Uwtrouwvideograaf.nl
2 gasten, 1 lid
wellegroup

Top posters

22897 Berichten
13297 Berichten
8674 Berichten
7536 Berichten
5795 Berichten
5218 Berichten
4884 Berichten
4406 Berichten
  • Totaal aantal leden: 13088
  • Nieuwste lid: ErnestineR
  • Totaal aantal berichten: 242343
  • Totaal aantal topics: 29580
  • Online vandaag: 41

Auteur Topic: Canon XA20  (gelezen 4958 keer)

27/03/2016 om 19:31
gelezen 4958 keer

Studio Brandaris

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
Canon XA20
« Gepost op: 27/03/2016 om 19:31 »

In Digital Movie stond een update en app om nu eindelijk de camera te kunnen verbinden met een tablet of smartphone. Dat zou al lang moeten kunnen, maar werkte blijkbaar niet.
Ik heb mijn camera nu van de nieuwste firmware voorzien en wil nu via een android tablet of smartphone mijn camera kunnen bedienen. Ik weet niet welke app ik moet gebruiken voor Android. Ik krijg alleen maar de apple store en dan zie ik alleen maar een music app. Weet iemand een directe link naar de goede app, dus Movie Uploader van Pixela.

27/03/2016 om 21:17
Reactie #1

Knarf

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
Re: Canon XA20
« Reactie #1 Gepost op: 27/03/2016 om 21:17 »

Adobe Community Professional
Adobe Certified Expert Premiere Pro CC
Groetjes Ann

28/03/2016 om 11:02
Reactie #2

Studio Brandaris

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 28/03/2016 om 11:02 »

Had ik natuurlijk ook algedaan, maar dan moet ik eerst een account bij Apple aanmaken. Als ik het programma dan download, krijg ik itunes. Dat hoef ik niet, maar heb het toch gedownload. Ik krijg dan een scherm waar ik niets mee kan. Ik vroeg mij af of het programma niet rechtstreeks is op te halen zonder al doe omwegen.

28/03/2016 om 11:14
Reactie #3

Edd

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 28/03/2016 om 11:14 »

Is het de bedoeling de camera via een USB kabeltje te verbinden of via de WIFI link ?
Om deze via de WIFI te "linken heb Je niets nodig(app's of andere software ) ! dit "werkte" voor mij van dag 1,dit staat uitgebreid uitgelegd in de handleiding !
Met werkte bedoel Ik,je ziet de instellingen + een beeld van de camera,maar of je nu kan "werken" met dit "extra" schermpje ( via tablet gaat het nog maar via een smartphone heb je toch wel goede ogen of wel wat verbeeldings- kracht nodig ! ) er zit ook een enorme tijds vertraging op,dus als je enige actie wil filmen => veel geluk !
Met een USB kabeltje zou dit m.i. veel beter moeten werken,maar daar ben ik nog niet in geslaagd,als Je daar meer info over hebt = graag te horen !
Succes
Edd
Een mens is als een instrument, de klank die er uitkomt, wordt bepaald door de persoon die het bespeelt.

28/03/2016 om 11:54
Reactie #4

Studio Brandaris

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 28/03/2016 om 11:54 »

Via WiFi. Heb het gelijk geprobeerd toen ik de camera kreeg, maar kreeg de zaak niet aan de praat. Alles tappen uit de handleiding heb ik gevolgd of ik heb het niet goed gedaan of niet goed begrepen. Ik was blijkbaar niet de enige, want Tom van der Hoff van Digital Movie heeft met veel moeite Canon kunnen bewegen om hun software aan te passen. Dit hebben ze echter alleen voor Apple apparaten gedaan. Volgens het artikel in DM moet het ook voor Android werken. Dat blijkt uitermate omslachtig omdat je met Android niets uit de Applestore kunt halen. Je moet dan eerst een account aanmaken en vervolgens krijg je niet het programma te pakken dat je wilt, tenminste ik niet. Uitermate ergerlijk dat Canon het zo moeilijk maakt met hun "prof"camera. Als ik Itunes heb gedownload en vervolgens naar de Movie uploader app ga, kom ik steeds in Apple music en daar heb ik geen behoefte aan.

28/03/2016 om 11:59
Reactie #5

Knarf

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 28/03/2016 om 11:59 »

Lijkt me logisch dat je met Apple software niets kunt op een Android.

Zit er geen dood ordinaire afstandsbediening bij?

De wifi zal ongetwijfeld een batterijvreter zijn, dat zie ik ook al bij mijn gopro.
« Laatst bewerkt op: 01/01/1970 om 01:00 door Knarf »
Adobe Community Professional
Adobe Certified Expert Premiere Pro CC
Groetjes Ann

28/03/2016 om 12:22
Reactie #6

Studio Brandaris

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 28/03/2016 om 12:22 »

Citaat van: Knarf
Lijkt me logisch dat je met Apple software niets kunt op een Android.

Zit er geen dood ordinaire afstandsbediening bij?

De wifi zal ongetwijfeld een batterijvreter zijn, dat zie ik ook al bij mijn gopro.

