Uwtrouwvideograaf.nl
9 gasten, 0 leden

Top posters

13333 Berichten
8674 Berichten
5795 Berichten
5218 Berichten
4907 Berichten
4406 Berichten
3672 Berichten
3273 Berichten
  • Totaal aantal leden: 13364
  • Nieuwste lid: Aart1975
  • Totaal aantal berichten: 243173
  • Totaal aantal topics: 29735
  • Online vandaag: 16

Auteur Topic: Mijn filmpjes lopen in het honderd als...  (gelezen 5293 keer)

23/10/2021 om 10:58
gelezen 5293 keer

King Fred II

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
Mijn filmpjes lopen in het honderd als...
« Gepost op: 23/10/2021 om 10:58 »

Als... Kom er maar eens achter! Ik heb reden om aan te nemen dat het gebeurt als het project te groot is.

Zoals nu: 20 sporen waarop bijna altijd een chroma-key en een uitsnede. Maar de foutmelding die ik krijg, heeft altijd betrekking op het enige spoor waar ik géén effecten op heb losgelaten: het geluid!

Ik krijg langzamerhand zin om Magix eruit te gooien en een programma te installeren dat WEL goed werkt!

Maar welk programma zou dat zijn? Pinnacle zeker niet; dat heb ik eerder gehad.
« Laatst bewerkt op: 23/10/2021 om 11:19 door King Fred II »

23/10/2021 om 11:39
Reactie #1

wgbeijerland

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
Re: Mijn filmpjes lopen in het honderd als...
« Reactie #1 Gepost op: 23/10/2021 om 11:39 »

Pas toch lovende kommentaren van Movavi op het Forum.

Geluid is, zover ik daar ervaring mee heb, veeeeeeel lastiger dan beeld.

Zelf bewerkte en maakte ik het geluid onder een scene of een deel van de film op lengte met Magix software.
Dat exporteerde ik als WAV naar de de bibliotheek van Adobe Elements vanaf uitgave 8 tot 13.
Indien nodig het geluid op de maat door het beeld iets op te rekken of te krimpen.
Daarna niets meer aan doen.

Het melden van een fout door een computer is volgens mij ook maar een gok uit een aantal mogelijkheden die er zijn.

23/10/2021 om 12:04
Reactie #2

King Fred II

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 23/10/2021 om 12:04 »

Ik heb op papier genoteerd welk spoor welk element bevat met welke effecten (precieze maten betreffende uitsnede en positie/grootte). Daarna weer vanaf 0 begonnen... Nee, vanaf 1: ik heb alles verwijderd behalve de ondertiteling en het geluid, en daarvan heb ik met succes een filmpje kunnen maken; dat hoef ik dan tenminste niet allemaal opnieuw in te typen.

En dan de elementen 1 voor 1 weer toevoegen en steeds tussendoor opslaan met een verschillende naam (57a, 57b, 57c etc). En nu maar het beste ervan hopen...
« Laatst bewerkt op: 23/10/2021 om 12:05 door King Fred II »

23/10/2021 om 15:01
Reactie #3

King Fred II

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 23/10/2021 om 15:01 »

Die laatste truc heeft gewerkt. Kennelijk telt ook het aantal keren dat een project bewerkt is...
Het resultaat zet ik zometeen in "video creatief". Want laten we eerlijk zijn: hier is nog een extra stuk creativiteit aan te pas gekomen!

23/10/2021 om 16:44
Reactie #4

Desert

• Information
  • Hero Member
  • Just one more thing...
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 23/10/2021 om 16:44 »

Onderschat niet hoeveel werkruimte het programma op de harde schijf nodig heeft om al die bewerkingen 'even' uit te voeren.
Daarom lukt het waarschijnlijk in gedeeltes nu wel.
Het is mij ook meerdere malen overkomen dat ik dacht 'Oh, het kan nog makkelijk, ik heb nog voldoende GB's over',
maar tot mijn verrassing meldt het programma dan toch: 'De schijf is vol!'.
En bij controle blijkt er dan inderdaad nog maar een paar MB's vrij te zijn!

