Uwtrouwvideograaf.nl
191 gasten, 0 leden

Top posters

13334 Berichten
8674 Berichten
5795 Berichten
5218 Berichten
4910 Berichten
4406 Berichten
3672 Berichten
3276 Berichten
  • Totaal aantal leden: 13364
  • Nieuwste lid: marco 59
  • Totaal aantal berichten: 243300
  • Totaal aantal topics: 29778
  • Online vandaag: 239

Auteur Topic: Problemen met Windows Vista.  (gelezen 9968 keer)

07/09/2007 om 17:22
gelezen 9968 keer

paul1836

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
Problemen met Windows Vista.
« Gepost op: 07/09/2007 om 17:22 »

Lees  hier.  

07/09/2007 om 17:26
Reactie #1

thijlklerkx

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
Re: Problemen met Windows Vista.
« Reactie #1 Gepost op: 07/09/2007 om 17:26 »

Logisch dat niet alle programma's meer werken, gebruiken mensen met hardware klachten wel een fatsoenlijk ingerichte pc en is 4000 klachten op 1 miljoen gebruikers veel?

Volgensmij valt het allemaal wel mee....
Wauw, daar kan ik me erg goed in vinden!

07/09/2007 om 19:28
Reactie #2

Jaap Karsten

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 07/09/2007 om 19:28 »

Nou....niet iedereen meldt natuurlijk de problemen bij de consumentenbond. En..zo redenerend hoef je ook nooit wat aan ziektes te doen want de meeste mensen voelen zich gezond.
Zelf heb ik een Dell laptop nieuw met Vista voorgeinstalleerd, Internet is een ramp. De pagina´s doen er uren over om te openen. Er is niks mis met de downloadsnelheid.
Ook kijk ik regelmatig op de  Africam maar het beeld blijft maar haperen. Op een bijna afgedankte Compaq laptop met windows 2000, een pentium 1 processor en 256 mb geheugen is er een vloeiend beeld.
Gelukkig levert Vista (of Dell) er een zelfdiagnose internetverbinding programmaatje bij en dat meldt dan steeds hetzelfde probleem met een IP dat verkeerd zou staan en iets anders wat niet optimaal is.....herstelt dat en dan gaat het weer even goed.
Maar geen van de andere computers hier in huis (XP´s) heeft dat probleem.
Ik zou graag m´n Dell met Vista inruilen tegen dezelfde Dell met XP voorgeinstalleerd, ondanks de fraaie interface van Vista (sidebar openen is me nog niet gelukt...conflict???)  

07/09/2007 om 21:50
Reactie #3

pats

• **
  • Information
  • Jr. Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 07/09/2007 om 21:50 »

Ik heb Vista al vanaf start verkoop draaien op een wat ouder pc en het loopt als een trein.
Geen noemenswaardige problemen.

Hoe staat het met de deskundigheiud van de Vista gebruikers die wel met problemen zitten???
Ik denk dat dat een groter probleem is dan dat er problemen met Vista zijn.

Alle software draait, hardware werkt en geen vastlopers o.i.d. meer gehad sinds Vista.

Conclusie ik ben zeer tevreden met Vista. ""

gr,
Paul

Systeem:
PVI 3ghz HT, ASUS P4P800SE 2gb intern geheugen, ATI X1300 256mb, 2x hd 320g Vista Home Premium, Studio 11.1

Ervaring is de naam die we geven,
aan de optelsom van onze fouten.

07/09/2007 om 22:20
Reactie #4

Jaap Karsten

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 07/09/2007 om 22:20 »

Citaat

Ik heb Vista al vanaf start verkoop draaien op een wat ouder pc en het loopt als een trein.
Geen noemenswaardige problemen.
Hoe staat het met de deskundigheiud van de Vista gebruikers die wel met problemen zitten???
Ik denk dat dat een groter probleem is dan dat er problemen met Vista zijn.