*Volgens het artikel in DM moet het ook op Android werken.
*Met een afstandsbediening heb ik geen beeld.
*Geen probleem met zaalopnamen, prik zat om alle apparatuur op aan te sluiten.

28/03/2016 om 15:04
Reactie #7

Edd

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 28/03/2016 om 15:04 »

Heb een Samsung Gio (blijkt al een "oud" beestje te zijn ) een Samsung tablet en een Asus laptop en met alle geen enkel probleem om "online" te werken, tablet en GSM Android.laptop Win 8.1.
Je hebt geen enkele extra software nodig,enkel een "internet" pagina te openen met de specificatie's die Canon aangeeft,uiteraard de WIFI functie in de camera opzetten,heb hier zelfs een "sneltoets" voor aangemaakt en dit werkt elke keer, het "online" geraken is zelfs vrij snel.
Maar zoals vermeld,dit heeft een voor mij te grote tijdsvertraging om vlot mee te kunnen werken,bij een statische moeilijk bereikbare opstelling kan dit z'n nut hebben .
Is inderdaad een batterij vreter !
Even ter duidelijkheid,het gaat hier toch over de Canon XA20 ?
Firmware : 1.04.0
Een mens is als een instrument, de klank die er uitkomt, wordt bepaald door de persoon die het bespeelt.

28/03/2016 om 18:37
Reactie #8

Studio Brandaris

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 28/03/2016 om 18:37 »

Is nu Firmware : 1.05.0 geworden en het is een XA20. In mijn gebruiksaanwijzing staat niets over een internetpagina openen. Ik moet het programma Movie Uploader van Pixela installeren, maar dat kan alleen als je een Itunes account hebt. Vanaf daar loopt het mis. Volgens DM moet het toch werken op Android.

29/03/2016 om 17:08
Reactie #9

Edd

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 29/03/2016 om 17:08 »

Je moet de handleiding eens beginnen op pagina 124,daar staat inderdaad" een webbrowser-app die kan geopend worden door een webbrowser" !
Zodra je het wachtwoord in de camera hebt ingevuld,moet je enkel de stappen volgen vanuit de handleiding,de besproken app (web server ) komt uit de camera zelf !
Je moet naar : http://192.168.0.80 in je browser ,en hierna in je netwerk verbinding je camera SSID (het wachtwoord dat je zelf moet instellen ) ingeven
De Imovie is enkel als je films wilt delen via internet e.d.
Van alle info op pag 120 is er maar 1 die handelt over de remote WI-FI afstands bediening => A met verwijzing naar pagina 124 !
Het werkt echt ! ( voor mij niet snel genoeg ) maar het werkt !
Hier wordt alles nog eens duidelijk voorgedaan :
 Not a valid vimeo URL
De Engelse handleiding specifiek voor de remote bediening downloaden :
 http://canoncanada.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/49832/~/using-wifi-remote-app
 => hierover wordt op geen enkele Nederlands/Belgische support pagina een verwijzing naar gemaakt !

Hou er wel rekening mee dat dit een onbeveiligde verbinding is !! als je gescand wordt kijkt iedereen die dit wil mee !

Geen app installeren,geen firmware update,enkel de handleiding volgen.
Dit is echter zoals alle handleidingen = de originele taal = Chinees (hier wordt bijna alle elctronica gemaakt) deze wordt vertaald naar het Japanees (de productie opdrachtgever ) hierna naar het Engels ( de wereld taal ) en daarna als je geluk hebt wat er van overblijft naar het Nederlands,percentage gewijs een van de minst gesproken talen ter wereld,dus waarom zouden ze hier moeite voor doen !
Nu zou het toch moeten lukken.
Succes
Edd

30/03/2016 om 21:28
Reactie #10

Studio Brandaris

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 30/03/2016 om 21:28 »

Bedankt, ik ga er mee stoeien.

06/04/2016 om 11:54
Reactie #11

Edd

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 06/04/2016 om 11:54 »

En hoe bevalt het ?
Enige zaken opgemerkt die toch goed zijn ?
Edd

06/04/2016 om 21:31
Reactie #12

Studio Brandaris

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 06/04/2016 om 21:31 »

Helaas ben ik er nog niet aan toe gekomen. Naast mijn tijdverslindende videohobby/werk ben ik momenteel erg druk met de voorbereiding van een herdenkingsjaar op ons eiland (www.1666.nu). Daarnaast zal ik binnenkort, buiten alle verwachtingen, raadslid worden. Mijn dagen zijn momenteel gevuld met vergaderen enz. de camera heeft even rust.

07/04/2016 om 16:42
Reactie #13

Edd

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: 07/04/2016 om 16:42 »

Proficiat,maar denk eraan = rust roest (camera werk ) :-)
Edd

07/04/2016 om 19:31
Reactie #14

Studio Brandaris

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: 07/04/2016 om 19:31 »

Dank je, maar ik heb 6 camera's op dit moment, dus er hebben er altijd wel een paar vakantie. Zolang ik niet roest is het voor mij geen probleem.

Pagina opgebouwd in 0.116 seconden met 27 queries.