Ik heb wat gespeeld:
- Devices/Apparaten/Printers worden automatisch gevonden. Dus je netwerkprinter, Smart TV, opeens vind je die geïnstalleerd. Dat is echt ontzettend handig en had veel eerder ingebouwd moeten zijn.
- Als je een multimediabestand rechtsklikt dat op de Smart TV afgespeeld kan worden, dan is een nieuwe optie "Afspelen met" en daar kun je kiezen voor je TV
- Het configuratie scherm wordt langzamerhand omgebouwd naar iets dat meer lijkt op wat je op tablets vind, dus eenvoudiger. Sommige oude schermen zijn er nog, of ze blijven is onzeker. Soms is het zoeken, en dat is niet goed voor je humeur. Maar toch moet het naar zoiets toe. Ik ben bang dat het in W10 toch nog niet helemaal uitgekristaliseerd zal zijn.
- De integratie met de cloud, vooral OneDrive wordt groter, je kunt opgeven welke mappen je wilt sychroniseren, het is erg handig, dat is een ding dat zeker is, maar het blijft een open vraag of je wel wilt dat alles en nog wat ook ergens bij MS rond hangt.
- Er zijn nu ook preview versies beschikbaar van Word, PowerPoint en Excel
- De nieuwe menustructuur, Alle apps, Start (vlak met tegels) is handig en makkelijk te configureren naar wat jij veel gebruikt. Apps deïnstalleren gaat door die rechts te klikken in het startmenu en daar deïnstalleren te kiezen.
- De kernel blijft prettig snel, zo pittig als Linux aanvoelt, ook op oude laptopjes en oude PC's, opstarten gaat snel, maar ik heb het gevoel dat afmelden en uitschakelen langer duurt
Zijn er nog meer deelnemers van dit forum die wat met W10 gespeeld hebben?
Met vriendelijke groet,
Henk