Uwtrouwvideograaf.nl
69 gasten, 1 lid (1 verborgen)

Top posters

8674 Berichten
5795 Berichten
5218 Berichten
4900 Berichten
4406 Berichten
3669 Berichten
3245 Berichten
2534 Berichten
  • Totaal aantal leden: 13360
  • Nieuwste lid: Oma Lies
  • Totaal aantal berichten: 242819
  • Totaal aantal topics: 29674
  • Online vandaag: 82

Auteur Topic: Frameserving Vegas  (gelezen 18069 keer)

12/05/2018 om 18:32
gelezen 18069 keer

VideJo

• Information
  • Moderator
    • Bekijk profiel
Re: mijn Iran filmpje
« Gepost op: 12/05/2018 om 18:32 »

Citaat van: Buskees
Nóg een PS: Jo, jouw video vind ik ook een heel fijne montage, met prachtige begeleiding van een prettige stem. Alleen is de videokwaliteit op Vimeo abominabel.. En niet alleen de lage resolutie. Daar is wat fout gegaan met de (dé)interlacing of zo... wát een "rafels", jammer!!!

Ik heb daarom alle drie reisfilms, die ik sinds kort op Vimeo gezet had, verwijderd.
Sommigen noemen mij nog steeds Ome Jo.

13/05/2018 om 05:27
Reactie #1

Buskees

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 13/05/2018 om 05:27 »

Citaat van: VideJo

Ik heb daarom alle drie reisfilms, die ik sinds kort op Vimeo gezet had, verwijderd.

Dan hoop ik dat je er een re-render van maakt en terug plaatst, want je slaat met de montages zeker geen modderfiguur, het is gewoon jammer dat de beeldkwaliteit belabberd was! Gelukkig dat je dat nu ook zag!

Ik snap trouwens toch niet waarom Youtube en Vimeo zulke strikte instellingen hanteren hoor..

Kees
To Boldly Go Where No One Has Gone Before

13/05/2018 om 05:29
Reactie #2

Buskees

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 13/05/2018 om 05:29 »

Citaat van: ivybec
Beste filmers,
Het voornaamste van mijn vakantie herinnering filmpje is dat de Kras medereizigers tevreden zijn!
En dat is best gelukt als ik hun commentaar lees.

Mvg,
Ivy

En dáár draait het nu om!!! En dan mogen wij ook nog meegenieten!! Wat wil je nog meer?

13/05/2018 om 09:41
Reactie #3

VideJo

• Information
  • Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 13/05/2018 om 09:41 »

Citaat van: Buskees
Dan hoop ik dat je er een re-render van maakt en terug plaatst, want . . .

Nee dat ga ik niet doen.
Ik heb een Plus abonnement op Vimeo en daarin mag je files uploaden van maximaal 5 GB (per stuk en ook per week).
Om een gehele reisfilm er op te kunnen zetten, heb ik een render-instelling gekozen, die soms wat te wensen overlaat, maar ik blijf onder de 5 GB.
Ik vind overigens de resolutie van een film op internet van minder belang, het gaat om de inhoud.

13/05/2018 om 09:58
Reactie #4

Buskees

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 13/05/2018 om 09:58 »

Ik vind dat echt jammer Jo.. De resolutie (fysieke grootte van het filmformaat) is ook zeker niet waar het eigenlijk om ging. Je hebt gelijk, het gaat uiteraard om de inhoud, maar dat Iran filmpje was vanwege die rafels zo slecht (vond ik) dat ik het niet heb kunnen/willen uitkijken. En dat spijt me oprecht. De verhouding tussen de grofheid van die rafels en de resolutie maakte het nogal grofstoffelijk... Het was zeker niet de bedoeling dat ze gingen verdwijnen... Mijn excuses!!

Kees

13/05/2018 om 18:01
Reactie #5

Houtkoek

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 13/05/2018 om 18:01 »

Hoewel ik zelf geen ervaring met het programma heb, lees ik wel regelmatig positieve berichten over het gebruik van (het gratis programma) Handbrake: beperkte grootte en toch een prima kwaliteitsfile.
Al eens geprobeerd?

