Uwtrouwvideograaf.nl
118 gasten, 0 leden

Top posters

13334 Berichten
8674 Berichten
5795 Berichten
5218 Berichten
4910 Berichten
4406 Berichten
3672 Berichten
3276 Berichten
  • Totaal aantal leden: 13364
  • Nieuwste lid: Aart1975
  • Totaal aantal berichten: 243267
  • Totaal aantal topics: 29765
  • Online vandaag: 122

Auteur Topic: Canon Legria hf g10 - Premiere Elements 9  (gelezen 28092 keer)

24/03/2013 om 23:29
gelezen 28092 keer

doontje56

• *
  • Information
  • Newbie
    • Bekijk profiel
Canon Legria hf g10 - Premiere Elements 9
« Gepost op: 24/03/2013 om 23:29 »

Hallo,

Ik ben nieuw hier en misschien dat iemand me kan helpen,

Ik ben opzoek naar een nieuwe hd camera, heb eerst met een

Sony DV Camcorder gefilmd en daarna met de JVC EVERIO GZ-HD7.

Maar nu wil ik dus een camera kopen waarbij je alles zelf kunt instellen, witbalans, diafragma, gain, scherpstellen etc. maar omdat ik hem (nu nog) vooral voor vakantie's en dergelijke nodig heb moet het wel een camcorder zijn.

Per toeval kwam ik op de Canon Legria HF G10, eerst heb ik nog gekeken naar de Canon 60d maar omdat dit toch vooral een spiegelreflex camera (en dan vooral voor foto's optimaal is) en ik las dat je geen koptelefoon erop aan kan sluiten (wil graag het geluid horen wat ik opneem) ben ik daar een beetje vanaf gestapt.

Maar nu dus mijn vraag: zijn er nog vergelijkbare alternatieven voor de Canon Legria? Want ik heb test filmpjes gekeken op youtube en het valt me op dat het beeld vaak donkerder of lichter wordt als er wordt ingezoomd, en ik de indruk krijg dat je niet zoveel met het diafragma kunt, of is dit gewoon een automatische instelling die gebruikt wordt? prijsklasse ligt voor mij rond de 1000 euro.

Ook ben ik van plan om er een Rode Video microfoon bij te kopen, externe cameralamp en statief heb ik namelijk al.

Ook wil ik graag weten of de Canon Legria HF G10 overweg kan met Adobe Premiere Elements 9 zonder problemen, of dat ik misschien moet upgraden naar een hogere versie? Ik werk met een HP Envy 17 laptop, die draait op Windows 7.

Ik weet dat het eigenlijk verschillende vragen zijn maar ik hoop dat iemand me hier mee zou willen (en kunnen helpen). Heb namelijk al op veel plaatsen antwoorden op deze vragen gezocht maar niemand kon me helpen.

Alvast dank!
« Laatst bewerkt op: 01/01/1970 om 01:00 door doontje56 »

24/03/2013 om 23:48
Reactie #1

Skitch

• Information
  • Sr. Member
    • Bekijk profiel
Re: Canon Legria hf g10 - Premiere Elements 9
« Reactie #1 Gepost op: 24/03/2013 om 23:48 »

Ik heb de Canon Legria HF G10 en heb er samen met Elements 9 probleemloos mee gewerkt.
Alhoewel Elements 11 beter aangepast is aan de hedendaagse trends, werkt Elements 9 perfect met AVCHD.

Dat donkerder, of lichter, worden bij het zoomen is omdat het toestel op automatisch staat. Dat is of een slordigheidje of, in mijn geval, een lichte vorm van gemakzucht. :-)
« Laatst bewerkt op: 24/03/2013 om 23:54 door Skitch »

25/03/2013 om 12:44
Reactie #2

Arvid

• Information
  • Administrator
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 25/03/2013 om 12:44 »

Ik heb ook een hf g10, je kunt alles manueel bedienen, echter alleen focus met de ring, de rest met een onhandig geplaatst wieltje aan de linkerachterzijde. Het is verder een perfecte camcorder met prosumer cmos chip. De lens heeft niet 1.8 diafragma over het gehele zoom bereik, daarom zie je dat het donkerder wordt bij het inzoomen, maar daarmee nog wel de top in lowlight vergeleken met andere camcorders in het zelfde prijs segment.

De g10 gaat binnenkort uit de markt de opvolger is de g20. Naar mijn idee maar hele kleine verbeteringen, het nadeel bij de g20 is dat ze lanc controller er uit hebben gehaald.
« Laatst bewerkt op: 01/01/1970 om 01:00 door Arvid »

25/03/2013 om 14:40
Reactie #3

doontje56

• *
  • Information
  • Newbie
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 25/03/2013 om 14:40 »

Bedankt voor jullie hulp!

