Zou aan de camera kunnen liggen: hoe de frames worden geinterpoleerd om als 50p te worden weggeschreven.
Inkorten, samenvoegen, exporteren met compressie dat heet bewerken.
Daarna wordt het nog een gehercodeerd door YOutube.
In het eerste fragment zijn een aantal opnames out of focus.
In het tweede en derde fragment lijkt compressie de boosdoener. Kijk maar naar het asfalt en de wit/rode middenberm.
De focus van het eerste fragment is inderdaad niet in orde. Dit was een eerste poging van een tijdje geleden.
In de andere fragmenten is dit al veel beter. Het is uiteraard moeilijk om een goeie focus te houden van een klein en snel bewegend voorwerp. Ik heb nu telkens geprobeerd om de focus goed te hebben op het punt waar de auto het dichtst passeert (of soms op het punt waar ik de details wil).
Ik weet niet of de beelden op een andere manier kunnen weggeschreven worden. Dit zou ik moeten nazien. 1080/25p is in ieder geval ook mogelijk.
Met niet bewerken bedoelde ik dat ik geen nabewerkingen (kleur, licht,...) heb gedaan naar beeldkwaliteit.
De strepen en getrapte lijnen komen in ieder geval ook voor in het orginele beeld. Youtube of exporteren is dus niet de oorzaak. Tenzij de PC zelf hiervan de oorzaak zou kunnen zijn. Ik heb de beelden nog niet rechtstreek via de camera op TV bekeken. Het cameraschermpje is te klein op dit hierop te zien.