Uwtrouwvideograaf.nl
91 gasten, 0 leden

Top posters

8674 Berichten
5795 Berichten
5218 Berichten
4898 Berichten
4406 Berichten
3668 Berichten
3238 Berichten
2507 Berichten
  • Totaal aantal leden: 13358
  • Nieuwste lid: JVDVORST
  • Totaal aantal berichten: 242728
  • Totaal aantal topics: 29660
  • Online vandaag: 190

Auteur Topic: DVD maken  (gelezen 34513 keer)

05/07/2005 om 17:18
gelezen 34513 keer

Erco

• *
  • Information
  • Newbie
    • Bekijk profiel
DVD maken
« Gepost op: 05/07/2005 om 17:18 »

Ik heb een bandje van me video camera opgenomen en bewerkt in studio 9. Nu wil ik van de bewerking een dvd maken maar dit duurt zo allejesus lang, echt uren!!! is dit normaal? Het ergste is nog dat als hij bijn op 50% zit, het programma crashed en ik weer opnieuw kan beginnen, wat dus geen nut heeft wat hij crashed elke keer, ik wordt er helemaal GEK van. Waarom duurt het zo lang en waarom crashed studio 9??? Ik heb een amd 64 met 1 gig geheugen, win xp sp1.  

05/07/2005 om 17:30
Reactie #1

Theo 22

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
Re: DVD maken
« Reactie #1 Gepost op: 05/07/2005 om 17:30 »

Erwin,

Normaal duurt het renderen van een uur film 3 tot 6 uur, afhankelijk van je computer. Dat hij iedere keer crashed is natuurlijk niet normaal. Dan moet je mischien wat extra voorzorgsmaatregelen nemen. Zoals bv het Studio programma bijwerken tot versie 9.3.5 of 9.4.3
Is je harde schijf gedefragmenteerd? Je kunt alle achtergrond programma's uitschakelen mbv Enditall. Hoe zit het met je CPU gebruik tijdens het renderen?
Soms helpt het om voor het renderen de tijdelijke bestanden te verwijderen.
Je kunt er zelfs voor kiezen om eerst alleen maar een schijfimage te maken, hoewel ik niet verwacht dat dat enig verschil zal uitmaken.
Als dit allemaal niet helpt, denken we weer verder.
Succes.  
groetjes,

Theo

05/07/2005 om 21:23
Reactie #2

Erco

• *
  • Information
  • Newbie
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 05/07/2005 om 21:23 »

Ok, dat het lang duurt is dus normaal. Achtergrond programma's heb ik al eens uitgehad allemaal en me cpu heb ik niet echt in de gaten gehouden maar hij is behoorlijk bezig natuurlijk. M'n hd is niet gefragmenteerd en ik heb het zelfs en op me laptop en me pc geprobeerd(op me laptop is het een tijdje geleden trouwens wel 1 keer gelukt). Alleen een image maken lijkt me ook niet te gaan lukken want daar komt hij volgens mij niet eens aan toe(hij gaat toch eerst naar het juiste formaat converteren en daarna pas image maken? verbeter me als ik het fout heb).

Aangezien het wel een keer eerder gelukt is en met deze compilatie op 2 systemen niet, ben ik bang dat de compilatie corrupt is en ik helemaal opnieuw kan beginnen en dan maar hopen dat het wel lukt. meer suggesties zijn dus van harte welkom.

05/07/2005 om 23:34
Reactie #3

Theo 22

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 05/07/2005 om 23:34 »

Als je van plan bent om Studio de her-installeren, doe het dan wel volgens deze instructies van Pinnacle Home:

Download eerst het programma "regdelete" via onderstaande link.

http://pinnaclesys.com/supportfiles/regdelete.exe

Wanneer u onze programma's (her)installeert, update of gebruikt adviseren wij altijd alle programma's op de achtergrond in Windows(incl anti virus) te beëindigen(zorg dat u niet op internet zit als u onderstaande gaat uitvoeren):

"1. Controleer of the DV Camcorder niet actief is en dat er geen IEEE1394 apparaten aangesloten zijn (alleen voor firewire kaarten)

2. Deinstalleer alle Pinnacle programma's via de Deinstallatie methode vanuit het startmenu (Windows START knop > programma's > “product naam” > Tools > Deinstallatie ) of uit de software lijst uit het configuratiescherm (START > INSTELLINGEN (Win9x) > CONFIGURATIESCHERM > SOFTWARE).
Verwijder de Pinnacle geïnstalleerde software in omgekeerde volgorde(update patch(es), bonus content DVD en dan Studio als laatste)

