Uwtrouwvideograaf.nl
31 gasten, 0 leden

Top posters

8674 Berichten
5795 Berichten
5218 Berichten
4906 Berichten
4406 Berichten
3671 Berichten
3273 Berichten
2451 Berichten
  • Totaal aantal leden: 13366
  • Nieuwste lid: Aart1975
  • Totaal aantal berichten: 243123
  • Totaal aantal topics: 29720
  • Online vandaag: 29

Auteur Topic: hulp gevraagd voor kopen van nieuwe video camera  (gelezen 302453 keer)

19/11/2015 om 17:14
gelezen 302453 keer

stoeptegel

• **
  • Information
  • Jr. Member
    • Bekijk profiel
hulp gevraagd voor kopen van nieuwe video camera
« Gepost op: 19/11/2015 om 17:14 »

Hallo iedereen,

Zo’n 10 jaar ongeveer ben ik bezig met films opnemen/maken
in het bezit van de Sony Handycam DCR-HC40E PAL maar ben nu toe aan een nieuwe camera.

Hij werkt nog goed hoor maar ik zit dus nog steeds met die dv-bandjes te slepen en ik denk dat er nu veel betere camera’s op de markt zijn met ook beter beeld en geluid.
Verder wil ik m’n software ook wel eens vernieuwen. Ik heb het idee dat ik nu wel alle overgangen en lettertypes gezien heb. :-P
maar daar kom ik zo op terug.

Ik ben dus op zoek naar een camera voor: buiten en binnen denk aan: feestjes, concerten, optredens in een zaal, het filmen van natuur, dieren en vakanties.
Ik zoek er dus eentje met de beste beeld en geluidskwaliteit, lijkt mij verder fijn als hij heel ver kan inzomen, hij moet op een statief kunnen en de accu en opslagruimte zijn ook belangrijk natuurlijk.

Welke kunnen jullie mij aanraden?
en hebben jullie nog tips waar ik op moet letten wat belangrijk is?

software

Ik gebruik nu Pinnacle Studio 12 en wil hier ook eigenlijk bij blijven en upgraden naar de nieuwste versie. Ik zag laatst een aanbieding hiervan dus volgens mij qua prijs wel te doen.

Maar als ik dus een upgrade uitvoer neemt de nieuwe versie mijn huidige projecten dan ook over? Zodat ik verder kan met projecten en ook stukken van oude projecten kan kopiëren naar een nieuw project?
Dat is eigenlijk mijn belangrijkste vereisten.

Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen.

Groetjes stoeptegel

19/11/2015 om 19:03
Reactie #1

Studio Brandaris

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
Re: hulp gevraagd voor kopen van nieuwe video camera
« Reactie #1 Gepost op: 19/11/2015 om 19:03 »

Panasonic HC X920, Canon XA20, Sony 4K Camcorder FDR-AX100
Kijk op internet naar reviews en specs.
Je beurs en behoefte zullen de keus bepalen.

19/11/2015 om 23:39
Reactie #2

Lenzz

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 19/11/2015 om 23:39 »

Citaat van: Studio Brandaris
Panasonic HC X920, e.v.

Ik durfde hem niet te noemen (als amateur), maar ..

Citaat
Ik zoek er dus eentje met de beste beeld en geluidskwaliteit [hier zullen veel forumleden een eigen visie op nahouden], lijkt mij verder fijn als hij heel ver kan inzomen [optisch?], hij moet op een statief kunnen [welke niet?] en de accu [los item] en opslagruimte [SDkaart naar keuze?] zijn ook belangrijk natuurlijk.

20/11/2015 om 11:32
Reactie #3

ger jansen

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 20/11/2015 om 11:32 »

Citaat van: Lenzz
Citaat van: Studio Brandaris
Panasonic HC X920, e.v.

Ik durfde hem niet te noemen (als amateur), maar ..

Citaat

Die begrijp ik niet Hr Lenzz

20/11/2015 om 21:06
Reactie #4

Lenzz

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 20/11/2015 om 21:06 »

Omdat ik hem altijd al loop te promoten, dan zeggen jullie misschien 'ja, daar heb je 'm weer met die Panasonic!'   :grin:

20/11/2015 om 22:00
Reactie #5

Knarf

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 20/11/2015 om 22:00 »

Wanneer je 100% achter een product staat mag je dat best meerdere malen kenbaar maken   :)

21/11/2015 om 00:08
Reactie #6

stoeptegel

• **
  • Information
  • Jr. Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 21/11/2015 om 00:08 »

thanks, ik zal de camera's die genoemd zijn gaan bekijken.

