Uwtrouwvideograaf.nl
26 gasten, 1 lid
Catmen

Top posters

22897 Berichten
8674 Berichten
7554 Berichten
5795 Berichten
5218 Berichten
4895 Berichten
4406 Berichten
3668 Berichten
  • Totaal aantal berichten: 242611
  • Totaal aantal topics: 29632
  • Online vandaag: 30

Auteur Topic: Update Forum *post hier jou problemen  (gelezen 2803 keer)

10/05/2021 om 23:06
gelezen 2803 keer

Arvid

• Information
  • Administrator
    • Bekijk profiel
Update Forum *post hier jou problemen
« Gepost op: 10/05/2021 om 23:06 »

Zoals de meeste weten draait dit forum nog op zeer oude software uit de middeleeuwen, helaas loop ik steeds meer tegen problemen en veiligheid issues aan. Deze issues zijn niet makkelijk om te fixen steeds voor mij. Ik lanceer daarom maar een "nieuw" forum op een geheel ander platform en tevens hosting in de komende maanden. De look en feel van dit forum wil ik trachten om zoveel mogelijk het zelfde houden, maar dus met meer functionaliteiten. Dit vergt nogal wat tijd wat betreft design en implementatie/ Uiteraard migreer ik ook alle data en leden naar het nieuwe platform en veranderd er niets in de telling.

Ik hou jullie op de hoogte.
« Laatst bewerkt op: 05/12/2021 om 12:49 door Arvid »

29/11/2021 om 22:17
Reactie #1

Arvid

• Information
  • Administrator
    • Bekijk profiel
Re: Update Forum
« Reactie #1 Gepost op: 29/11/2021 om 22:17 »

Aanstaande weekend wil ik over naar het nieuwe forum. Het oude forum zal dan tijdelijk niet bereikbaar zijn.
Mocht het mislukken dan blijven we voorlopig op het oude forum..

05/12/2021 om 02:50
Reactie #2

Arvid

• Information
  • Administrator
    • Bekijk profiel
Re: Update Forum
« Reactie #2 Gepost op: 05/12/2021 om 02:50 »

Het nieuweforum is aktief. Een hoop werk geweest. 1 keer nooit weer! Maar het moest wel omdat het hele oude software was. 
Er zullen altijd wel issues zijn en deze kun je even melden of misschien zijn er verbeteringen.
Helaas kon ik de bijlagen van het oude forum niet meer overzetten en zijn dus verloren.
Verder heb ik dus getracht de look and feel hetzelfde te houden met hier en daar wat nieuwe panelen en instellingen, maar dat moet geen probleem zijn om dat uit te vogelen..

06/12/2021 om 14:00
Reactie #3

Buskees

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
Re: Update Forum *post hier jou problemen
« Reactie #3 Gepost op: 06/12/2021 om 14:00 »

Het draait allemaal weer Arvid. Ik kom nog wel wat onbegrijpelijke dingetjes tegen zoals bijvoorbeeld 2x dezelfde knoppen onderin een topic!! (zie bijlage)

Kees
To Boldly Go Where No One Has Gone Before

06/12/2021 om 16:20
Reactie #4

Arvid

• Information
  • Administrator
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 06/12/2021 om 16:20 »

Is nu volgens mij opgelost. Hiervoor moet je wel even opnieuw inloggen en/of je browser cache verwijderen.
Wat had je verder voor probs?
« Laatst bewerkt op: 06/12/2021 om 16:37 door Arvid »

06/12/2021 om 16:49
Reactie #5

VideJo

• Information
  • Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 06/12/2021 om 16:49 »

Zag net een spam bericht. Nieuwe gebruiker. Het was in het verleden zo0, dat een gebruiker eerst door de beheerder werd beoordeeld, alvorens hij of zij iets kon posten. Kan dat nu niet meer?
Verder kreeg ik een raar verschijnsel, toen ik dat bericht verwijderde. Ik werd zelf zo ongeveer buiten gezet. Probeer het zelf maar eens, Arvid.
Sommigen noemen mij nog steeds Ome Jo.

06/12/2021 om 17:05
Reactie #6

Arvid

• Information
  • Administrator
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 06/12/2021 om 17:05 »

Zag net een spam bericht. Nieuwe gebruiker. Het was in het verleden zo0, dat een gebruiker eerst door de beheerder werd beoordeeld, alvorens hij of zij iets kon posten. Kan dat nu niet meer?
Verder kreeg ik een raar verschijnsel, toen ik dat bericht verwijderde. Ik werd zelf zo ongeveer buiten gezet. Probeer het zelf maar eens, Arvid.

Ja die optie kan wel, maar ik heb nu mail activatie aangezet, mocht er ondanks nog steeds spammers registreren, dan zet ik die optie ook even aan.
Dat je er "buiten" wordt gezet is idd een issue, het zelfde gebeurt wanneer je iemand citeert, een verkeerde redirect, ik moet daar naar kijken.

06/12/2021 om 19:05
Reactie #7

Buskees

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 06/12/2021 om 19:05 »

Het 2e dingetje heeft Aleras al gemeld in de schreeuwdoos en dat was ook mij opgevallen! Verder kan je niet reageren op een specifiek bericht in een draadje, je reageert altijd op het laatste bericht wat soms verwarrend kan zijn. Is dat aan te passen?? Moet wel zeggen dat de boel een klap sneller is hier!!