13/05/2018 om 18:57
Reactie #6

Buskees

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 13/05/2018 om 18:57 »

Citaat van: Houtkoek
Hoewel ik zelf geen ervaring met het programma heb, lees ik wel regelmatig positieve berichten over het gebruik van (het gratis programma) Handbrake: beperkte grootte en toch een prima kwaliteitsfile.
Al eens geprobeerd?

Ja ik ken het programma en ja je hebt gelijk het werkt fabeltastisch!! Ik ben alleen bang dat ik Jo zeer onbedoeld op het verkeerde been heb gezet. Kijken naar de film van een ander draait, net als met alle andere, om de inhoud. En geloof me, die was bijzonder fijn om te zien. Alleen is er m.i. iets fout gegaan met het renderen. Als je naar een ander zijn film kijkt (puur uit interesse) is het wel fijn dat er ook goed naar te kijken is. Bij slechte kwaliteit van de upload verlies je interesse als het zo is als ik gezien had. Jammer dat Jo dat niet wil rechtzetten want het is beslist de moeite waard.. En met Handbrake kan je veel  kleinere file maken dan oorspronkelijk met je NLE. Jo weet hier wel van.. Dat is ook uitgebreid op het NL Vegas forum behandeld en wij werken beiden met Vegas.. Ik vind het gewoon jammer dat het zo voelt als "vind je het niks, dan moet je niet kijken".. Misschien weet ik het niet op een subtiele manier te brengen, maar zijn montage was werkelijk, van wat ik bekeken heb, prachtig, maar als je naar slecht beeld moet kijken dan haak ik op een gegeven moment af, terwijl dat volgens mij niet nodig is..

In elk geval Jo, ik begrijp het wel maar toch zou een herkansing meer dan logisch en ook fijn zijn denk ik!! Sorry nogmaals voor mijn kritiek, al vind ik die nog steeds niet helemaal onterecht.

@CorV.. Ik ben het lang niet altijd met je eens maar kan me hier gerust goed in vinden!! Alleen is dat niet aan ons maar je opmerking is meer dan terecht. Haar opnamen mag je gerust "professioneel" noemen. 'k Vind het ook fijn het met een positieve insteek te horen!!

13/05/2018 om 20:36
Reactie #7

VideJo

• Information
  • Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 13/05/2018 om 20:36 »

Heb een paar keer geprobeerd om te begrijpen hoe je Handbrake in Vagas moet installeren, maar daar ben ik nooit in geslaagd. Helaas.

13/05/2018 om 21:23
Reactie #8

Buskees

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 13/05/2018 om 21:23 »

Heb een paar keer geprobeerd om te begrijpen hoe je Handbrake in Vagas moet installeren, maar daar ben ik nooit in geslaagd. Helaas.

Dat vind ik ook niet echt gemakkelijk want ook ik ben in die scripting toestanden niet bepaald handig en heb dat, net als jij, opgegeven! Maar Jo, als je een mooie (te grote) videomontage in Handbrake importeert en je hanteert in pricipe standaard instellingen dan al maakt Handbrake er een kleinere video van met eigenlijk geen kwaliteits verlies!! En met de keuze van wat mindere kwaliteit wordt je video nog altijd heel prachtig vanuit Handbrake, als het basismateriaal maar goed is!!! HEt moet gerust niet persé vanuit Vegas hoor! Het scheelt wel werk maar is geen "must"... En ik neem aan dat je video's verder gewoon altijd goed gerenderd zijn. Ik had dit ook niet eerder gezien dus was best ff van "mijn stuk" want was dat niet gewend van jouw materiaal.. Als je wilt wil ik gerust wel helpen met de instellingen van Handbrake, alleen ben ik niet op de hoogte van wat Vimeo voor eisen stelt!!

