Niet iedereen (en gegrond) is Mac minded Desert...
Het is persoonlijk maar ik wil het voor geen geld meer in huis hebben, eergister nog telefoon van iemand die zijn (Mac-desktop) wil verkopen maar zijn inlogcode kwijt is.
Daar kan je dus geen kanten meer mee uit he, wilde die verkopen voor €400 (had koper) maar om in de Mac-store de code te laten resetten koste al snel €350 hahahaha...
Nee ik hou liever zelf de controle over mijn hardware... Zoals ik zij het is persoonlijk...
Trouwens de aangehaalde laptop door Vihara lijkt mij niet de ideale combo te zijn voor 4K video.
Alles hangt ook af van welke NLE hij wil gaan gebruiken maar de videokaart is zeker niet de snelste, ook de 16Gb geheugen is aan de minimum kant en nog net voor HD doenbaar.
Het budget zal wat omhoog moeten vrees ik om wat behoorlijk te werken met video en al zeker met 4K video...
@Cor,,, Je kan (als hij voor adobe zou kiezen) iDD kijken wat de systeem vereisten zijn maar wat Adobe opgeeft is werkelijk het minimum en levert je niet een PC op waar je blij van wordt tijdens het editen en renderen van video. Het kan, maar daar is dan ook alles mee gezegd, of je het gaat volhouden met dergelijke (minimum) systemen is nog maar de vraag.