Ik blijf het opmerkelijk vinden dat er met zo weinig kennis zo dwangmatig 'negatief' wordt geoordeeld. Wees gerust Ger, ik laat mij niet bedotten, door geen enkele organisatie of branche (daarvoor ben en werk ik teveel 'onafhankelijk' en Kees weet wat ik daarmee bedoel).
Enne Kees, had jij die ritjes toen 15 jaar geleden gereden, als je toen geen salaris ervoor had gekregen, maar pas een jaar na dato afhankelijk van de 'klanttevredenheid' van de NZH een vergoeding zou ontvangen, waarvan de hoogte niet bekend was toen je reed. En waarbij de beloning zou kunnen doorlopen tot 15 jaar later, als men jouw specifieke busrit niet zou zijn vergeten na zoveel jaren? En in de tussentijd ander (misschien permanent) werk had moeten zoeken om rond te kunnen komen? Ik dacht het niet.
Vader Abraham is een prima voorbeeld: zijn muziek wordt nauwelijks tot niet meer gedraaid op de radio (daar klaagt die man steevast over), en zijn muziek wordt ook niet zoveel meer verkocht. Dus veel zal hij nu niet meer verdienen. Zijn goede tijd heeft hij al gehad. Hooguit wat optredens in kleine achteraf-zaaltjes, pakt ie een paar centen mee. Weinig schokkends verwacht ik.