Dus als ik het goed begrijp hoort dit gewoon bij de camera?

Dit zou ik dan dus kunnen oplossen door simpelweg niet teveel te zoomen tijdens de opnames, vindt het namelijk altijd een beetje knullig uitzien als het beeld donkerder wordt, ik zal in iedergeval nog even verder kijken en ook de G20 even bekijken, zijn er ook camera's in deze prijsklasse die wel het diafragma over het hele zoombereik hebben?

Ik vraag me trouwens ook af of je in Elements 9 met twee verschillende camera's kunt werken (multicam bedoel ik?) Want ik film soms ook 25 jarige trouwfeesten en dergelijke en als iemand dan een toespraak houdt of iets dergelijks is het in de montage handig om 2 camerastandpunten te gebruiken, hiervoor wil ik dan de Everio gebruiken die ik al heb, maar deze neemt op in PAL MPEG2 1080i.

25/03/2013 om 14:55
Reactie #4

Arvid

• Information
  • Administrator
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 25/03/2013 om 14:55 »

Citaat van: doontje56

Dus als ik het goed begrijp hoort dit gewoon bij de camera?

Dit hoort bij de meeste vaste videolensen, ook bij semi professioneel. F2.8 bij volledige zoom, wil je dit probleem verkomen dan stel je handmatig de camcorders diafragma in vanaf 2.8.

25/03/2013 om 14:58
Reactie #5

Arvid

• Information
  • Administrator
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 25/03/2013 om 14:58 »

Citaat van: doontje56

Ik vraag me trouwens ook af of je in Elements 9 met twee verschillende camera's kunt werken (multicam bedoel ik?) Want ik film soms ook 25 jarige trouwfeesten en dergelijke en als iemand dan een toespraak houdt of iets dergelijks is het in de montage handig om 2 camerastandpunten te gebruiken, hiervoor wil ik dan de Everio gebruiken die ik al heb, maar deze neemt op in PAL MPEG2 1080i.

Dat kan wel zover ik weet met verschillende formaten in 1 project. Mooiste is beide progressive, zodat je niet hoeft te deinterlacen. Of je schiet beide in interlaced. Hou ook rekening met het feit dat beide camcorder een ander kleurprofiel hebben. Camcorders van het zelfde merken vallen makkelijkere in kleur te matchen.

28/03/2013 om 21:53
Reactie #6

doontje56

• *
  • Information
  • Newbie
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 28/03/2013 om 21:53 »

Wederom bedankt voor jullie hulp en tips,

Het wordt waarschijnlijk de hf g10, al ben ik er nog niet helemaal uit, ik ga in het weekend toch nog even verder zoeken naar vergelijkbare camera's.

Als tweede camera heb ik helaas alleen de beschikking over mijn JVC Everio GZ-HD7, ook een camcorder, maar waarbij je alleen handmatig kunt scherpstellen en die dus alleen opneemt in PAL 1080i met MPEG 2.

De kleuren zou ik eventueel nog een beetje kunnen bijwerken in de kleurcorrectie, maar dan wordt het dus deinterlacen, aangezien de Canon HF - G10 alleen in 25 fps 1080p of 50 fps 1080i kan opnemen, en ik graag 25 fps gebruik (zeker met twee camera's)

Heeft iemand hier trouwens ervaring met de RODE videomic op de Canon HF - G10?

Die wil ik er namelijk bij gaan kopen.

Ik zag ook nog de Canon XA10 staan, de professionelere versie van de HF-g10, maar deze vindt ik net iets te duur.

28/03/2013 om 22:15
Reactie #7

Arvid

• Information
  • Administrator
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 28/03/2013 om 22:15 »

Graag gedaan.

Laat even weten tussen welke camcorders je twijfelt nog.

50fps op de hf g10 is 50 fps interlaced, dus uiteindelijk 25fps volle frames na deinterlacen.

Gebruik ook de rode videomic op de hf10, werkt prima. Je kunt zelfs een mix doen gelijktijdig met de interne mic en de externe mics. Hou er wel rekening mee dat je nog een shoe adapter er bij moet koopen. De g10 is namelijk uitgerust met een MINI shoe.

XA10 heeft dezelfde prosumer sensor en lens dan de G10, XA10 heeft xlr mogelijkheden, dat maakt hem prijzig.