Maar even tussen door hoe kan ik instellen dat ik een mail krijg wanneer hier een bericht gepost wordt?
Kan dit niet vinden.
Ik wist namelijk niet dat er al reactie's waren, dacht ga eens kijken..

21/11/2015 om 14:52
Reactie #7

Buskees

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 21/11/2015 om 14:52 »

Citaat van: stoeptegel

software

Ik gebruik nu Pinnacle Studio 12 en wil hier ook eigenlijk bij blijven en upgraden naar de nieuwste versie. Ik zag laatst een aanbieding hiervan dus volgens mij qua prijs wel te doen.

Maar als ik dus een upgrade uitvoer neemt de nieuwe versie mijn huidige projecten dan ook over? Zodat ik verder kan met projecten en ook stukken van oude projecten kan kopiëren naar een nieuw project?
Dat is eigenlijk mijn belangrijkste vereisten.

Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen.

Groetjes stoeptegel

Beste stoeptegel,

Normaliter zou ik zeggen dat de huidige versies van Studio dat inderdaad kunnen, maar zeker weten doe ik het niet. Dat zouden Aat of Joop (echte Studio"cracks") je beter kunnen vertellen... Wel kan ik je vertellen dat er heel veel problemen zijn met de Studio software. Het is een dooddoener voor sommigen maar zelf ben ik ook een fanatiek PS liefhebber geweest (t/m 12), maar heb me meer met het programma en het oplossen van problemen ermee bezig gehouden dan dat ik er fatsoenlijk mee monteren kon. Ik ben een aantal jaren geleden overgestapt op Vegas Pro (mijn versie is 12 nu) en daar heb ik nooit spijt van gehad. Ik heb het geluk gehad dat ik V8 van mijn broer gekregen heb waardoor upgraden betaalbaar bleef! Ook is er een MovieStudio (V13 is de laatste) versie die heel erg stabiel en goed schijnt te werken (mijn vriendin heeft die) en stukken goedkoper is, maar zo zijn er nog wel meer editprogramma's die wél zonder veel problemen doen wat je verlangt. In elk geval is mijn advies even verder te kijken dan je neus lang is! In je portemonnee kijken kan ik niet en nog minder in je vermogen een programma aan te leren die niet NL is, maar behalve Studio zou ik ook andere programma's op zijn minst bestuderen en overwegen. Misschien heb je geluk met een upgrade van Studio, maar het is in elk geval gezegd!!

En volgens Ann mag je telkens kenbaar maken waar je volledig achter staat!   :grin: Dus vandaar en bij deze mijn "liefde": Vegas!!  :sm2: Succes er mee!!

Kees
« Laatst bewerkt op: 01/01/1970 om 01:00 door Buskees »
To Boldly Go Where No One Has Gone Before

21/11/2015 om 21:46
Reactie #8

stoeptegel

• **
  • Information
  • Jr. Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 21/11/2015 om 21:46 »

Bedankt, voor je bericht.

Ikzelf heb eigenlijk nooit veel problemen gehad met Pinnacle wel eens een probleempje soms maar dat heeft gelukkig niet de overhand genomen.
Je hebt gelijk dat je ook naar anderen programma"s moet kijken, dat vind ik wel lastig als je ergens tevreden over bent maar ik zal het proberen. :-P

Verder hoop ik dat Aat en/of Joop dan ook dit topic doorlezen en wel mijn vraag kunnen beantwoorden betreft de software.

p.s. ter info, ik heb inmiddels gevonden hoe ik hier kan istellen dat ik een mail krijg als er hier gepost wordt. :-P

21/11/2015 om 23:06
Reactie #9

hvanhal

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 21/11/2015 om 23:06 »

Beste Stoeptegel, niet dat ik je wil laten schrikken, maar met een nieuwe camera alleen bent je er nog lang niet.

Bedenk, wanneer je de overstap maakt van nu SD naar HD of zelfs UHD, dat je huidige PC met PS12 dat absoluut niet trekt. Betekent dus ook de aanschaf van een nieuwe PC met nieuwe bewerkingssoftware.
Ook al ga je voor PS19 (schijnt trouwens eindelijk stabieler te zijn dan zijn voorgangers) dan zul je de Interface en werking van PS12 niet meer terug herkennen in PS19.
Betekent dus in het kort: aanschaf nieuwe camera, aanschaf nieuwe PC, aanschaf nieuwe NLE en opnieuw een leertraject doorlopen.
Dan hebben we het nog niet gehad of een HDTV/UHDTV, bluray- of mediaspeler al aanwezig is.
Kortom, hou rekening met een behoorlijke investering van geld en tijd.