23/10/2021 om 17:47
Reactie #5

King Fred II

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 23/10/2021 om 17:47 »

Maar ik krijg niet zo'n foutmelding. Ik krijg een foutmelding dat een bestand dat in het project zit, beschadigd is.

23/10/2021 om 23:50
Reactie #6

Desert

• Information
  • Hero Member
  • Just one more thing...
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 23/10/2021 om 23:50 »

Klopt, maar het feit dat je project wel in delen gerenderd kan worden, en niet in één keer, geeft wel aan dat je programma tijdens het renderen flink de fout in gaat.
Misschien door te weinig RAM òf te weinig harde schijfruimte òf het programma is nooit gemaakt om zo'n zware klus te klaren.
En hoe goed is de foutafhandeling in Magix?

24/10/2021 om 10:00
Reactie #7

Theo 22

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 24/10/2021 om 10:00 »

Ik weet niet of jouw Magix programma veel gebruikt maakt van de GPU, maar een tekort aan geheugen op je video kaart kan ook het probleem zijn En anders zou ik ook aan een tekort aan RAM geheugen denken.
groetjes,

Theo

24/10/2021 om 10:58
Reactie #8

GiBphoto

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 24/10/2021 om 10:58 »

Ik heb ooit ook met Magix en ook Pinnacle gewerkt, met beide steeds problemen die opduiken uit het niets.
Projecten die niet willen renderen om onverklaarbare redenen, probleem zat zeker niet in het geheugen te zoeken daar ik eerder al grotere en langere projecten had gerenderd.
Er was gewoon geen kop aan te krijgen waar beide NLE het probleem ontwaarden?????? Om gek van te worden, zeker als je dagen aan het editen bent geweest en dan je project niet gerenderd krijgt.
Kreeg dan opmerkingen dat op een bepaalde tijd (minuten;seconden) er een fout in de tijdlijn zat. Als ik dan het project opsplitste en in delen ging renderen zonder aan de tijdlijn iets te veranderen (alleen kappen dus) renderde die het wel. En dan de verschillende stukken weer achter elkaar zetten op de tijdlijn en het renderen nogmaals uitvoeren. Pffffff was een frustrerend werkje steeds, en het rare is dat je er geen kop aan kon krijgen want elke keer als je die (foute) rendering opnieuw deed zat de fout wel op een andere plaats, er was dus duidelijk niets fout in de editing of clips.
Dit is lang geleden ondertussen, dus ik dacht misschien dat deze software de problemen wel had opgelost ,,, NIET DUS.

Ik ben toen overgegaan naar Premiere, zonder spijt, maar let wel dat je een stevige PC moet hebben om goed te kunnen werken met Premiere...
En vergeet de PC configuratie die ze opgeven op de Adobe website maar, ik had al een iets ruimere PC dan wat volgens Adobe nodig was om Premiere te doen werken maar dat was gewoon bagger toen hoor.
Dus ga maar gretig over de PC configuratie heen om riant te kunnen werken met Premiere. Maar er zijn nog tal van andere NLEs die misschien minder systeemvereisten hebben, daar heb ik geen weet van?
Maar als je 4K wil gaan verwerken dan vrees ik dat elke NLE toch de nodige hardware zal nodig hebben.  
7x GoPro - Sony HDR-CX625 - Panasonic HDC-HS700 - Sony AX53 - Sony A6000 - Canon XA20 - Sony AX2000
DJi mini 2 drone - Beholder DS1 gimbal
PC: ASUS Workstation i9-10920X - 128Gb RAM - MSi GTX 1060 6Gb
https://lightshelter.be

24/10/2021 om 16:14
Reactie #9

Lenzz

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 24/10/2021 om 16:14 »

Citaat
Geluid is, zover ik daar ervaring mee heb, veeeeeeel lastiger dan beeld.