12/04/2013 om 01:38
Reactie #8

doontje56

• *
  • Information
  • Newbie
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 12/04/2013 om 01:38 »

Heb het de laatste tijd erg druk gehad en nog geen tijd gevonden om alternatieve camera's op te zoeken,

Heb vorige week een zware voetoperatie ondergaan en moet daar nog 2-3 maanden van herstellen dus heb ik nu alle tijd om het eens rustig uit te zoeken.

Ik ben eigenlijk vooral een beetje opzoek naar die cinema look, al weet ik dat ik het binnen mijn budget dan vooral in de spiegelrelfex camera's moet zoeken, maar deze hebben toch een aantal nadelen zoals bijv. de Canon 60d die ik eerder noemde, het grootste nadeel aan deze camera vindt ik dat hij maar (ik geloof) maximaal 16 minuten aan een stuk kan filmen, daar is met een software update wel wat aan te doen lees ik maar dan stopt hij alsnog met opnemen en zet de software hem weer automatisch aan, al verlies je dan wel (soms cruciale) seconden.
Ook zijn deze camera's natuurlijk vooral gericht op foto's maken, en is filmen hierbij een bijzaak bij het ontwerpen van de camera.

Maargoed ik ga waarschijnlijk morgen en anders overmorgen zoeken naar camcorder alternatieven voor de hf-g10.

De Rode Microfoon zal ik er sowieso bijkopen voor de goede geluidskwaliteit (de camera moet deze aansluiting en een koptelefoon aansluiting dus hebben)

Mocht er iemand anders suggesties hebben voor de hf-10 dan hoor ik dat natuurlijk graag!

16/05/2013 om 17:17
Reactie #9

doontje56

• *
  • Information
  • Newbie
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 16/05/2013 om 17:17 »

Na een tijdje zoeken, heb ik ben ik uiteindelijk op 3 (bijna) gelijke modellen uitgekomen:

- Canon LEGRIA HF-M406

- Canon Legria HF - G10

- Canon Legria HF - G20

Waar ik vooral aan twijfel is of ik nu goede controle heb over
het diafragma, aangezien dit eigenlijk de hoofdreden is dat ik mijn JVC Everio GZ-HD7 wil upgraden.

Ik heb de camera op dit moment vooral nodig om feesten (denk aan 25 jarige bruiloft of iemand die 50 wordt) te filmen, ook reportages van Vakanties en filmpjes van Quad rijden wil ik er mee kunnen maken.

En daarbij vindt ik het heel belangrijk dat ik zoveel mogelijk handmatige instellingen kan doen, en dat het beeld niet donkerder of overbelicht wordt (zoals je vaak ziet bij consumenten camera's die een automatisch diafragma hebben), en omdat ik een paar tegenstrijdige reacties kreeg (no offence by the way) wil ik het graag zeker weten voordat ik tot eventuele aankoop overga.

Ook vindt ik bij deze camera's de Vivid instelling mooi, omdat je hele heldere en volle kleuren krijgt daardoor.

Zoals dit voorbeeld filmpje:

Ook heb ik even de specificaties van mijn laptop opgezocht, en ik hoop dat iemand me kan vertellen of hij AVCHD aan kan. Adobe Premiere Elements 9 stond er standaard op, en dit programma bevalt me veel beter dan Adobe Premiere Pro CS4, dus dat wil ik graag blijven gebruiken, al merk ik wel dat Elements langzamer werkt dan Premiere Pro.

HP Envy 17 3D Specifications:

Display: 17.3 1920~1080 Full HD HP 3D Ultra BrightView Infinity LED Display
 Graphics card: 1GB ATI Mobility Radeon HD 5850 Graphics
 Processor: Intel Core i5-580M 2.66 GHz (Dual Core + HT)
 Memory: 6GB DDR3 System Memory
 Hard drive: 1.5TB 5200RPM Dual Hard Drive (1x 700GB, 1x 130 GB)
 Primary battery: 9 Cell Lithium Ion Battery
 Primary optical drive: Blu-ray player & SuperMulti DVD burner, slot-in
 Others: HP TrueVision HD Webcam, Intel Wireless-N Card with Bluetooth, Backlit Keyboard, 5-in-1 integrated Digital Media Reader, 10/100/1000 Gigabit Ethernet LAN, 3 USB (1 shared with eSATA port), HDMI, mini-Display Port, 1 SuperSpeed USB 3.0, Beats audio for superior sound
 Operating system: Windows 7 Professional 64-bit
 Adapter: 120W AC
 Dimensions: 6.38(W) x 10.83(D)x1.25(min height)/1.52(max height)
 Weight: 7.37 lbs (3.35 kg)

Van de Canon 60D ben ik inmiddels een beetje afgestapt, aangezien deze camera denk ik vooral bedoeld is voor foto (is in de eerste plaats natuurlijk een spiegelreflex camera) en ik in sommige filmpjes op youtube zag dat deze camera vooral handig om op statief te gebruiken, en dat je anders een schouderstatief moet hebben. Al vindt ik de 24 fps optie wel een gemis maar daar kan ik mee leven.