Je slaat mogelijk de spijker op de kop, om Vista te draaien heb je een wat oudere pc nodig (ik kreeg het op een nieuwe laptop) met daarnaast gewoon wat extra kennis (en tijd), anders draait zelfs iets als Internet niet zoals het op de oudere besturingssystemen wel draait.
Of het is de laptop i.c.m. Vista.

« Laatst bewerkt op: 08/09/2007 om 00:13 door Jaap Karsten »

11/09/2007 om 23:01
Reactie #5

Macs

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 11/09/2007 om 23:01 »

Citaat
citaat van     paul1836 :
Lees  hier.  

Wat niet in bovenstaand artikel van de Volkskrant vermeld wordt, maar wel in het RTL en NOS nieuws op TV, is het feit dat de Consumentenbond verder haar leden ook heeft geadviseerd serieus te kijken naar vervangers, met name Apple en Linux, die met dezelfde hardware kunnen draaien.
Een van hun beste adviezen ooit!!!

"I love it when a plan comes together..."  ""
(aldus Hannibal van The A-Team)

11/09/2007 om 23:09
Reactie #6

Junyo

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 11/09/2007 om 23:09 »

Daar moet je dan wel meteen bij vertellen dat MacOS nooit een poging heeft gedaan om 'oude' software te laten draaien op een nieuwe versie. Iemand die een nieuwe versie van MacOS ging draaien wist bij voorbaat al dat hij de oude software kon weggooien.

Mensen zijn gewend geraakt aan MS DOS toen iedere nieuwe versie backwards-compatible was. Toen Windows 3.1 en later 95, 98 en XP uitkwamen werd dit iedere keer steeds iets minder vanzelfsprekend. Dat dit bij Vista meer problemen geeft dan voorheen is, omdat bij de ontwikkeling van Vista bijna alle onderdelen compleet vervangen en overnieuw gemaakt zijn.

Overigens bevalt Vista me heel redelijk. Voor een niet-deskundige is dit het beste OS dat er ooit gemaakt is. Stabieler en intuitiever dan ooit tevoren. Het is alleen jammer voor de mensen die wél veel van automatisering en computers afweten, want juist die mensen zullen dingen willen proberen waar het OS nu eenmaal niet voor gemaakt is.
tsop ni lew teh reegirroc kI

12/09/2007 om 09:32
Reactie #7

paul1836

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 12/09/2007 om 09:32 »

Even off topic. Ik heb eens een keer iemand op sollicitatiegesprek gehad die een liefhebber bleek te zijn van Elvis Presley. Bij iedere vraag kwam hij onvermijdelijk steeds uit bij Elvis. Aardige gozer, die sollicitant. Ik heb 'm toch maar niet aangenomen....
« Laatst bewerkt op: 12/09/2007 om 09:44 door paul1836 »

12/09/2007 om 09:44
Reactie #8

VideJo

• Information
  • Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 12/09/2007 om 09:44 »

Ik weet uit eigen ervaring, dat Windows adepten slechts door marteling (of doorlopende overreding) over te halen zijn om een beter idee over te nemen.
Daaruit kan je opmaken, dat ik ook van plan ben om naar een Mac over te stappen.
De stijl van Macs is in mijn ogen niet storend.
Sommigen noemen mij nog steeds Ome Jo.

12/09/2007 om 09:56
Reactie #9

Arvid

• Information
  • Administrator
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 12/09/2007 om 09:56 »

Citaat
citaat van     Macs :
Citaat
citaat van     paul1836 :
Lees  hier.  

Wat niet in bovenstaand artikel van de Volkskrant vermeld wordt, maar wel in het RTL en NOS nieuws op TV, is het feit dat de Consumentenbond verder haar leden ook heeft geadviseerd serieus te kijken naar vervangers, met name Apple en Linux, die met dezelfde hardware kunnen draaien.
Een van hun beste adviezen ooit!!!