Waar baseer je dit op?

Heb eigenlijk nooit problemen met geluid.
Premìere gaat ook nog 'ns fijn samen met Audition - via menu directe export/import.

24/10/2021 om 16:25
Reactie #10

King Fred II

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 24/10/2021 om 16:25 »

Toen ik mijn pc kocht, heb ik tegen de verkoper gezegd dat ik een flinke videokaart moest hebben omdat ik er filmpjes mee ging maken. Dat kan dus niet het probleem zijn.

24/10/2021 om 17:09
Reactie #11

Cor V

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 24/10/2021 om 17:09 »

Citaat van: King Fred II
Toen ik mijn pc kocht, heb ik tegen de verkoper gezegd dat ik een flinke videokaart moest hebben omdat ik er filmpjes mee ging maken. Dat kan dus niet het probleem zijn.  

Het beste is altijd nog om niet zo maar een standaard PC in een gewone winkel te kopen, maar door een expert de PC te laten samenstellen.

24/10/2021 om 19:42
Reactie #12

Desert

• Information
  • Hero Member
  • Just one more thing...
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 24/10/2021 om 19:42 »

Een 14" of 16" MacBook Pro met de M1 Max-chip (32GB RAM) kan zo uit de de doos:
volgens Apple met Final Cut Pro: 20 streams 4K ProRes, of 7 streams 8K ProRes afspelen.
volgens BlackMagic met DaVinci Resolve: 12 streams 8K beeldmateriaal tegelijk afspelen.
volgens Adobe is Premiere Pro met M1 Max-chip 5x sneller (dan wat?), verder nog geen info.

Dus je hebt zeker geen PC-mannetje nodig die je 128GB RAM aansmeert omdat hij daar veel aan verdient!
En kom nu niet aan aanzetten met semantisch geneuzel dat een Mac geen PC is.

« Laatst bewerkt op: 01/01/1970 om 01:00 door Desert »

25/10/2021 om 02:53
Reactie #13

GiBphoto

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: 25/10/2021 om 02:53 »

Er zijn nu eenmaal mensen die geen Mac willen, hoe vaak je die ook bij hen wil aansmeren....
En niemand zegt dat Mac slecht is, alleen veeeeeeeeeeeeeeeel te duur voor wat je er mee kan...
In ieder geval is de vraagsteller niets met deze info, hij heeft zijn PC bij de PC-boer laten makken voor video gebruik.

Ik lees wel dat hij eht alleen over de videokaart heeft en dat alleen is uiteraard niet voldoende om goed video te kunnen verwerken, wel om video's te kijken.

Ik denk eerder dat het in de software zit, omdat ik diezelfde euvels (vroeger) ook het ondervonden.  
7x GoPro - Sony HDR-CX625 - Panasonic HDC-HS700 - Sony AX53 - Sony A6000 - Canon XA20 - Sony AX2000
DJi mini 2 drone - Beholder DS1 gimbal
PC: ASUS Workstation i9-10920X - 128Gb RAM - MSi GTX 1060 6Gb
https://lightshelter.be

25/10/2021 om 08:50
Reactie #14

Desert

• Information
  • Hero Member
  • Just one more thing...
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: 25/10/2021 om 08:50 »

Niet iedereen heeft last van een post-traumatische Mac stoornis.
Er is alleen een zeer goed en zeer goed werkend alternatief die er ook zeer fraai uitziet.
En wanneer jij je er aan stoort dat ik de Mac aanprijs, dan doe ik het goed!    ;)

Bovendien ben ik niet degene die hier onzin verkoopt door anderen 128GB RAM
te adviseren, terwijl je met 32GB 20 streams van 4K kan afspelen!
« Laatst bewerkt op: 01/01/1970 om 01:00 door Desert »

Pagina opgebouwd in 0.138 seconden met 27 queries.