Ik ga straks nog even meerdere modellen vergelijken en ik hoop dat iemand me verder kan helpen met mijn vragen.
« Laatst bewerkt op: 16/05/2013 om 17:18 door doontje56 »

16/05/2013 om 17:32
Reactie #10

Knarf

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: 16/05/2013 om 17:32 »

24 frames is Amerikaans.
In 25p is het soms lastig filmen: geen vloeiende beelden.
Met 24p wordt het nog lastiger...

17/05/2013 om 13:52
Reactie #11

doontje56

• *
  • Information
  • Newbie
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 17/05/2013 om 13:52 »

De reden waarom ik de 24 fps een gemis vindt is vooral omdat het beeld dan zo'n mooie filmische look krijgt naar mijn idee, en omdat ik 25 fps vaak wat "goedkoop" en minder mooi uit vindt zien.

Geen vloeiende beelden heb ik zelf nooit zo'n last van gehad, dit komt waarschijnlijk omdat ik 24 fps (bioscoop en bluray) en 25 fps (tv programma's en eigen opnames) gewend ben.

Zou je trouwens ook antwoord kunnen geven op mijn andere vragen? Want ik twijfel vooral of mijn laptop AVCHD aan kan, en ik heb het idee dat er niet zoveel animo is voor dit topic.

Alvast dank! :grin:
« Laatst bewerkt op: 17/05/2013 om 13:53 door doontje56 »

17/05/2013 om 14:07
Reactie #12

Knarf

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: 17/05/2013 om 14:07 »

Alleen 24p geeft nog geen zgn filmische look. Daar komt nog veel meer bij kijken. Video is nog geen film.
Je laptop is idd aan de magere kant. HD afspelen is iets heel anders dan HD monteren.
Bij videomontage moet je geen hdd gepartioneerd hebben en 5400 is te langzaam.
Je moet toch eerder denken aan een i7.
Veelal is een laptop niet geschikt of je moet in het veel duurdere segment uit willen komen.
Ik geef hier de voorkeur aan een desktop met minimaal 2 hdd van 7200, waarvan 1 alleen voor de OS en programmatuur is.

17/05/2013 om 17:59
Reactie #13

doontje56

• *
  • Information
  • Newbie
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: 17/05/2013 om 17:59 »

Wat 24 fps betreft heb je inderdaad gelijk, film en video zijn heel verschillend natuurlijk en de look hangt inderdaad van meerdere factoren af. ikzelf kan het niet beoordelen omdat ik zelf tot nog toe alleen met 25 fps heb gewerkt

(heb als referentie dan ook vooral naar filmpjes op youtube gekeken en niet naar bioscoopfilms of videoclips)

Wat de laptop betreft: ik vind het erg vervelend dat hij dus waarschijnlijk te traag is, omdat ik hem ongeveer een halfjaar geleden bij een ICT bedrijf heb gekocht, speciaal voor HD montage, en het best prijzig was.

Wel heb ik ooit voor een stage bij een mediabedrijf gewerkt met een AVCHD schoudercamera (van Panasonic, weet niet meer welk model) en een Macbook laptop, dit ging in principe goed al waren het wel filmpjes van 5 min.

Als dit wel werkt ga ik eerst sparen voor een Macbook en kijk dan wat ik met m'n HP laptop zal doen, en dan zal ik daarna kunnen kijken voor een camera.

Dus nu is mijn vraag: heb jij misschien ervaring met Apple en zou je me kunnen vertellen of een Macbook laptop geschikt is? Een Macbook Pro zit er voorlopig niet in, en omdat ik mijn laptop ook vaak ergens mee naartoe neem, kies ik deze in de eerste plaats boven een vaste computer.

In iedergeval bedankt voor je reactie, en ik hoop dat je me verder kunt en wil helpen!
« Laatst bewerkt op: 17/05/2013 om 18:04 door doontje56 »

17/05/2013 om 19:44
Reactie #14

Knarf

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: 17/05/2013 om 19:44 »

Strictly PC.

Pagina opgebouwd in 0.091 seconden met 27 queries.