Uwtrouwvideograaf.nl
51 gasten, 0 leden

Top posters

8674 Berichten
5795 Berichten
5218 Berichten
4906 Berichten
4406 Berichten
3671 Berichten
3273 Berichten
2451 Berichten
  • Totaal aantal leden: 13365
  • Nieuwste lid: Aart1975
  • Totaal aantal berichten: 243153
  • Totaal aantal topics: 29726
  • Online vandaag: 54

Auteur Topic: Nieuw probleem: Geluid loopt niet sychroom  (gelezen 254557 keer)

20/07/2005 om 01:05
gelezen 254557 keer

Marsh

• Information
  • Full Member
    • Bekijk profiel
Nieuw probleem: Geluid loopt niet sychroom
« Gepost op: 20/07/2005 om 01:05 »

Goed, 2e probleem, hoop dat ik er niemand mee irriteer maargoed.
Ik neem dus compleet mijn hele eerste hi8 tape op in studio 9, maar als ik het terug bekijk, of ik het nou in het previeuw venster doe, of als ik het heb opgeslagen en dan bekijk in windows media player of PowerDVD, dan loopt hij vanaf een punt gewoon ongelijk, in het begin doet hij het nog wel goed, maar dan opeent niet meer.

Waar kan dat aan liggen, en wat kan ik er aan doen?

20/07/2005 om 02:56
Reactie #1

Theo 22

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
Re: Nieuw probleem: Geluid loopt niet sychroom
« Reactie #1 Gepost op: 20/07/2005 om 02:56 »

Mag ik dan vragen hoe jij de bestanden op je PC opneemt: als MPEG of als DV-AVI?
MPEG is een sterk gecomprimeerde vorm, die niet erg geschikt is om op de PC mee te gaan bewerken. Een van de problemen die regelmatig voorkomen is dat het beeld en geluid à-synchroon gaan lopen. Een mogelijke remedie hier tegen is capturen als DV-AVI.  
groetjes,

Theo

20/07/2005 om 12:51
Reactie #2

Marsh

• Information
  • Full Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 20/07/2005 om 12:51 »

Ja, per MPEG ja, moet ik het dan via avi doen? maar dat word al helemaal veels te groot, dan moet ik het later weer naar mpeg gaan veranderen en dan weer naar .vob of naar een image, verlies ik dan niet heel erg veel kwaliteit? En is dta geluid probleem dan wél opgelost?

20/07/2005 om 13:11
Reactie #3

VideJo

• Information
  • Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 20/07/2005 om 13:11 »

Zoals Theo al zei, is het capturen in avi de beste methode. Capturen in MPEG is vaker aanleiding geweest voor Out Of Sync problemen. Dat het geluid dus niet synchroon loopt met het beeld.
Daarenboven kan je via MPEG niet frame-nauwkeurig monteren.
Dat je bestanden in avi groter worden is logisch, want avi is native dv, dus ongecomprimeerd. Als je met avi werkt, heb je van begin tot eind geen verlies.
En dan kan je aan het eind, als je een DVD wilt maken alles omzetten naar MPEG. Of je stuurt je film terug naar DV tape op je camera.

Jo
Sommigen noemen mij nog steeds Ome Jo.

20/07/2005 om 13:28
Reactie #4

Marsh

• Information
  • Full Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 20/07/2005 om 13:28 »

Hmm, thx, ik ga het eens proberen.

edit: werkt ook niet.
« Laatst bewerkt op: 01/01/1970 om 01:00 door Marsh »

20/07/2005 om 20:05
Reactie #5

paul1836

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 20/07/2005 om 20:05 »

't Kan ook aan je converter liggen. Een aantal geeft bij sommigen out of sync (zoals de break out box van Pinnacle; werkt bij de één probleemloos, geeft bij de ander out of sync). Maar misschien helpt het inderdaad al als je in het AVI format werkt. Zeker het proberen waard. Wat ook weleens wil werken (zo heb ik begrepen) is het capturen van je materiaal in stukken van b.v. 10 minuten. Vervolgens editen en samenvoegen. Succes!  

21/07/2005 om 12:54
Reactie #6

Marsh

• Information
  • Full Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 21/07/2005 om 12:54 »

Dus, ik neem het op in AVI, en als ik klaar ben met editen en [nn], sla ik hem op als MPEG?... toch?

21/07/2005 om 13:04
Reactie #7

Theo 22

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 21/07/2005 om 13:04 »

Nee, je hoeft nu zelf geen MPEG2 bestand te maken. Je werkt toch in Studio 9? Dan capture je als avi bestand. Je bewerkt je film in de BEWERKEN modus. Dan gan je naar de FILM MAKEN modus en kiest daar voor SCHIJF.
Bij INSTELLINGEN kies je dan voor DVD, DIRECT OP SCHIJF BRANDEN en BESTE VIDEO KWALITEIT (als je film minder dan 1 uur en nog wat duurt). Vervolgens kies je nog een geluidscompressie (bv dolby, als je die geactiveerd hebt) of PCM. Daarna zeg je OK.
Vervolgens klik je dan op SCHIJF MAKEN.

Het omzetten naar MPEG2 gebeurt volautomatisch.  
groetjes,

Theo

21/07/2005 om 14:20
Reactie #8

Marsh

• Information
  • Full Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 21/07/2005 om 14:20 »

Ja, maar dat gaat niet werken, want het is zker langer als 1 uur.
Mn vakantie film is 3,5 uur in totaal.
Er zal natuurlijk wel veel geknipt moeten worden, maar toch denk ik dat ik hem niet meteen kan branden...?