Kees

13/05/2018 om 21:51
Reactie #9

Lenzz

• Information
  • Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 13/05/2018 om 21:51 »

Handbrake is een tool op zich. Hoeft en kan toch niet geïnstalleerd worden?

13/05/2018 om 22:26
Reactie #10

VideJo

• Information
  • Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 13/05/2018 om 22:26 »

Citaat van: Lenzz
Handbrake is een tool op zich. Hoeft en kan toch niet geïnstalleerd worden?

OK, maar hoe laadt je een complete montage, zoals je die in Vegas klaar hebt staan (dus met het originele basismateriaal) binnen in Handbrake?
« Laatst bewerkt op: 01/01/1970 om 01:00 door VideJo »

13/05/2018 om 23:17
Reactie #11

Knarf

• Gast

14/05/2018 om 10:02
Reactie #12

Buskees

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 14/05/2018 om 10:02 »

OK, maar hoe laadt je een complete montage, zoals je die in Vegas klaar hebt staan (dus met het originele basismateriaal) binnen in Handbrake?

Dat kan uiteraard via de scripting methode die Marten op het Vegas Forum heeft gezet. Maar aangezien ik daar ook niet lekker mee werken kan (misschien ben ik wel te dom), gebruik ik Handbrake als standalone programma, waar het ook voor bedoeld is! (geen tool dus Lenzz, maar in pricipe een standalone prog) En de werking als standalone is niet bepaald moeilijk te noemen. We weten allemaal dat Handbrake een fenomenale renderengine heeft en ik heb vannacht bij wijze van experiment een vakantie video die ik gewoon uit Vegas gerenderd heb naar een BD compatible file (.m2ts), door Handbrake "heen gehaald" en met wat tweaken in de instellingen zo ver mogelijk zonder veel kwaliteitsverlies verkleind. Daarbij heb ik de resolutie (1920x1080) origineel gelaten. De originele file uit Vegas gerenderd (Sony AVC 1920x1080 22mbps) die ik gebruik om een BD te maken is 11,8 gb maar de door Handbrake gegenereerde file is maar 2,35 gb geworden. En je mag me geloven, veel verschil zit er niet in hoor. In elk geval zo verschrikkelijk goed nog dat het op Vimeo niet zal misstaan.

Dus als jij je in Vegas gereedstaande project eerst rendert naar een file die voor jouw opslagmethode geschikt (en waarschijnlijk dus voor Vimeo veel te groot) is, en je importeert die file in Handbrake met de juiste instellingen, dan hou je een perfecte en veeeeeeeeeel kleinere file over om op Vimeo te publiceren. Nogmaals: als je dat wenst wil ik via OBS een screencapture voor je maken van hoe ik te werk ga met Handbrake met de nodige instellingen!!

't Is niet alleen dat ik kritiek had, ik vind het juist fijn als het opgelost wordt!! Want Ome Jo, ik kijk best graag naar je videootjes en ik niet alleen! Zinloze kritiek heet afkraken en dat wil ik beslist niet!

@ Ann: Dat is inderdaad wellicht de beste manier om direct vanuit Vegas bezig te gaan, maar persoonlijk vind ik die installaties en verwijzingen "lastig", maar dat refereert eerder naar mijn "domheid", dan naar de methode!!   :grin:
« Laatst bewerkt op: 01/01/1970 om 01:00 door Buskees »

14/05/2018 om 16:12
Reactie #13

Knarf

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: 14/05/2018 om 16:12 »

OK, maar hoe laadt je een complete montage, zoals je die in Vegas klaar hebt staan (dus met het originele basismateriaal) binnen in Handbrake?[/quote]
dmv frameserven. Doe ik al jaren met Premiere en Tmpgenc.

14/05/2018 om 16:31
Reactie #14

VideJo

• Information
  • Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: 14/05/2018 om 16:31 »

Jullie willen mij ergens onderweg kwijtraken, omdat ik weer iets niet snap.
Wat is OBS???

Pagina opgebouwd in 0.083 seconden met 28 queries.