3. Herstart de computer. Dan worden nog een aantal bestanden van de "Deinstallatie" verwijderd die voorheen niet verwijderd waren.
gebruik het programma "regdelete", dit programma is gemaakt voor de volgende producten: Studio 8, Studio 7,studio 9 Studio DC10plus, Studio PCTV, Studio DV, Studio DV plus, Studio PCTV USB en Pinnacle Express, dit programma verwijderd overgebleven registratie sleutels van het betreffende product uit het register van Windows zodat u het product op een juiste manier kunt herinstalleren.
(Sluit de achtergrond programs opnieuw af voor u verder gaat met de instructies)

4. Controleer en verwijder daarna de installatie mapeventueel handmatig m.b.v. "Windows Verkenner" (dit staat standaard in de map: "c:\\program files\\Pinnacle\\"

5. In deze map kunt u nog meer programma's terugvinden van Studio, Controleer eventueel voor de zekerheid of u geen andere Pinnacle producten heeft anders dient u deze eerst te deïnstalleren (zie stap 2). Ook zou u dan verschillende gedeelde bestanden kunnen hebben, deze staan in de "shared files" map.

6. Verwijder nu de inhoud van de "temp" map volgens onderstaande instructies:

Ga naar “Start -> uitvoeren” en vul daar “%temp%” nu bent in de temp folder van Windows en kunt u de inhoud ervan verwijderen.

7. Maak nu de "prullenbak" van Windows leeg (rechtermuisknop op deze map en kies "prullenbak leegmaken".

8. Gebruik nu ook de Regdelete tool welke u in het begin heeft gedownload heeft.
- Eerst selecteert u de Studio versie(s) die u hebt en laat de tool het werk doen.
- Als laatste selecteert u “User registration activatie data" en activeert de tool nogmaals

9. Update Windows met de laatste updates en patches van Microsoft.

10. Zorg tevens dat u de laatste drivers voor u geluidskaart, grafische kaart en moederbord geïnstalleerd heeft.

11. (her)installeer de laatste DirectX versie 9c opnieuw deze kunt u downloaden vanaf:

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=0a9b6820-bfbb-4799-9908-d418cdeac197&displaylang=en

12. Herstart de computer en sluit alle achtergrond programma’s af.

13. Nu installeert de Studio software opnieuw vanaf installatie CD.
14. Als uw Studio upgrade software heeft, begin dan met het installeren van dit upgrade pakket.
Installeer geen voorgaande Studio (1/7/8/9 of upgrade) versies maar houd wel de installatie CD’s bij de hand(van een volledige Studio versie), hier zal om gevraagd worden tijdens installatie

15. Hierna installeert u de laatste update welke u kunt downloaden Studio 9(+) support pagina."

« Laatst bewerkt op: 01/01/1970 om 01:00 door Theo22 »
groetjes,

Theo

05/07/2005 om 23:52
Reactie #4

yoda

• Information
  • Full Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 05/07/2005 om 23:52 »

Erco,

Eerst en vooral, volg eens de stappen die Theo hierboven uitlegde, zou normaal moeten lukken.....

Indien het renderen nog altijd faalt, zou het kunnen dat er een fout in jouw project zit, schuif even de timeline open en controleer even op fouten daar waar het renderen "crasht".

Als je wil, mag je hier ook even je Hijack This-logfile posten, dan kunnen we even checken of er soms iets draait in de achtergrond van de windows die er niet mag staan (malware, virussen of dergelijke)

My guess, er zit een fout in jouw project: overgang die niet correct is, geluid die onderbroken werd, een vals beeld.

In ieder geval, veel succes.

groetjes
yoda

06/07/2005 om 00:18
Reactie #5

Theo 22

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 06/07/2005 om 00:18 »

Erco,
De suggestie van yoda dat er een fout in jouw project zit is heel goed mogelijk. Ik kreeg pas en miniDV banje van een collega (opnames van een bruiloft) met het verzoek daar 'even' een DVD van te maken. Capturen verliep probleemloos, bewerken ook. Maar ik kreeg hem niet gerendered. Niet naar MPEG 2 en niet naar DV-AVI. Toen de film maar in kleine stukjes opgesplitst. De eerste 40 minuten kon ik makkelijk renderen naar wat ik maar wilde. Maar ieder fragment uit de laatste 20 minuten liep continu vast. En wat bleek na lang doorvragen: Tijden de laatste 20 minuten van de opname had de filmer de foutmelding in de camera gekregen dat de koppen smerig waren. Dat blijkt dus voldoende te zijn om je film materiaal zodanig te verzieken dat het niet meer gerendered kan worden.
Maar in tegenstelling tot wat jij ziet, crashde mijn PC niet. Hij stopte gewoon met renderen (CPU activiteit liep terug naar nagenoeg nul, vandaar mijn eerdere vraag aan jou over je CPU activiteit).  Maar de PC reageerde nog wel gewoon op commando's.  
groetjes,

Theo

06/07/2005 om 23:34
Reactie #6

HendrikJD

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 06/07/2005 om 23:34 »

Heb je je Studioversie opgewaardeerd naar versie 9.3.5?
Werk je met een oudere versie dan raad ik je aan te upgraden naar deze versie. Ik kan de patch op de pinnacle site niet meer vinden omdat die de nieuwste patch 9.4.3 laat zien. Ik bezit de patch wel en kan je die doen toekomen. 9.3.5 is nl de enige versie die probleemloos laat draaien. (Zie daarover de vele berichten op internet)

Voorts adviseer ik je eens te renderen met het programma TmpGenc (Xpress 3.0) en tenslotte de DVDfiles aan te maken met TmpGenc DVD Author 1.6. Er gaat een wereld voor je open. Ook qua snelheid als je tenminste DVD Author 1.6 ipv 1.5 gebruikt.

