Uwtrouwvideograaf.nl
116 gasten, 1 lid
VideJo

Top posters

13334 Berichten
8674 Berichten
5795 Berichten
5218 Berichten
4910 Berichten
4406 Berichten
3672 Berichten
3276 Berichten
  • Totaal aantal leden: 13364
  • Nieuwste lid: Aart1975
  • Totaal aantal berichten: 243267
  • Totaal aantal topics: 29765
  • Online vandaag: 107

Auteur Topic: Studio 18  (gelezen 526260 keer)

29/10/2014 om 12:58
Reactie #30

Houtkoek

• Gast
Re: Studio 18
« Reactie #30 Gepost op: 29/10/2014 om 12:58 »

Wie de schoen past, trekt hem aan...

Voordat ik mijn bijdrage leverde heb ik de profielen van een aantal critici gelezen. Daar was geen Studio-gebruiker bij.
Ik kan niet beoordelen of zij vroeger het programma gebruikten.
Volgens mij is dat ook niet zo belangrijk. Waar het om gaat is of je een bruikbaar antwoord kunt geven op een serieuze vraag.

29/10/2014 om 13:16
Reactie #31

hvanhal

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #31 Gepost op: 29/10/2014 om 13:16 »

Citaat van: Aat
En kijk om je heen en lees ook bij andere pakketten zijn problemen hoofd zakelijk door
alle snelle wijzigen die niet goed uit getest zijn (kost te veel)En laat de gebruikers maar testen en aanvullingen geven.
Dat is ook zo bij Pinnacle (corel) ja zelfs hebben ze een artikel geschreven waar dat woordelijk in staat.

Het is anders wel een feit dat Pinnacle meestal als laatste komt met vernieuwingen, die bij andere NLE's al lang vanzelfsprekend zijn (bv 4K, XAVC en 64bits) en dat oude problemen zoals stabiliteit en stroperige werking schijnbaar niet de prioriteit hebben.
Elke NLE heeft inderdaad wel zo zijn problemen, die men echter vooraf zoveel mogelijk oplost, door betatesters (gratis) laat testen, voordat men het programma te koop aanbiedt. Alleen bij Pinnacle wordt blijkbaar elke betalende klant geacht betatester te zijn. Ik vraag me af op PS gebruikers ooit wel eens een film probleemloos en met plezier af krijgen.
En ja, ook ik was ooit geregistreerd PSgebruiker (tot PS12)totdat ik de problemen kotsebeu was. Altijd daarna weer via het illegale kanaal getest of die problemen in nieuwere versies (tot PS17)opgelost werden, niet dus.
Inmiddels heb ik zo ong alle op de markt zijnde NLE's getest, PS staat daarbij bij mij helemaal onderaan.

29/10/2014 om 14:20
Reactie #32

Volker

• Information
  • Sr. Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #32 Gepost op: 29/10/2014 om 14:20 »

Dat heb ik nu ook, ben begonnen bij studio 8 door gegaan tot studio 12 dit was nog met SD materiaal.
Toen kwam HDV dat was meteen problemen studio 14 gekocht, toen overgegaan op Avid Liquid perfecte Dvd's gemaakt.
Windows 7 kwam geen update van Avid. Toen studio 15 gekocht dat was weer kommer en kwel AVCHD was er toen.
Avid Studio kwam overgegaan naar Corel dus studio 16, 17,6 nu 18 aangeschaft in de "hoop" dat het nu wel goed zou zijn.

Ondanks alle goede adviezen ben ik het programma nu wel zat.

Heb een maand gewerkt met Magix Video ProX6 als trailversie die doen dat tenminste nog zodat e.e.a goed kunt proberen.
Daar ga ik nu mee verder.
Ga bij Corel toch eens proberen om de kosten van studio 18 terug te krijgen. Zal wel niet lukken.

Gr Frans

29/10/2014 om 14:21
Reactie #33

ger jansen

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #33 Gepost op: 29/10/2014 om 14:21 »

Citaat van: hvanhal
Citaat van: Aat
En kijk om je heen en lees ook bij andere pakketten zijn problemen hoofd zakelijk door
alle snelle wijzigen die niet goed uit getest zijn (kost te veel)En laat de gebruikers maar testen en aanvullingen geven.
Dat is ook zo bij Pinnacle (corel) ja zelfs hebben ze een artikel geschreven waar dat woordelijk in staat.

