Uwtrouwvideograaf.nl
8 gasten, 0 leden

Top posters

8674 Berichten
5795 Berichten
5218 Berichten
4904 Berichten
4406 Berichten
3671 Berichten
3270 Berichten
2451 Berichten
  • Totaal aantal leden: 13366
  • Nieuwste lid: Aart1975
  • Totaal aantal berichten: 243040
  • Totaal aantal topics: 29698
  • Online vandaag: 7

Auteur Topic: miniDV importeren met Photo Gallery lukt niet meer  (gelezen 1201 keer)

13/06/2020 om 18:00
gelezen 1201 keer

jgkt63

• *
  • Information
  • Newbie
    • Bekijk profiel
miniDV importeren met Photo Gallery lukt niet meer
« Gepost op: 13/06/2020 om 18:00 »

newbie hier, dankjewel dat ik een beroep op jullie mag doen.

ik ben begonnen met het digitaliseren van mini DV bandjes. Daarvoor heb ik een firewire kaart in mijn windows 10 PC gezet. Toen ik de camera aan zette, vroeg de PC of ik wilde importeren en dat lukte prima. De eerste 13 bandjes verliepen vlekkeloos en scenes werden herkend en als aparte bestanden opgeslagen; ideaal!

Toen kreeg ik een tijdelijk probleem met de schijf waar de video werd opgeslagen (brakke kabel verbinding?). Nadat hij weer herkend werd en ik hem weer hetzelfde schijf nummer had gegeven, werkt het importeren niet meer. Ik krijg de melding "niet nader omschreven fout". Het video importeren gebeurt via Photo Gallery, een onderdeel van het inmiddels niet meer ondersteunde Microsoft Essentials pakket. Ik heb het programma verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar geen resultaat.

Als ik Pinnacle Studio gebruik, kan ik het bandje wel importeren. Maar dan wordt het één groot bestand van circa 20 GB (90 min.), en dat wil ik liever niet. Mijn vraag is dus twee-ledig;
- weet iemand hoe ik Photo Gallery weer aan de praat krijg? Of,
- welke alternatieve software kan ik gebruiken om de bandjes te importeren die de scenes apart opslaat?

Alvast bedankt voor de hulp!

13/06/2020 om 20:08
Reactie #1

Buskees

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
Re: miniDV importeren met Photo Gallery lukt niet meer
« Reactie #1 Gepost op: 13/06/2020 om 20:08 »

Hoe je photogallery weer werkend krijgt weet ik niet (lijkt me gewoon weer opnieuw installeren, Live Mail (ook live essentials) kreeg ik ook gewoon weer aan de praat), maar volgens mij kon je met Studio ook scéne detectie aan zetten. Tenminste, de oudere versies wel volgens mij... Maar ik denk dat dit ook in de nieuwere versies wel kan!

http://help.pinnaclesys.com/pinnacle/v23/en/help/index.html#page/pinnacle-studio/h2-scene-detection-settings.html

Het minuscule portable programmaatje WinDV zou dit overigens volgens zeggen ook moeten kunnen... Zelf niet geprobeerd, maar het is een gokje waard..

http://windv.mourek.cz/
« Laatst bewerkt op: 01/01/1970 om 01:00 door Buskees »
To Boldly Go Where No One Has Gone Before

13/06/2020 om 20:27
Reactie #2

Marten

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 13/06/2020 om 20:27 »

Je hoeft je geen zorgen te maken over de scenes dat kun je later met het gratis appje van dvdate alsnog doen, zie hier: https://www.videohelp.com/software/DVdate
Marten

14/06/2020 om 00:52
Reactie #3

jgkt63

• *
  • Information
  • Newbie
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 14/06/2020 om 00:52 »

Buskees, ik had Photo Gallery opnieuw geïnstalleerd zonder resultaat. En Pinnacle Studio (ik heb versie 19) heeft inderdaad scene herkenning, maar laat het wel één groot bestand. Ik zal ens kijken of dat anders kan.
Dat WinDV ga ik zeker proberen.

Marten, dankjewel voor de tip, ga ik ook proberen. Is wel een dubbele handeling, maar zeker beter dan niets.

Beide be dankt voor het meedenken!
« Laatst bewerkt op: 14/06/2020 om 00:54 door jgkt63 »

14/06/2020 om 13:09
Reactie #4

Buskees

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 14/06/2020 om 13:09 »

Dat progje van Marten heb ik ook even gedownload, want ook ik heb nog een berg heeeeel lange dv-avi's op hdd staan en die vooraf opsplitsen lijkt me zeker een goed idee!! Ik vraag me ook af waarom ik er toen een enkel bestand met de lengte van een dv-tape van heb gemaakt. Waarschijnlijk luiigheid denk ik  :grin:

Mocht je met WinDV resultaat hebben laat het dan even weten hier.. Volgens de gegevens moet het kunnen, maar ik kan het er niet in vinden, maar dat zou kunnen omdat ik de procedure van het capturen ook niet doe, en vaak zie je tijdens de handelingen meer mogelijkheden dan er in het progje worden weergegeven!!

Succes, Kees

14/06/2020 om 16:51
Reactie #5

Marten

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 14/06/2020 om 16:51 »

Al lang geleden dat ik het gebruikt heb, maar ik vond toen en nog steeds 1 bestand van een totale tape beter te archiveren voor misschien later, dan al die aparte scenes met extra's. Wanneer ik nu nog iets van zo'n oorspronkelijke tape wil gebruiken gewoon een kwestie de betreffende tape even op een tussenlocatie naar scenes omzetten met het progje en dan alleen de nodige scenes in een project gebruiken in hun eigen project/video map.
Kwestie van handige of omslachtige workflow denk ik.
Marten

15/06/2020 om 00:04
Reactie #6

Buskees

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 15/06/2020 om 00:04 »

Zeker geen slecht idee Marten. Vooral als het progje nog gewoon blijkt te werken onder W10!!! Omslachtig of niet, ik kan me er in vinden!!!

Kees

Pagina opgebouwd in 0.205 seconden met 27 queries.