21/11/2015 om 23:59
Reactie #10

stoeptegel

• **
  • Information
  • Jr. Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 21/11/2015 om 23:59 »

Citaat van: hvanhal
Beste Stoeptegel, niet dat ik je wil laten schrikken, maar met een nieuwe camera alleen bent je er nog lang niet.

Bedenk, wanneer je de overstap maakt van nu SD naar HD of zelfs UHD, dat je huidige PC met PS12 dat absoluut niet trekt. Betekent dus ook de aanschaf van een nieuwe PC met nieuwe bewerkingssoftware.
Ook al ga je voor PS19 (schijnt trouwens eindelijk stabieler te zijn dan zijn voorgangers) dan zul je de Interface en werking van PS12 niet meer terug herkennen in PS19.
Betekent dus in het kort: aanschaf nieuwe camera, aanschaf nieuwe PC, aanschaf nieuwe NLE en opnieuw een leertraject doorlopen.
Dan hebben we het nog niet gehad of een HDTV/UHDTV, bluray- of mediaspeler al aanwezig is.
Kortom, hou rekening met een behoorlijke investering van geld en tijd.

huh, hoe weet jij welke pc ik heb? :-P

Als ik kijk naar de systeem vereisten van Pinnacle studio 19
werkt deze denk ik gewoon op mijn pc of zie ik dat verkeerd?

mijn systeem:

processor: Intel(R) Core(TM) Quad CPU Q6600  @ 2,40GHz  2.40 GHz
RAM geheugen: 4,00 GB
type: 64-bits
Windows 8.1

Verder wil ik sowieso nieuwe software zoals ik al schreef en ik leer graag dingen bij.
ik snap verder wel je punt maar ja, je moet wat over hebben voor je hobby he. haha :-P

22/11/2015 om 01:14
Reactie #11

Knarf

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: 22/11/2015 om 01:14 »

Citaat

Materiaal van je huidige ja, HD materiaal kun je wel schudden.
« Laatst bewerkt op: 01/01/1970 om 01:00 door Knarf »

22/11/2015 om 02:02
Reactie #12

hvanhal

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 22/11/2015 om 02:02 »

Citaat van: Knarf
Citaat

Materiaal van je huidige ja, HD materiaal kun je wel schudden.

Helemaal mee eens. Voor het monteren van HD heb je minstens een i5, beter nog een i7 nodig, wil je hobby leuk blijven.
« Laatst bewerkt op: 22/11/2015 om 02:10 door hvanhal »

22/11/2015 om 08:34
Reactie #13

Buskees

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: 22/11/2015 om 08:34 »

'k Sluit me volledig aan bij de voorgangers. Ik heb zelf een (2e) PC met een zelfde processor, 8 gb geheugen en W8.1 (64it) er op. Het programma draait er op, maar je moet er van uit gaan dat PS niet werkbaar zal zijn (en wellicht andere NLE's ook niet echt) in deze configuratie als je HD gaat bewerken, tenzij je echt alle tijd van de wereld hebt en een tomeloos geduld. Het is echt niet fatsoenlijk te doen hoor! PS wordt al "stroperig" als je wat meer materiaal op de tijdlijn hebt staan en al helemaal als je overgangen en/of effecten toepast. Een huidige (en snelle) I5 is echt het minimum en een I7 is zeker gewenst! Zelfs mij I7 zou nog beter kunnen vind ik, maar ik heb er dan ook eentje van de oudere generatie (I7-950)...

Kees
To Boldly Go Where No One Has Gone Before

22/11/2015 om 16:47
Reactie #14

stoeptegel

• **
  • Information
  • Jr. Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: 22/11/2015 om 16:47 »

haa fijn dat ik eerst op dit forum een topic heb aangemaakt. :-P
anders zat ik nu misschien met een nieuwe videocamera maar ik kon hem nog niet echt gebruiken met m'n pc.

Dus ik moet eerst gaan kijken voor een nieuwe pc.
Dan ga ik ook gelijk voor het nieuwste van het nieuwste!

Dus een i7 in ieder geval.
en cua geheugen, videokaart, geluid, opslag?

wat is de beste samenstelling?
wat hebben jullie?

Eigenlijk stelt een pc voor videobewerking net zo veel eisen als voor games of niet?
Ben namelijk ook wel een pc gamer. :-P

Pagina opgebouwd in 0.099 seconden met 27 queries.