Het gaat er om welke mogelijkheden de camera biedt Cor,,, of je er gebruik van maakt is geheel voor ieder persoonlijk.
Maat als je camera het niet kan zal je het ook niet kunnen gebruiken.
Voor velen is ook het psychologische belangrijk, als je maar een goedkoop cameraatje hebt dan kan je niet goed filmen,,, als je met die gedachten zit dan heb je een probleem, maar het is wel reëel voor sommige gebruikers.
Maar de eigenschappen van je camera zijn toch wel belangrijk Cor, en er is geen 1 camera die voor alles de beste is.
Ik gebruik een heel goedkoop cameraatje om bepaalde dingen in beeld te krijgen, het heeft een optische zoom van 60x en dat is dan ook het enige belangrijke voor mij wat die camera betreft. een andere camera gebruik ik uitsluitend voor low-light opnames maar deze is dan weer niet geschikt om mee te zoomen (daar werk ik ook alleen met prime lenzen op).
Een camera toets je aan je eigen eisen, maar je moet wel weten wat specifieke eigenschappen doen met je beeld. Wat doet een grote sensor, wat doet een lange lens, wat doet een korte lens, wat doet een snelle lens, wat doet de stabilisatie, en zo meer. Veel parameters die je toch in overweging moet nemen bij de aanschaf van een camera.
En als je dan een camera met een kleine sensor koopt die maar een 10x zoom heeft dan moet je niet opzoek gaan naar een kleine DOF in je beeld.
Dat we de 100% bereiken is IDD maar de vraag, het mag wel een betrachting zijn...