Daar dacht ik inderdaad ook aan. Ik heb de film al helemaal gerenderd en daarna gekeken opnieuw te bewerken maar effecten happerde nog steeds
. en mijn balk boven was niet groen??
Toen ik als oud- gebruiker van dat programma je eerste berichten las dacht ik het al, maar nu is het duidelijk.
Jij verstaat onder renderen iets anders dan hier door de anderen bedoeld wordt.
Wat jij doet is prerenderen, maar dat is alleen maar een tool om iets beter op je computer af te spelen dan zonder dat prerenderen.
Pinnacle en ook andere NLE's zijn geen afspeelprogramma's maar edit programma.
Om te zien hoe je echte renderresultaat er uit komt te zien moet je eerst een keer als proef exporteren en die proef moet je via usb op je TV bekijken.
Zie je dan nog "vreemde dingen" dan moet je die in het montageprogramma wijzigen.
Overigens heeft een beetje een goed edit programma en een goede computer geen problemen met dit soort bestanden uit een Gopro 5.
Wel zou ik de volgende keer die opname zetten op 2,7 K 50p
lineair, dit geeft totaal geen vertekening aan de randen van het beeld wat jouw instelling nog wel doet, genoemd het zg. "vis eye effect".
O ja, ga nooit eerst bestanden ergens naar toe renderen en ze daarna weer op een nieuwe tijdlijn zetten, dit geeft (soms behoorlijk) kwaliteitsverlies en dat wil jij juist voorkomen.