Ik heb ooit ook met Magix en ook Pinnacle gewerkt, met beide steeds problemen die opduiken uit het niets.
Projecten die niet willen renderen om onverklaarbare redenen, probleem zat zeker niet in het geheugen te zoeken daar ik eerder al grotere en langere projecten had gerenderd.
Er was gewoon geen kop aan te krijgen waar beide NLE het probleem ontwaarden?

?? Om gek van te worden, zeker als je dagen aan het editen bent geweest en dan je project niet gerenderd krijgt.
Kreeg dan opmerkingen dat op een bepaalde tijd (minuten;seconden) er een fout in de tijdlijn zat. Als ik dan het project opsplitste en in delen ging renderen zonder aan de tijdlijn iets te veranderen (alleen kappen dus) renderde die het wel. En dan de verschillende stukken weer achter elkaar zetten op de tijdlijn en het renderen nogmaals uitvoeren. Pffffff was een frustrerend werkje steeds, en het rare is dat je er geen kop aan kon krijgen want elke keer als je die (foute) rendering opnieuw deed zat de fout wel op een andere plaats, er was dus duidelijk niets fout in de editing of clips.
Dit is lang geleden ondertussen, dus ik dacht misschien dat deze software de problemen wel had opgelost ,,, NIET DUS.
Ik ben toen overgegaan naar Premiere, zonder spijt, maar let wel dat je een stevige PC moet hebben om goed te kunnen werken met Premiere...
En vergeet de PC configuratie die ze opgeven op de Adobe website maar, ik had al een iets ruimere PC dan wat volgens Adobe nodig was om Premiere te doen werken maar dat was gewoon bagger toen hoor.
Dus ga maar gretig over de PC configuratie heen om riant te kunnen werken met Premiere. Maar er zijn nog tal van andere NLEs die misschien minder systeemvereisten hebben, daar heb ik geen weet van?
Maar als je 4K wil gaan verwerken dan vrees ik dat elke NLE toch de nodige hardware zal nodig hebben.