een geluidsspoor kan je heel weinig doen het is bijna altijd hoorbaar.
Neem het spoor van het beeld, kan je oprekken, krimpen of omdraaien zonder dat dit zichtbaar wordt

Bestanden met geluid kan je in diverse soorten, tot wel 14 types, exporteren.
Welke type gaat fijn samen met Premiere.

Daarbij we hebben het hier over software aan de onderkant van de markt.  

25/10/2021 om 13:46
Reactie #19

Cor V

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: 25/10/2021 om 13:46 »

Welke software bedoel je en heb je daaruit de termen "oprekken, krimpen en omdraaien" overgenomen?
Of komen ze uit een recept voor pannenkoeken?
En wat zijn "types" bestanden met geluid?
Kan je wat software producten (video? audio?) met name noemen (voorbeelden) die je bedoelt met "onderkant van markt"?

25/10/2021 om 14:26
Reactie #20

Lenzz

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: 25/10/2021 om 14:26 »

:grin:

25/10/2021 om 14:37
Reactie #21

wgbeijerland

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: 25/10/2021 om 14:37 »

Onderkant van de markt is de prijs voor videosoftware rond de 100€.

Niet precies de juitste tekst sorry daarvoor.
Ik werk met Elements 13.
Cursor op een scene, recher muisknop, uitrol menu, optie tijd uitrekken je kan de scene in procenten of in seconden korter of langer maken.
Daar staat ook de optie snelheid omkeren. Maak een vinkje, en het begin van de scene wordt nu het einde.
Geweldig dat dit allemaal kan. Toch.

Audacity

Bestand, klik, uitrol menu bestand exporteren. MP3, WAV en OGG en nog de optie meervoudig exporteren.

Kan ik effe vangen voor deze korte ondersteuning.

25/10/2021 om 15:54
Reactie #22

Cor V

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: 25/10/2021 om 15:54 »

Inderdaad, geweldig dat dit allemaal kan.
Zelfs ook met gratis software die dan ook nog met kop en schouders uitsteekt boven Première Elements: bijv. DaVinci Resolve..
Daarin vind je ook overwegend de meer gebruikelijke terminologie van het editen. Die is altijd in het Engels.
Hoe zo "onderkant van de markt"?
Wat bedoel je trouwens met "meervoudig exporteren" van audio en waarvoor dient dat?

25/10/2021 om 18:23
Reactie #23

King Fred II

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: 25/10/2021 om 18:23 »

Uiteraard heb ik niet alleen om een flinke videokaart gevraagd. De verkoper wist wat ik van plan was en heeft me advies gegeven wat alle aspecten betreft, inclusief geheugen.

25/10/2021 om 18:25
Reactie #24

King Fred II

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: 25/10/2021 om 18:25 »

NLE = ?

25/10/2021 om 21:47
Reactie #25

wgbeijerland

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #25 Gepost op: 25/10/2021 om 21:47 »

Beste Cor ik zie dat je delen van mijn antwoord gebruikt maar in de kop van het bericht staat King Fred II. Ik neem maar aan dat het voor mij is.

Is DaVinci Resolve is absoluut gratis. Werk jij daarmee.
Ik heb is met een gratis Linux software gestoeid.
Eindelijk met vallen en opstaan, de leeftijd gaat best een rol spelen, wat beelden op de tijdlijn gezet en toen moest er toch geld komen.

Kan je aangeven waarom DaVinci Resolve met kop en schouders boven Elements uitsteekt.

Voor meervoudig exporteren moet je maar even Audacity opstarten. Een bewerking in WAV exporteren daar heb ik genoeg aan.

26/10/2021 om 10:10
Reactie #26

Theo 22

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #26 Gepost op: 26/10/2021 om 10:10 »

Citaat van: wgbeijerland

Is DaVinci Resolve is absoluut gratis.  

Ja, ook al is er ook een betaalde versie beschikbaar en heeft deze betaalde versie meer mogelijkheden.

Hier kun je zien of de betaalde versie een meerwaarde heeft voor jou:

https://www.toolfarm.com/tutorial/in-depth-davinci-resolve-studio-vs-the-free-version/

https://motionarray.com/learn/davinci-resolve/davinci-resolve-price-free-vs-studio/
groetjes,

Theo

26/10/2021 om 12:26
Reactie #27

Cor V

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #27 Gepost op: 26/10/2021 om 12:26 »

Bericht was inderdaad aan jou gericht, sorry.

Zelf gebruik ik Da Vinci Resolve niet, want ik ben nu sinds bijna 20 jaar opgegroeid met Adobe Première Pro en de overstap zou me te veel tijd gaan kosten om het 100% onder de knie te krijgen. Beiden ontlopen elkaar n.m.m. weinig. Ik weet dat veel anderen de software echter zeer hoog waarderen.
Als je meer wilt weten ga dan naar de officiële site van Blackmagic:
https://www.blackmagicdesign.com/products/davinciresolve/
Op YT is ook wel het e.e.a. te vinden.
Een vergelijking van deze meer professionele NLE's met bijv. Adobe Première Elements of andere consumentensoftware is appelen met peren vergelijken.

Audacity gebruik ik af en toe om even snel iets op te nemen. Audio bewerken (niet geavanceerd) doe ik meestal met Adobe Audition. Dat geldt voor mijn films dan in hoofdzaak voor de voice over.

26/10/2021 om 13:02
Reactie #28

wgbeijerland

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #28 Gepost op: 26/10/2021 om 13:02 »

Voor mij hetzelfde hoor. Ik kan me voorlopig nog steeds redden met Elements 13. Sinds het privacy gedoe is de goesting om een filmpje te maken behoorlijk afgenomen.

Aan de influencers van Youtube hecht ik geen waarde. Ik wordt door dat soort zelfkikkers gepiepeld. Zie liever gezien hebben dat iemand van dit Forum mij weet te overtuigen.

Van gratis krijg ik een ongemakkelijk gevoel. Wat is van die club het verdien model.

Wat misschien iets zou zijn dat een flink aantal forummers met deze software gaat werken zodat we van elkaar kunnen leren.
« Laatst bewerkt op: 26/10/2021 om 13:07 door wgbeijerland »

26/10/2021 om 16:23
Reactie #29

hvanhal

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #29 Gepost op: 26/10/2021 om 16:23 »

Citaat van: wgbeijerland

Van gratis krijg ik een ongemakkelijk gevoel. Wat is van die club het verdien model.

Deze "club" moet het vooral hebben van de verkoop van professionele   Hardware     zoals oa cameras. Bij aankoop van bepaalde hardware krijg je zelfs de Studio versie van Resolve er gratis bij.
« Laatst bewerkt op: 26/10/2021 om 16:24 door hvanhal »

Pagina opgebouwd in 0.062 seconden met 27 queries.