Ik heb 2 identieke Sony CX730 filmcamera's. Ik werk meestal met handmatig scherpstellen op oneindig. Ik film allleen landschappen met beweging. Bij 1 camera gaat dat goed, maar bij de andere camera (met dezelfde instellingen) heb ik onscherpe beelden bij weinig licht.
Overdag gaat het met beide camera's prima
Ik heb ook een cx625 camera, en ook die heeft vaak problemen met de handmatige instelling "oneindig". Bij deze vaak ook overdag icm handmatige sluitertijd.
Bij de camera die in alle gevallen goed scherp stelt zie ik na een automatische scherpstelopname (met grote afstand), dat deze direct na instellen vd handmatige optie, "oneindig" aangeeft.
Bij de andere 2 camera's zie ik na een automatische opname met grote afstand, direct na instellen handmatige optie dat scherpstellen op 1.4 of 2.0 meter staat.....
Als ik dus met deze laatste 2 camera's een opname met grote afstand wil maken (bij weinig licht), dan moet ik handmatig scherpstellen op 1.4 of 2.0 zetten....
Ik kan er de vinger niet achter krijgen en heb al een groot aantal proefopnames gemaakt in vergelijkbare omstandigheden.
Ter info, ik film nooit objecten dichtbij.
Indien gewenst kan ik stills plaatsen.
iemand een suggestie?