"I love it when a plan comes together..."  ""
(aldus Hannibal van The A-Team)

Dat kan de consumentenbond wel vergeten, gebruikers gaan niet overstappen, te duur en onvertrouwd. Vista draait prima, de rest, zoals de fabrikanten van software etc moeten beter hun best doen. Ook de gebruiker zelf mag zich wat meer verdiepen in het apparaat PC.  
« Laatst bewerkt op: 01/01/1970 om 01:00 door Arvid »

12/09/2007 om 10:22
Reactie #10

VideJo

• Information
  • Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 12/09/2007 om 10:22 »

Jammer dat jij een paar maanden geleden ook niet mee geweest bent naar die excursie naar Creative Animal.
Ann en ik zijn toen bijkans van onze stoel (ons geloof) afgevallen.
Sommigen noemen mij nog steeds Ome Jo.

12/09/2007 om 10:34
Reactie #11

Arvid

• Information
  • Administrator
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 12/09/2007 om 10:34 »

Ja jammer ik kon destijds niet, maar je bedoelt een Mac met fcp? Ik heb wel eens iemand hiermee zien werken op een laptop model en dat was zeer aantrekkelijk, maar je moet een gevulde beurs hebben.    Met onvertrouwd bedoel ik trouwens de (werk)omgeving mee.
« Laatst bewerkt op: 01/01/1970 om 01:00 door Arvid »

14/09/2007 om 03:20
Reactie #12

Macs

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 14/09/2007 om 03:20 »

@Junyo
Apple heeft nog steeds de "Classic" mogelijkheid op iedere MacOS X machine, dus wat onder MacOS 9 werkt, draait ook onder MacOS X.
Ook software voor Systeem 6, 7 of 8 werkte doorgaans in een hogere versie. Weliswaar niet altijd op volle snelheid en gebruikmakend van alle features, maar toch.
Hoe je het ook bekijkt, uitzonderingen daargelaten, het gros aan pakketten draaide gewoon door.

@Paul
Got the message, ik kan het niet helpen dat de Volkskrant maar ten dele de bevindingen van de Consumenten Bond in hun eigen artikel hebben gezet. Wat mijns inziens ontbrak en essentieel was, is aangevuld.

Elvis' nickname is overigens "The King"...."" wellicht had die sollicitant die dingen al heel snel door.

@Arvid
Denk niet dat de gemiddelde gebruiker zit te wachten op 'het zich verdiepen in een pc'. Die vinden het leren werken met één of meerdere programma's al moeilijk genoeg, los van welk platform dan ook. Ben genoeg Apple-gebruikers tegengekomen die geen flauw benul hadden waar ze na reeds 5jaar erachter gewerkt te hebben "Appeltje-regelpanelen-xxxxxxx" moesten zoeken, laat staan hun voorkeuren folder.
Als de Hard/Software fabrikant inderdaad zijn werk goed doet, volgens de geldende standaarden en eisen van het desbetreffende platform dan zijn we inderdaad waar we wezen moeten.

@Jo
TNX !!!  

16/09/2007 om 10:33
Reactie #13

Arvid

• Information
  • Administrator
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: 16/09/2007 om 10:33 »

Moet je dan nagaan wat zo'n overstap naar een ander platform voor hun betekenen. Vista draaide bij mij prima, maar spontaan op de ene dag, openen bepaalde programma's niet meer. Vista heeft naar mijn idee nog wat te sleutelen in de 64it versie..  

26/09/2007 om 14:14
Reactie #14

HendrikJD

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: 26/09/2007 om 14:14 »

Tsssss, Jo. Ik huldigde altijd het standpunt: verstand komt met de jaren. Ben jij ineens aan het dementeren? Nee toch?
Het maakt helemaal geen fluit uit of je een MAC of een Windows based PC gebruikt. In de filmindustrie gebruiken ze hele andere computers. Én geen Windows Vista én geen Mac-OS10. Een echte Windows gebruiker zal dingen node missen op een Mac, en vice versa zal een doorgewinterde MAC-gebruiker vreemd tegen bepaalde Windows zaken aankijken. Kwestie van smaak. Ik heb in het verleden op mijn werk met MAC's gewerkt en ken dus beide systemen.  
Met de meest vriendelijke groeten
Henk.

Pagina opgebouwd in 0.058 seconden met 26 queries.