Zo is dat Cor, de ketting is zo sterk als de zwakste schakel.
Ik ben dankzij Studio Brandaris aan deze camera gekomen (waarvoor mijn oprechte dank) en het is eigenlijk nu mijn favoriete camera om zulke dingen mee op te nemen. Ik heb er 4500mAh batterijen op gekocht en daarmee kom je ruimschoots toe voor 18uur cameragebruik, super zuinig met batterij dus. Kleine tasje en 1 reserve batterij (je weet maar nooit) en ik ben het ganse weekend veilig om dat te filmen wat ik wil.
De camera is beperkt in manueel gebruik maar voor dit doeleinde is dat eigenlijk meer dan voldoende. Stabilisatie is van de beste die in (on-camera) in huis heb dus geen gesleur met statieven of andere hulpmiddelen wat toch ook belangrijk is als je voor de fun een uitstap doet.
Het is maar met welk doel je een camera gebruikt of nodig hebt, en in de mate van het mogelijke gebruik ik deze camera toch ook voor opdrachten die ik wel eens film.
Maar het is ( en dat is met alles zo) geen camera waarvan je kan zeggen dat je hiermee en stukgereedschap hebt waar je alles mee aan zou kunnen. Of die al zou bestaan.
Ben er tevreden mee, voldoet meer dan aan mijn verwachtingen, maar dat is in eht kader zoals ik die wil gebruiken uiteraard.
Door het omschrijven van waar ik hem voor gebruik en waar die dan ook goed in is zijn er anderen die het aan hun verwachtingen kunnen aftoetsen of het ook iets voor hen is om aan te schaffen.
En ik denk dat ik later nog wel een keer opzoek ga naar de (nog) betere versie van deze camera namelijk de Sony AX700 (welke wel volledig manueel te gebruiken is (wat ik toch belangrijk vind), maar welke dezelfde beeldkwaliteit aflevert en waar ik dus tevreden over ben.