Inmiddels heb ik de Canon HF G10 aangeschaft,
ik heb nog even navraag gedaan bij het ICT bedrijf waar ik m'n laptop heb gekocht, en die
vertelden me dat ik wel degelijk een i7 processor heb (heel stom maar ik had de lijst met laptop specificaties van internet afgehaald omdat ik niet precies wist waar ik dat kon achterhalen op de computer, ben geen ICT'er)
Ook heb ik bij de Canon HF G10 een Rode microfoon met zelfstandige batterij gekocht (niet draadloos)
Over het algemeen ben ik heel tevreden met de camera, het enigste nadeel vind ik is dat je het diafragma niet volledig kunt gebruiken, maar dat is natuurlijk heel begrijpelijk voor die prijs, verder vind ik de kleuren heel mooi en werkte de manual focus ook heel fijn, ook is de camera inderdaad heel goed in lowlight situaties, heb er mooie beelden mee kunnen maken met weinig licht!
Ik heb tot nu toe alleen nog gefilmd in 25 fps, en in de toekomst wil ik ook eens 50 fps gebruiken, kijken hoe groot het verschil is, ik merkte trouwens wel goed het verschil tussen 1080i en 1080p, aangezien mijn vorige camera, de JVC Everio GZ-HD7, alleen in 1080i kon filmen.
De beelden zijn naar mijn idee veel scherper en vloeiender bij 1080p
Ook heb ik uiteindelijk Adobe Premiere Pro CS5 erbij gekocht, omdat ik dat programma toch veel fijner vind werken dan Elements. In de toekomst wil ik nog gaan kijken voor een Macbook, misschien de Macbook Pro.
Ik heb de computer snelheid nog niet echt kunnen beoordelen, omdat ik nog volop in de montage zit van mijn eerste film met deze camera, maar tot nu toe kan de laptop er goed mee overweg.
Bedankt voor jullie tips, dat heeft me goed geholpen in mijn keuze!