Suc6 ermee  
Met de meest vriendelijke groeten
Henk.

06/07/2005 om 23:43
Reactie #7

Theo 22

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 06/07/2005 om 23:43 »

Citaat
citaat van     HendrikJD :
Ik kan de patch op de pinnacle site niet meer vinden omdat die de nieuwste patch 9.4.3 laat zien.  

patch 9.3.5 full  
groetjes,

Theo

06/07/2005 om 23:47
Reactie #8

HendrikJD

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 06/07/2005 om 23:47 »

Citaat
citaat van     Theo22 :
Citaat
Ik kan de patch op de pinnacle site niet meer vinden omdat die de nieuwste patch 9.4.3 laat zien.  

patch 9.3.5 full    

Ik wist dat er sites waren. Maar is dit de patch naar de Nederlandse upgrade want anders krijg je zoiets als in een ander forumdraadje waarbij de vraagstelster ineens een Engelse versie kreeg.
Bedankt voor je reactie trouwens  
Henk.

06/07/2005 om 23:51
Reactie #9

Theo 22

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 06/07/2005 om 23:51 »

Ik heb ooit eens een Pinnacle medewerker horen zeggen dat er geen verschillende versies van de patches zijn voor de verschillende talen. Dus als ik die uitspraak vertrouw, zie ik geen probleem. Verder weet ik dat al veel mensen patches van deze site geinstalleerd hebben en ik heb nog nooit een klacht gelezen over een verandering van de taal met de 9.3.5 patch.  
groetjes,

Theo

06/07/2005 om 23:52
Reactie #10

Theo 22

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 06/07/2005 om 23:52 »

P.S. Ben jij echt een broer van Buskees?  
groetjes,

Theo

07/07/2005 om 00:00
Reactie #11

HendrikJD

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 07/07/2005 om 00:00 »

Jazeker. Zonde he? Maar zoals ik al zei: de knapste en intelligentdstdte (hoe schrijf je dat ook alweer??)

Ik zou trouwens die medewerker niet vertrouwen.
Kijk maar in deze groep onder : zwarte beelden in gereedschapskist:
Citaat
  Na het upgraden is mijn programma wel Engelstalig geworden. Toch effe wennen is dat!  

Henk  
« Laatst bewerkt op: 07/07/2005 om 00:13 door HendrikJD »
Henk.

07/07/2005 om 00:14
Reactie #12

Theo 22

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 07/07/2005 om 00:14 »

Citaat

Ik zou trouwens die medewerker niet vertrouwen.
Kijk maar in deze groep onder : zwarte beelden in gereedschapskist:  Na het upgraden is mijn programma wel Engelstalig geworden. Toch effe wennen is dat!

--------------------
Groetjes,
Stefanie

Henk  

Klopt, maar dat ging om Studio 8. En om te weten of dat iets te maken heeft met het downloaden van de patch van deze site, zou je naar de ervaringen moeten vragen van mensen die destijds de Studio 8 patches gewoon bij Pinnacle gehaald hebben. Studio 8 is van voor mijn tijd en daarom moet ik hierover in gebreke blijven...  
« Laatst bewerkt op: 01/01/1970 om 01:00 door Theo22 »
groetjes,

Theo

07/07/2005 om 00:16
Reactie #13

Theo 22

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: 07/07/2005 om 00:16 »

Citaat
Jazeker. Zonde he? Maar zoals ik al zei: de knapste en intelligentdstdte (hoe schrijf je dat ook alweer??)

Henk  

Aangenaam kennis te maken.  
groetjes,

Theo

07/07/2005 om 00:30
Reactie #14

HendrikJD

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: 07/07/2005 om 00:30 »

Van het zelfde en ik heb natuurlijk al van je vernomen via Kees.
Trouwens van Studio 8 heb ik wel kennis, want dat pakket heb ik nog ergens in de kast liggen. Rommel!!!

Patches kun je gewoon delen met anderen, daar is niks illegaals aan dus als iemand 9.3.5 wil hebben. Hij kan em krijgen. Van 9.4.3 moet ik niks hebben. Ik ga  ""  
Henk.

Pagina opgebouwd in 0.111 seconden met 27 queries.