En het geluid loopt verdomme nog steeds niet goed met het beeld, word er gek van.
Ik heb pinnacle gebeld (wat maar 1 zielige keer gedaan mag worden) maar die zeggen dat ik naar deze hotfix moet zoeken op google "kb887131".
Dan vind ik dit op google

http://support.microsoft.com/?kbid=887131

Maar ik zie nergens de download optie staan.
Ik moest nog iets bij apparaatbeheer van hem veranderen, maar hij loopt nog stééds niet goed.
Hij zei dat ik ook maar Service Pack 2 moest instaleren, maar ik vraag me af of dat helpt.

Wat moet ik in hemelsnaam doen om dit goed te krijgen?
De audio stekker (1 zwarte tulp stekker, omdta mn camera mono is) heb ik aangesloten op de "line in" ingang op mn geluidskaart, gewoon die blauwe, dus dat moet toch goed zijn? ik snap er echt NIKS van, en ben echt radeloos.

21/07/2005 om 14:27
Reactie #9

VideJo

• Information
  • Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 21/07/2005 om 14:27 »

Ik meng me even niet in de verhandeling over Studio naar schijf, maar ik wil even wat kwijt over de lengte van je film.
Beperk jezelf! De kunst van het editen is het durven weggooien van materiaal, dat je ten tijde van de opnamen goed genoeg vond om op te nemen.
Maak je film niet langer dan anderhalf uur.
En als je nu echt je best doet, dan maak je hem niet langer dan 75 minuten, want dan heb je gerede kans, dat de hele film in de beste kwaliteit op 1 DVD past. Anders moet je je project in 2 delen splitesen en het op 2 DVD's branden.

Jo

21/07/2005 om 15:22
Reactie #10

Marsh

• Information
  • Full Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 21/07/2005 om 15:22 »

2 dvds vind ik niet erg, maar ik ben terug uit new york, en alles wat je daar meemaakt moet je gewoon laten zien thuis, want het zijn niet alleen maar saaie gesprekken die je hebt die nergens op slaan, overal en alles wta je tegen komt is anders en nieuw, dus alles moet je eigelijk geowon in de film hebben, maar ik ga zeker knippen, maar dan moet het geluid natuurlijk wel gelijk lopen, ik snap er echt niks van.

21/07/2005 om 15:55
Reactie #11

Theo 22

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 21/07/2005 om 15:55 »

Citaat
citaat van     Marsh :
Ja, maar dat gaat niet werken, want het is zker langer als 1 uur.

Langer dan 1 uur? Dat gaat zeker wel lukken. Dan kies je ipv BESTE VIDEO KWALITEIT voor AUTOMATISCH. Studio past dan zelf de bitrate zodanig aan dat jouw hele film op 1 DVD past. (Uiteraard wel ten koste van de kwaliteit, maar welke kwaliteit nog acceptabel is, zul je zelf moeten vast stellen).
De laatste tijd zijn er verhalen van mensen die moeite hebben met de instelling AUTOMATISCH. Studio gaf bij hun aan dat er niet voldoende ruimte op de schijf aanwezig was. Mocht je daar ook last van hebben, dan kies je ipv AUTOMATISCH voor AANGEPAST en stel je de bitrate handmatig in op een waarde iets lager dan dat Studio onder automatisch gekozen had.
En mocht het nog niet lukken, meld je dan weer hier, dan kijken we weer verder.
Succes.  
groetjes,

Theo

21/07/2005 om 16:04
Reactie #12

lotje

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 21/07/2005 om 16:04 »

Er staat op een ander forum nog een aardig onderwerp  Ik doe het meestal zo. Volg je dat in grote lijnen dan heb je beslist minder kans op de problemen die je nu meldt. Snuffel daar ook eens in.

Hoop dat het helpt  

21/07/2005 om 16:42
Reactie #13

Marsh

• Information
  • Full Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: 21/07/2005 om 16:42 »

Ja maar mensen, ik heb het daar nu niet over.
Ik kan moeilijk mn dvd branden als hij niet af is, en ik kan hem moeilijk af maken, als het geluid niet gelijk loopt.
en dat doet het dus nog steeds niet, ik snap er niks van.
In het begin is er niks aan de hand, maar als ik een paar scenes verder ben (minuut of 2) dan ist plotseling dat het z'n 2 seconden voor loopt. (het geluid dan.)
Ik heb al álles geprobeert.

1. Geluidskabeltje (zwarte, mono kabel) zit in mn blauwe aansluiting op mn geluidskabel, dus de line in.

2. Line in is geselecteerd als audio optie in het menu van pinnacle studio 9.

3. updates, sp2 blablabla is allemaal goed geinstalleerd, virusscanner staat ook uit..

en nog doet hij zo uber vaag

21/07/2005 om 17:34
Reactie #14

VideJo

• Information
  • Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: 21/07/2005 om 17:34 »

Hi8 is analoog. En Studio 9 is DV.
Heb je een converter dan? Staat niet in je profiel . . .
Zoals Paul1836 al aangaf, geven de converters van Pinnacle meermaals problemen. Vooral mbt OOS.
Vertel eens even met welke spullen je het binenhaalt.
Eerder hebben we aangegeven, dat je niet als MPEG moet capturen, maar als avi. Heb je dat nu gedaan? Want dat heb ik niet kunnen lezen.

Jo

Pagina opgebouwd in 0.091 seconden met 27 queries.