Overigens... Wordt het niet tijd dat je één van je pro camera's als avatar gaat gebruiken? Die GS400 is nu wel een beetje uit de tijd he!! ;)

Groetjes, Kees
« Laatst bewerkt op: 06/12/2021 om 19:13 door Buskees »

06/12/2021 om 19:23
Reactie #8

Arvid

• Information
  • Administrator
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 06/12/2021 om 19:23 »

Het 2e dingetje heeft Aleras al gemeld in de schreeuwdoos en dat was ook mij opgevallen! Verder kan je niet reageren op een specifiek bericht in een draadje, je reageert altijd op het laatste bericht wat soms verwarrend kan zijn. Is dat aan te passen?? Moet wel zeggen dat de boel een klap sneller is hier!!

Overigens... Wordt het niet tijd dat je één van je pro camera's als avatar gaat gebruiken? Die GS400 is nu wel een beetje uit de tijd he!! ;)

Groetjes, Kees
ja wordt wel tijd lol..maar die cam had "iets"

- Schreeuwdoos aangepast (enkel de scroll zelf gaat nog omhoog)
- Je kunt rechts citaat gebruiken toch?
- Redirect is nog niet goed dus je klapt terug in het topic scherm.

06/12/2021 om 19:25
Reactie #9

Buskees

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 06/12/2021 om 19:25 »

Overbodige knoppen onderaan zijn idd weg. Maar je kunt maar heel even een post aanpassen, die mogelijkheid is in "no-time" verdwenen. Je hebt de volgorde in de schreeuwdoos gewijzigd maar als je in gelogd bent, komt de schreeuwdoos nog steeds met het bovenste (een ouder) bericht naar boven. De slider moet eigenlijk onderaan staan na het inloggen!

En ja, in de SD tijd was het een super ding die GS400. Was er ook altijd heel tevreden over!!

Kees

06/12/2021 om 20:04
Reactie #10

Arvid

• Information
  • Administrator
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 06/12/2021 om 20:04 »

De scroll balk van de shoutbox staat nu onderaan..
Je kunt dus wel je post aanpassen en verwijderen, maar dat duurt maar heel kort? Begrijp ik het zo goed ?

09/12/2021 om 11:07
Reactie #11

Buskees

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 09/12/2021 om 11:07 »

Je kunt dus wel je post aanpassen en verwijderen, maar dat duurt maar heel kort? Begrijp ik het zo goed ?

Ik was door omstandigheden even van de radar, sorry daarvoor!!

Zoals ik dat hier ervaar Arvid klopt dat.. Misschien is het wel zo dat je maar 1 x kan wijzigen, ik weet dat (nog) niet precies!!

09/12/2021 om 13:26
Reactie #12

GiBphoto

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 09/12/2021 om 13:26 »

Wat ik nog ondervind is dat het forum niet automatisch naar de laatst ongelezen bericht gaat.
het is mooi dat Arvid de ongelezen topics nu in eht rood heeft gezet wat het een stuk duidelijker maakt, maar bij het klikken van zo een rood (topic waar nieuwe berichten in staan dus) laat hij het topic zien vanaf het eerste bericht,,, Daar waar vroeger het forum automatisch naar het eerste NIET GELEZEN bericht sprong. Dit laatste gebeurd dus niet meer nu in eht nieuwe forum.
Een beetje lastig en al zeker als het om een druk topic gaat waar je dan pagina's moet door scrollen om tot de laatste berichten te komen. Maar erger nog nog je moet nu zelf onthouden in de topics welk het laatste bericht is dat je al gelezen hebt voordien.
Misschien kan het alsnog aangepast worden???
7x GoPro - Sony HDR-CX625 - Panasonic HDC-HS700 - Sony AX53 - Sony A6000 - Canon XA20 - Sony AX2000
DJi mini 2 drone - Beholder DS1 gimbal
PC: ASUS Workstation i9-10920X - 128Gb RAM - MSi GTX 1060 6Gb
https://lightshelter.be

09/12/2021 om 14:27
Reactie #13

Arvid

• Information
  • Administrator
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: 09/12/2021 om 14:27 »

Viel mij ook op. Zal het proberen aan te passen..

09/12/2021 om 15:27
Reactie #14

Arvid

• Information
  • Administrator
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: 09/12/2021 om 15:27 »

Wat ik nog ondervind is dat het forum niet automatisch naar de laatst ongelezen bericht gaat.
het is mooi dat Arvid de ongelezen topics nu in eht rood heeft gezet wat het een stuk duidelijker maakt, maar bij het klikken van zo een rood (topic waar nieuwe berichten in staan dus) laat hij het topic zien vanaf het eerste bericht,,, Daar waar vroeger het forum automatisch naar het eerste NIET GELEZEN bericht sprong. Dit laatste gebeurd dus niet meer nu in eht nieuwe forum.
Een beetje lastig en al zeker als het om een druk topic gaat waar je dan pagina's moet door scrollen om tot de laatste berichten te komen. Maar erger nog nog je moet nu zelf onthouden in de topics welk het laatste bericht is dat je al gelezen hebt voordien.
Misschien kan het alsnog aangepast worden???

Aangepast, zou nu moeten gaan bij een nieuwe posting..

Pagina opgebouwd in 0.082 seconden met 29 queries.