Het is anders wel een feit dat Pinnacle meestal als laatste komt met vernieuwingen, die bij andere NLE's al lang vanzelfsprekend zijn (bv 4K, XAVC en 64bits) en dat oude problemen zoals stabiliteit en stroperige werking schijnbaar niet de prioriteit hebben.
Elke NLE heeft inderdaad wel zo zijn problemen, die men echter vooraf zoveel mogelijk oplost, door betatesters (gratis) laat testen, voordat men het programma te koop aanbiedt. Alleen bij Pinnacle wordt blijkbaar elke betalende klant geacht betatester te zijn. Ik vraag me af op PS gebruikers ooit wel eens een film probleemloos en met plezier af krijgen.
En ja, ook ik was ooit geregistreerd PSgebruiker (tot PS12)totdat ik de problemen kotsebeu was. Altijd daarna weer via het illegale kanaal getest of die problemen in nieuwere versies (tot PS17)opgelost werden, niet dus.
Inmiddels heb ik zo ong alle op de markt zijnde NLE's getest, PS staat daarbij bij mij helemaal onderaan.

Ook voor mij geld dat ik vanaf de 7 versie t/m de 12 versie een geregistreerd gebruiker ben geweest.
En verder ondersteun ik de tekst die H v Hal hierboven geschreven heeft.

Ger

29/10/2014 om 15:44
Reactie #34

Houtkoek

• Gast
« Reactie #34 Gepost op: 29/10/2014 om 15:44 »

Citaat van: Houtkoek
Wie de schoen past, trekt hem aan...

Waar het om gaat is of je een bruikbaar antwoord kunt geven op een serieuze vraag.

29/10/2014 om 15:51
Reactie #35

Roppertje

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #35 Gepost op: 29/10/2014 om 15:51 »

Ook uit deze discussie blijkt dat Pinnacle de overbekende en meest irriterende problemen maar steeds niet kan oplossen. Ook ik was een gebruiker van Studio 7, 8 8+, 9+, 10+ en 11. t/m 9+ had ik geen problemen, daarna alleen maar. En het meest verrassend is dat, als er problemen worden aangedragen voor een oplossing, steeds maar weer, jaar na jaar, dezelfde hoofdoorzaken voor die problemen zijn. En dat inderdaad op veel verschillende computer configuraties en bij heel veel verschillende gebruikers. Ja, ook zijn er veel tevreden gebruikers en ja, ook bij andere pakketten zijn problemen genoeg maar... Pinnacle spant toch de kroon en daar kan je moeilijk omheen.

Groet,
Jakob

29/10/2014 om 15:55
Reactie #36

Roppertje

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #36 Gepost op: 29/10/2014 om 15:55 »

Citaat van: Houtkoek

Natuurlijk, iedereen mag zijn mening geven over de pakketten die hij of zij niet gebruikt maar of je daarmee een probleem van een gebruiker mee oplost? Het doel van dit forum is toch vooral: het beantwoorden van vragen van mede-forumleden?

Dat klopt natuurlijk helemaal. Als dit soort discussies er toe bijdraagt om een evenwichtige en wel overwogen keus voor een nieuw pakket of een upgrade te kunnen maken, vind ik dat ook een zinvolle bijdrage. Het gaat er niet om een pakket de grond in te boren maar je mag de vinger toch wel op de zere plek leggen?

Groet,
Jakob

29/10/2014 om 23:34
Reactie #37

lotje

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #37 Gepost op: 29/10/2014 om 23:34 »

Zou het niet handig zijn ergens anders een nieuwe rubriek, bv [color:#CC0000]Reviews[/color] te starten over de pro's en con's van verschillende pakketten en ons hier weer gaan bezig houden met het beantwoorden van vragen?

Groetjes, Henk

30/10/2014 om 10:22
Reactie #38

Roppertje

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #38 Gepost op: 30/10/2014 om 10:22 »

Henk,
Deze discussie is opgestart met de mededeling dat er weer een nieuwe versie is uitgebracht van Pinnacle. De draad is in het Pinnacle deel van dit forum opgestart. Teruglezend zie ik dat er verschillende mensen zijn die, of al gekocht hebben, of een trial willen. Overwegend zijn de reacties behoudend tot zeer behoudend, soms zelfs zeer duidelijk. Ik geloof dat het juist hier goed is om de ervaringen en meningen te kunnen ventileren over deze software. Het mag nooit met de bedoeling zijn om zonder onderbouwing een pakket de grond in te boren. Wel moeten lezers kunnen ervaren wat gebruikers en ex-gebruikers hierover hebben te vertellen. Zo een discussie is zeer waardevol en moet naar mijn mening niet op een plaats terechtkomen waar de meeste mensen niet gaan kijken.
Ook bij ons op de vereniging wordt veel (50%, versie 14 en 16)) met Pinnacle gewerkt. Daarvan heeft de helft eigenlijk geen problemen, de andere helft in meer of mindere mate. Dat percentage is natuurlijk zeer lokaal maar geeft toch ook wel een beeld als je het combineert met wat hier op het forum over Pinnacle wordt geschreven. Ik vind het persoonlijk heel erg jammer dat een product als Studio, waar ik mee begonnen ben, niet dat brengt wat men er van mag verwachten, met name dan het niet oplossen van jarenlang dezelfde problemen. Daarmee is Pinnacle niet onmiddellijk een waardeloos programma maar wel één met vele haken en ogen. Ik weet dat jij er heel goed mee werkt en ben daar blij om. Het gaat om het plezier wat je in je hobby hebt.

