Voor de aardigheid heb ik even in Audition met het shot gestoeid en heb het resultaat toegevoegd aan je voorbeeld.
Sorry Cor, hoeveel respect ik ook heb voor je jarenlange ervaring met het maken van films, en hoe leuk ik het ook vind dat je dit op pakt, ik moet je nu toch vragen om weer terug te gaan naar de montage tafel

.
Wanneer je effecten toepast, moet je wel zorgen dat je niet door schiet. Bij het bewerken van video moet je er bijvoorbeeld op letten dat je wit en zwart niet laat clippen. Zeker als het origineel een gescande smalfilm van 40 jaar oud is. De bijbehorende avi heeft nu eenmaal niet zo'n groot bereik.
Wat betreft bewerken van audio, heb ik geleerd dat je dat in kleine stapjes moet doen. Daarom heb ik in mijn voorbeeld me alleen specifiek bezig gehouden met het geluid van de filmcamera zonder andere storende geluiden of de stemmen aan te tasten. Gewoon om te laten horen dat je heel specifiek bepaalde geluiden uit een mengsel van geluiden kunt selecteren.
Het geluid zoals dat klinkt na jouw bewerking, is erg onnatuurlijk. Het galmt (alsof je in een lege kerk zit in plaats van in de woonkamer), de stemmen zijn vervormd en de achtergrond is onnatuurlijk stil. Dat past niet bij de belevenis van een film van meer dan 40 jaar oud. Typisch een voorbeeld van doorschieten met de effecten. Maar om een scene met zo'n slechte kwaliteit audio echt goed te krijgen, vergt ook best wel wat inspanning.
Overigens zou ik andyr74 nooit aanraden om Audition aan te schaffen om het interview met de kinderen te bewerken. Het doel staat dan niet meer in verhouding tot de kosten.