Jullie hebben beiden uiteraard wel gelijk, maar als je tóch al (b.v. een .m2ts of mp4) file rendert voor je "hoofddoeleinden" (in mijn geval voor een BD schijf), dan kan je die toch al gemaakte file perfect gebruiken voor Handbrake. In het geval zoals door Ann voorgesteld gaat ze er nog steeds vanuit dat er geframeserved gaat worden en ik dacht dat het duidelijk was dat Jo dat niet ziet zitten. Ikzelf vind het ook niet handig en fijn om te doen, dus ik gebruik Handbrake in de standalone modus om van een bestaand gerenderde file een voor b.v. Vimeo geschikte en kleine file van te maken.. En dat, t.o.v. van je eindfile, vrijwel zonder zichtbaar kwaliteitsverlies..
Hoe je het ook keert en wendt, het blijft, als je geen Vegas2Handbrake gebruikt, altijd een "extra" slag, maar mijn ervaring is dat het kwaliteitsverlies zo minimaal is dat ik helemaal geen zin heb ik het gebruik van Handbrake in Vegas. Waarbij ik gerust moet toegeven dat het wél de mooiste en beste maar tegelijk ook de lastigste manier is om een kleine "vimeo/youtube compatible" video te creëren. Mijn voorgestelde manier doet er echt niet zo heel veel voor onder en je kunt uitgaan van je al reeds gerenderde project eindfile. Letterlijk en meetbaar zal er gerust kwaliteitsverschil zijn, maar je zult een loep nodig hebben om dat te beoordelen. En ben je een beetje geduldig kan je met Handbrake best nog wat tweaks toepassen om tot een file te komen die net even onder die door Jo gewenste waarde van 5 Gb komt te liggen... Die van mij ging van 11,8 naar 2,35 Gb maar ik kan dat net zo makkelijk tweaken dat ik er een 4,5 Gb file aan over hou. Nominaal meer kwaliteit dus dan, maar is het zichtbaar (op Vimeo)? Ik geloof dat het wel ernstig mierenn....n gaat worden dan.. Deze tweaks kunnen natuurlijk ook met frameserven, want het gaat om instellingen binnen Handbrake.
Maar goed, de bal is aan Jo. Ik heb hiermee een bijdrage willen leveren om mijn kritiek niet zinloos te laten zijn, hijzelf moet kiezen wat ie ermee doet!! Het is uiteindelijk iets voor op Vimeo en geen commerciële productie.
Kees
PS: wij (ik) hebben nu wel een beetje het draadje van Ivybec gekaapt m.b.t. haar Iranmontage en Jo zijn reactie daarop. Weliswaar ten gunste van Jo zijn probleem, maar misschien kan/wil Arvid deze dicussie, als hij dat nodig acht, afscheiden en elders plaatsen?