OK, maar hoe laadt je een complete montage, zoals je die in Vegas klaar hebt staan (dus met het originele basismateriaal) binnen in Handbrake?
Dat kan uiteraard via de scripting methode die Marten op het Vegas Forum heeft gezet. Maar aangezien ik daar ook niet lekker mee werken kan (misschien ben ik wel te dom), gebruik ik Handbrake als standalone programma, waar het ook voor bedoeld is! (geen tool dus Lenzz, maar in pricipe een standalone prog) En de werking als standalone is niet bepaald moeilijk te noemen. We weten allemaal dat Handbrake een fenomenale renderengine heeft en ik heb vannacht bij wijze van experiment een vakantie video die ik gewoon uit Vegas gerenderd heb naar een BD compatible file (.m2ts), door Handbrake "heen gehaald" en met wat tweaken in de instellingen zo ver mogelijk zonder veel kwaliteitsverlies verkleind. Daarbij heb ik de resolutie (1920x1080) origineel gelaten. De originele file uit Vegas gerenderd (Sony AVC 1920x1080 22mbps) die ik gebruik om een BD te maken is 11,8 gb maar de door Handbrake gegenereerde file is maar 2,35 gb geworden. En je mag me geloven, veel verschil zit er niet in hoor. In elk geval zo verschrikkelijk goed nog dat het op Vimeo niet zal misstaan.
Dus als jij je in Vegas gereedstaande project eerst rendert naar een file die voor jouw opslagmethode geschikt (en waarschijnlijk dus voor Vimeo veel te groot) is, en je importeert die file in Handbrake met de juiste instellingen, dan hou je een perfecte en veeeeeeeeeel kleinere file over om op Vimeo te publiceren. Nogmaals: als je dat wenst wil ik via OBS een screencapture voor je maken van hoe ik te werk ga met Handbrake met de nodige instellingen!!
't Is niet alleen dat ik kritiek had, ik vind het juist fijn als het opgelost wordt!! Want Ome Jo, ik kijk best graag naar je videootjes en ik niet alleen! Zinloze kritiek heet afkraken en dat wil ik beslist niet!
@ Ann: Dat is inderdaad wellicht de beste manier om direct vanuit Vegas bezig te gaan, maar persoonlijk vind ik die installaties en verwijzingen "lastig", maar dat refereert eerder naar mijn "domheid", dan naar de methode!! :grin: