Uwtrouwvideograaf.nl
1 gast, 1 lid
beaufrere

Top posters

22897 Berichten
13298 Berichten
8674 Berichten
7539 Berichten
5795 Berichten
5218 Berichten
4884 Berichten
4406 Berichten
  • Totaal aantal leden: 13089
  • Nieuwste lid: ScottSab
  • Totaal aantal berichten: 242390
  • Totaal aantal topics: 29588
  • Online vandaag: 6

Auteur Topic: Frameserving Vegas  (gelezen 17575 keer)

14/05/2018 om 16:32
Reactie #15

VideJo

• Information
  • Global Moderator
    • Bekijk profiel
Re: mijn Iran filmpje
« Reactie #15 Gepost op: 14/05/2018 om 16:32 »

En wat is frameserven?
« Laatst bewerkt op: 01/01/1970 om 01:00 door VideJo »
Sommigen noemen mij nog steeds Ome Jo.

14/05/2018 om 18:04
Reactie #16

Vissertje

• Information
  • Full Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: 14/05/2018 om 18:04 »

Citaat van: VideJo
Jullie willen mij ergens onderweg kwijtraken, omdat ik weer iets niet snap.
Wat is OBS???

OBS is een heel goed en gratis progje om screenvideo's e.d. te maken in zeer goede kwaliteit en kan in de nieuwste versies zowel  hardware matig laten maken door wat modernere Nvidia en Intel GPU's.

Wanneer je problemen hebt om Vegas2Handbrake te gebruiken wat let je om een ongecomprimeerde avi te maken en die later met Handbrake om te zetten. Dat kan tegenwoordig ook met hardware rendering via QSV (van de Intel).
Bij frameserven wordt niet een avi bestand opgeslagen maar frame voor frame doorgegeven aan Handbrake.
Heb je opslagproblemen met die omvangrijke avi's dan kun je het ook in gedeeltes doen en op het laatst al die verschillende kleine mp4-tjes uit Handbrake met het gratis MP4 joiner van Mp4 Tools aan elkaar laten plakken.
Ben je er nog? Of is dit te moeilijk?
« Laatst bewerkt op: 14/05/2018 om 18:08 door Vissertje »

14/05/2018 om 18:18
Reactie #17

VideJo

• Information
  • Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: 14/05/2018 om 18:18 »

Ik ben er nog en ik zwijg nog een tijdje om anderen ook commentaar toe te laten voegen, als ze daar de noodzaak toe inzien.
Gelukkig heb ik meer verstand van monteren.

14/05/2018 om 20:39
Reactie #18

Buskees

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: 14/05/2018 om 20:39 »

Gelukkig heb ik meer verstand van monteren.

Bewijs maar... we willen het zien!! hihihihi. Geintje hoor Jo, je lijkt wel zo'n verzekeringspief.. :grin: maar ik snap Vissertje niet helemaal. Als je mijn vorige post leest dan kan het allemaal toch wat simpeler!! Jij Jo, maakt net als iedereen een eindrendering waarover je meestal tevreden bent. Dat is tegelijk je eindmontage file die je voor jezelf bewaart en meestal ook te groot is voor Vimeo. Als je die gebruikt om te importeren in Handbrake krijg je naderhand een (relatief) erg kleine file die in kwaliteit nauwelijks onder doet voor het origineel en de meeste eigenschappen heeft van het origineel. Maak je in het origineel renderfouten in b.v. Vegas dan zie je dat ook terug in de file gemaakt door Handbrake!! Maar als je eind render prima is, wordt die met Handbrake eigenlijk nauwelijks/niet minder. Waarom je dan ook eerst naar ongecomprimeerde AVI zou renderen is me een raadsel, want ik denk dat je echt niet veel winst haalt met die mega-bestanden!! En dat komt omdat Handbrake weer fors (maar wel heel erg goed) gaat comprimeren.

Doe me een lol en probeer het gewoon eens, maar zorg ervoor dat jouw eind render uit Vegas wel ok is, of dat nu .m2ts is (wat ik doe) of MPEG HD, MPEG4, AVI of wat dan ook!! Handbrake maakt niks krom wat recht is en andersom kan die dat ook niet!! Maar hij kan wel heel goede en tegelijk kleine bestanden maken!! Waarom moet je ook zo ver weg wonen?! Succes Jo, en wil je er nog wat over weten dan hoor ik het wel!!

Ohja: OBS (Open Broadcaster Software) is inderdaad een machtig mooi en gratis progje om d.m.v. realtime videootjes, die je ermee kunt opnemen, diverse handelingen te laten zien  waar je op je desktop mee bezig bent. Marten gebruikt het veel en maakt zo die videootjes om jou te laten zien hoe je iets moet doen binnen een programma zonder oeverloos gewauwel erbij.. Je kunt er gerust wat bij vertellen (het kan ook geluid opnemen via b.v. een webcam) maar het laten zien is meestal duidelijk genoeg!!!

Kees
« Laatst bewerkt op: 01/01/1970 om 01:00 door Buskees »
To Boldly Go Where No One Has Gone Before

14/05/2018 om 21:32
Reactie #19

Knarf

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: 14/05/2018 om 21:32 »

Frameserven betekent dat je je tijdlijn rechtstreeks naar de encoder stuur in de vorm van een ongecomprimeerde avi.
Deze wordt niet op de pc opgeslagen maar is een tijdelijk bestand.

Eerst een m2ts maken en dan omzetten naar mp4 betekent een extra conversie slag die bij frameserven wordt overgeslagen.
Adobe Community Professional
Adobe Certified Expert Premiere Pro CC
Groetjes Ann

14/05/2018 om 22:03
Reactie #20

Vissertje

• Information
  • Full Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: 14/05/2018 om 22:03 »

Citaat van: Buskees
.... maar ik snap Vissertje niet helemaal.

Na deze quote misschien wel?:
Citaat van: Knarf
Eerst een m2ts maken en dan omzetten naar mp4 betekent een extra conversie slag die bij frameserven wordt overgeslagen.

Het maakt zeker verschil als je een sterk gecomprimeerd bestand nog weer gaat omzetten of wanneer je de volledige beelden (ongecomprimeerde avi dus) voor de eerste keer gaat comprimeren. Ik had het niet voorgesteld als verbetering of i.d. maar puur als optie die te gebruiken is wanneer je zou willen frameserven, maar dit, op welke wijze dan ook, niet lukt.

15/05/2018 om 09:27
Reactie #21

Buskees

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: 15/05/2018 om 09:27 »

Jullie hebben beiden uiteraard wel gelijk, maar als je tóch al (b.v. een .m2ts of mp4) file rendert voor je "hoofddoeleinden" (in mijn geval voor een BD schijf), dan kan je die toch al gemaakte file perfect gebruiken voor Handbrake. In het geval zoals door Ann voorgesteld gaat ze er nog steeds vanuit dat er geframeserved gaat worden en ik dacht dat het duidelijk was dat Jo dat niet ziet zitten. Ikzelf vind het ook niet handig en fijn om te doen, dus ik gebruik Handbrake in de standalone modus om van een bestaand gerenderde file een voor b.v. Vimeo geschikte en kleine file van te maken.. En dat, t.o.v. van je eindfile, vrijwel zonder zichtbaar kwaliteitsverlies..

Hoe je het ook keert en wendt, het blijft, als je geen Vegas2Handbrake gebruikt, altijd een "extra" slag, maar mijn ervaring is dat het kwaliteitsverlies zo minimaal is dat ik helemaal geen zin heb ik het gebruik van Handbrake in Vegas. Waarbij ik gerust moet toegeven dat het wél de mooiste en beste maar tegelijk ook de lastigste manier is om een kleine "vimeo/youtube compatible" video te creëren. Mijn voorgestelde manier doet er echt niet zo heel veel voor onder en je kunt uitgaan van je al reeds gerenderde project eindfile. Letterlijk en meetbaar zal er gerust kwaliteitsverschil zijn, maar je zult een loep nodig hebben om dat te beoordelen. En ben je een beetje geduldig kan je met Handbrake best nog wat tweaks toepassen om tot een file te komen die net even onder die door Jo gewenste waarde van 5 Gb komt te liggen... Die van mij ging van 11,8 naar 2,35 Gb maar ik kan dat net zo makkelijk tweaken dat ik er een 4,5 Gb file aan over hou. Nominaal meer kwaliteit dus dan, maar is het zichtbaar (op Vimeo)? Ik geloof dat het wel ernstig mierenn....n gaat worden dan.. Deze tweaks kunnen natuurlijk ook met frameserven, want het gaat om instellingen binnen Handbrake.

Maar goed, de bal is aan Jo. Ik heb hiermee een bijdrage willen leveren om mijn kritiek niet zinloos te laten zijn, hijzelf moet kiezen wat ie ermee doet!! Het is uiteindelijk iets voor op Vimeo en geen commerciële productie.

Kees

PS: wij (ik) hebben nu wel een beetje het draadje van Ivybec gekaapt m.b.t. haar Iranmontage en Jo zijn reactie daarop. Weliswaar ten gunste van Jo zijn probleem, maar misschien kan/wil Arvid deze dicussie, als hij dat nodig acht, afscheiden en elders plaatsen?
« Laatst bewerkt op: 15/05/2018 om 09:47 door Buskees »

15/05/2018 om 20:23
Reactie #22

Buskees

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: 15/05/2018 om 20:23 »

Heb nog een file gemaakt van dezelfde video die nu 4,8 gb is.. Met de beste wil van de wereld zie ik geen verschil met die van 2,35 en eigenlijk ook niet met die van 11,8 gb... Ik snap daar zelf ook even niks van hoor...   :confused:  :D  Die encoder van Handbrake is een "wizard"...

Jo... aan de slag, anders kom ik je een schop onder je gat geven!!!   :grin:

15/05/2018 om 21:31
Reactie #23

VideJo

• Information
  • Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: 15/05/2018 om 21:31 »

Uncompressed file gemaakt en Handbrake gedownload. Morgen mij verdiepen in de optimale settings voor een upload naar Vimeo.

15/05/2018 om 21:50
Reactie #24

Arvid

• Information
  • Administrator
    • Bekijk profiel
Frameserving Vegas
« Reactie #24 Gepost op: 15/05/2018 om 21:50 »

Graag in dit topic even verder met discussiëren.

15/05/2018 om 23:58
Reactie #25

Knarf

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #25 Gepost op: 15/05/2018 om 23:58 »

Begin met de default instellingen.
Groetjes Ann

16/05/2018 om 01:16
Reactie #26

Vissertje

• Information
  • Full Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #26 Gepost op: 16/05/2018 om 01:16 »

:sm2:
idd.
En voor Kees:
Citaat van: Buskees
Heb nog een file gemaakt van dezelfde video die nu 4,8 gb is.. Met de beste wil van de wereld zie ik geen verschil met die van 2,35 en eigenlijk ook niet met die van 11,8 gb... Ik snap daar zelf ook even niks van hoor...   :confused:  :D  Die encoder van Handbrake is een "wizard"...  
Heb je al eens in je bewerkingsprogramma ge-experimenteerd met lagere bitrates in AVC dan de standaards?
Vooral met de 15 versies van VPro en VMS kun je dan verrassende zaken ontdekken wanneer je de hardware rendering via Nvidia of Intel probeert.
Met HEVC (Intel HEVC codec) kun je daar zelfs nog lager gaan.
Je bent er dus nog (lang)niet, zelfs niet met W10, om alle nieuwe opties te ontdekken.
O ja, ik gebruik (o.a. daarom) Vegas2Handbrake niet meer.  :sm4:

16/05/2018 om 08:36
Reactie #27

VideJo

• Information
  • Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #27 Gepost op: 16/05/2018 om 08:36 »

Citaat van: Knarf
Begin met de default instellingen.

En waarom denk jij, dat Vimeo een heel uitgebreide verhandeling heeft staan om optimaal te renderen voor een upload?

16/05/2018 om 10:58
Reactie #28

Buskees

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
Re: Frameserving Vegas
« Reactie #28 Gepost op: 16/05/2018 om 10:58 »

En waarom denk jij, dat Vimeo een heel uitgebreide verhandeling heeft staan om optimaal te renderen voor een upload?

Wellicht om jou een zo goed mogelijke file te laten maken met een zo klein mogelijke file grootte Jo!!

@ Vissertje:  Ja ik weet dat de 15 versies qua (hardware) rendering weer betere mogelijkheden hebben en dus beter zijn dan de renderengines van voorgaande Vegas versies. Maar ik zit bij 14 met beiden en vind het voorlopig goed zo. Er groeit geen geldboom uit m'n rug helaas..  :grin: Kortom, ik blijf voorlopig mijn eigen methodes gebruiken... Daarbij vind ik de interface van de nieuwe Vegas versies er ook niet fraaier op worden, maar dat is terzijde!!

@ Jo: Kies in Handbrake altijd voor de High profile, dat zie je in de rechterkolom staan van het startscherm.. Ga daarvan uit naar de tabbladen van de outputsettings. De eerste 2 tabbladen kan je laten staan maar bij video kan/moet je gaan experimenteren. Als je de slider "constant quality" naar links schuift, wordt de kwaliteit in principe minder, maar voor HD zie ik weinig tot geen verschil als je tot de waarde 25 gaat, maar de file wordt dan wel veel kleiner. Ook de x264 slider preset kan je in principe zo langzaam mogelijk zetten wat de rendertijd wel fors doet toenemen, maar de kwaliteit wordt weer veel beter daardoor en de file ook kleiner. Daar moet je mee experimenteren. Ik ga in de videotab voor 25 voor de slider, en "slower" tot "very slow" voor de x264preset slider (ik laat dat 's nachts gaan).. Voor audio altijd "passthru" gebruiken en de andere optie (mixdown) wegvinken. Dat levert namelijk hoegenaamd geen winst op! Voor de rest zijn de instellingen dan klaar en kan je een render maken. Je kan zelfs een queue aanmaken om meerdere video's achter elkaar te maken waarbij je voor elke video zijn eigen instellingen maakt. Voor Vimeo zal wellicht mp4 als outputfile het beste zijn, maar ik maak ook regelmatig .mkv's voor archivering... Alles wel even goed (dubbel)checken of je niks vergeten bent of fout hebt gedaan! Vergeet ook niet een output filenaam in te geven! Ik ben echt benieuwd Jo en hoop dat je er echt veel aan hebt en er plezier aan beleeft!! Dan krijgen wij dat vanzelf weer op Vimeo en kan ik ook jouw Iran-film met plezier bekijken!!!

@ Arvid: Bedankt voor het verplaatsen, dit is ook fijner voor Ivybec, nu nog even een andere topic naam hier   :D   :sm5: (Hmmm, is afhankelijk waarop je reageert dus....eigenlijk moet elke post die topicnaam nu hebben)

Groetjes en allemaal bedankt voor het meedenken en discussiëren. Ook ik word hier wijzer van!!!

Kees
« Laatst bewerkt op: 16/05/2018 om 11:05 door Buskees »

16/05/2018 om 14:05
Reactie #29

Knarf

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #29 Gepost op: 16/05/2018 om 14:05 »

Vimeo's instelling komen aardig in de buurt van Handbrake's default.
Groetjes Ann

Pagina opgebouwd in 0.168 seconden met 31 queries.