Na een tijdje zoeken, heb ik ben ik uiteindelijk op 3 (bijna) gelijke modellen uitgekomen:
- Canon LEGRIA HF-M406
- Canon Legria HF - G10
- Canon Legria HF - G20
Waar ik vooral aan twijfel is of ik nu goede controle heb over
het diafragma, aangezien dit eigenlijk de hoofdreden is dat ik mijn JVC Everio GZ-HD7 wil upgraden.
Ik heb de camera op dit moment vooral nodig om feesten (denk aan 25 jarige bruiloft of iemand die 50 wordt) te filmen, ook reportages van Vakanties en filmpjes van Quad rijden wil ik er mee kunnen maken.
En daarbij vindt ik het heel belangrijk dat ik zoveel mogelijk handmatige instellingen kan doen, en dat het beeld niet donkerder of overbelicht wordt (zoals je vaak ziet bij consumenten camera's die een automatisch diafragma hebben), en omdat ik een paar tegenstrijdige reacties kreeg (no offence by the way) wil ik het graag zeker weten voordat ik tot eventuele aankoop overga.
Ook vindt ik bij deze camera's de Vivid instelling mooi, omdat je hele heldere en volle kleuren krijgt daardoor.
Zoals dit voorbeeld filmpje:
Ook heb ik even de specificaties van mijn laptop opgezocht, en ik hoop dat iemand me kan vertellen of hij AVCHD aan kan. Adobe Premiere Elements 9 stond er standaard op, en dit programma bevalt me veel beter dan Adobe Premiere Pro CS4, dus dat wil ik graag blijven gebruiken, al merk ik wel dat Elements langzamer werkt dan Premiere Pro.
HP Envy 17 3D Specifications:
Display: 17.3 1920~1080 Full HD HP 3D Ultra BrightView Infinity LED Display
Graphics card: 1GB ATI Mobility Radeon HD 5850 Graphics
Processor: Intel Core i5-580M 2.66 GHz (Dual Core + HT)
Memory: 6GB DDR3 System Memory
Hard drive: 1.5TB 5200RPM Dual Hard Drive (1x 700GB, 1x 130 GB)
Primary battery: 9 Cell Lithium Ion Battery
Primary optical drive: Blu-ray player & SuperMulti DVD burner, slot-in
Others: HP TrueVision HD Webcam, Intel Wireless-N Card with Bluetooth, Backlit Keyboard, 5-in-1 integrated Digital Media Reader, 10/100/1000 Gigabit Ethernet LAN, 3 USB (1 shared with eSATA port), HDMI, mini-Display Port, 1 SuperSpeed USB 3.0, Beats audio for superior sound
Operating system: Windows 7 Professional 64-bit
Adapter: 120W AC
Dimensions: 6.38(W) x 10.83(D)x1.25(min height)/1.52(max height)
Weight: 7.37 lbs (3.35 kg)
Van de Canon 60D ben ik inmiddels een beetje afgestapt, aangezien deze camera denk ik vooral bedoeld is voor foto (is in de eerste plaats natuurlijk een spiegelreflex camera) en ik in sommige filmpjes op youtube zag dat deze camera vooral handig om op statief te gebruiken, en dat je anders een schouderstatief moet hebben. Al vindt ik de 24 fps optie wel een gemis maar daar kan ik mee leven.
Ik ga straks nog even meerdere modellen vergelijken en ik hoop dat iemand me verder kan helpen met mijn vragen.