Groet,
Jakob

30/10/2014 om 17:28
Reactie #39

micky

• Information
  • Full Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #39 Gepost op: 30/10/2014 om 17:28 »

Tja na zoveeĺ voor en tegens vandaag mijn dvd met ps18 gekregen. Ga hem nu instaleren.
Wordt vervolgt.

31/10/2014 om 06:45
Reactie #40

micky

• Information
  • Full Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #40 Gepost op: 31/10/2014 om 06:45 »

De installatie van ps18 verliep vlekkeloos.

02/11/2014 om 21:02
Reactie #41

Nard

• **
  • Information
  • Jr. Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #41 Gepost op: 02/11/2014 om 21:02 »

Heb ook de dvd met PS 18 Ultimate besteld en hoop hem deze week binnen te krijgen.
Ben benieuwd of er veel veranderingen zijn t.o.v. PS 16 Ga er toch vanuit dat er meer snelheid in zit en minder NG Studio etc. Ondanks af en toe strubbelingen bij het bewerken, heb ik met PS 16 toch wel vele films gemaakt.Ook ik ben ooit begonnen met een gratis gekregen PS 7. Die heb ik nooit gebruikt, maar meteen een upgrade naar 8 aangeschaft. Van 8 naar 9 en deze veel gebruikt. Door naar 10, deze meteen gedeleted. Nieuwe PC en 12 er op gezet. Ook deze veel gebruikt. Door naar PS 16 met alweer een snellere pc en een behoorlijk leerproces want 16 is behoorlijk afwijkend van de vorige versies. Nu de stap naar PS 18. Mijn PC moet dat aankunnen, dus ik ben benieuwd hoe het zal werken!!

02/11/2014 om 21:49
Reactie #42

micky

• Information
  • Full Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #42 Gepost op: 02/11/2014 om 21:49 »

Eergisteren de dvd gekregen en geinstalleerd. Dat verliep zoals het moet. Echter bij het uittesten van de new bleufx effecten diverse malen NGwerkt niet meer. Weer een gemiste kans, ook de effecten, zoals RGToonit en WL filter werken niet in PS18. En is PS18 sneller met de 64 bit? tja ik zou het graag willen geloven maar heb toch mijn twijfels. Mijn advies laat hem lekker liggen, PS18 bied vooralsnog geen verbetering of vernieuwing van PS17, de montage elementen zijn  nog steeds niet in een hd weergave, gewoon ouwe muk ! Het was voor mij de laatste pinnacle. Ik ga op zoek naar een beter programma. Bleek ook nog eens dat ik geen mogelijkheid krijg aangeboden om een bluray te branden, wel avchd,avchd2 en DVD maar geen bluray ondanks registratie. Weer iets dat tegenvalt !!!!!!!!
Pinnacle helaas niet de groeten van Micky!

02/11/2014 om 22:43
Reactie #43

Roppertje

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #43 Gepost op: 02/11/2014 om 22:43 »

Ik vind dit weer een sneu verhaal.
En nog steeds zijn er mensen die dit product verdedigen.
Micky, download eens Adobe Premiere Elements en test dat volledig uit.
Ook daar zijn kleine onregelmatigheden te vinden, zoals in elk pakket, Maar er valt normaal mee te werken en is mn.i. behoorlijk intuitief.

Succes, en laat je niet kisten door Pinnacle.

Groet,
Jakob

03/11/2014 om 10:01
Reactie #44

Catmen

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #44 Gepost op: 03/11/2014 om 10:01 »

Ook ik werkte met Pinnacle en ook graag vanaf 9 tot 15 toen liep het mis inporter werkte bij mij niet meer (kon niets meer importeren van mijn toenmalige SD camera) heel internet afgezocht naar oplossingen niemand kon me helpen (Aat was toen nog niet aanwezig op dit forum denk ik om hulp te bieden) ben eigenlijk moeten overstappen naar iets anders en dat werd premiere elements nu al 12 en het voldoet aan mijn eisen, ik doe er hetzelfde mee als Pinnacle indertijd en het program kan veel meer maar ik heb het niet nodig en ik moet zeggen het werkt (althans bij mij zoals ik het gebruik) zonder enig probleem tot nog toe, de enigste vragen die ik over het program heb zijn bijna altijd hoe doe ik iets en niet hoe los ik een probleem op, voor de mensen waar Pinnacle goed werkt ,succes maar ik blijf er voor altijd weg.
m.v.g
catmen

Pagina opgebouwd in 0.192 seconden met 27 queries.