Het betreft hier de serie Q en Q, nog niet zo lang geleden gekocht op dvd.
Aangezien het in de jaren eind 70 het met beeldmateriaal minder gesteld was dan heden ten dage, is dus de beeldkwaliteit van de orginele dvd's nu niet bepaald je van het.
Ik heb ze geript, eerst met makemkv, maar mkv herkent media encoder niet, moest deze dus weer om gaan zetten naar mp4.
Heb een poging gewaagd met het programma Topaz Labs, proefversie, maar voor mijn huidige systeem werkt dat ook voor geen meter.
De dvd resolutie is 720x 576.
Ik begrijp uit een van de reacties dat het eigenlijk in stappen dient te gebeuren ?
Zoals ik al zei, ik ben nieuw hierin en was dus blijkbaar "zo dom "om te denken dat een software programma het in een klap zou oplossen :-)
Voor Desert ;-) :
Ik heb me toen de schompes gespaard om een dvd speler aan te schaffen nadat het tijdperk VHS / Betamax voorgoed voorbij was.
Maar goed, ik wil dus , wat nu al is gebeurd met een dvd ripper ( Handbrake ) de bestanden omzetten naar mp4.
Met NCH suite knip ik de afleveringen op de juiste tijden, elke aflevering duurt ca 24 minuten en helaas ript handbrake eerst de complete dvd in 1 bestand, dit deed ook makemkv trouwens.
Ik zie het begrip interlaced voorbij komen, die optie zag ik voorbij komen inderdaad in adobe media encoder.
Om het beetje luchtig af te sluiten ;-)
Wanneer je bezig bent met bewerken van videobeelden, zorg dan dat de katten niet in de kamer zijn...
Tijdens een van mijn pogingen, het programma was bijna klaar, vond er 1 het wel leuk om bovenop het toetsenbord te gaan liggen.....met alle gevolgen van dien....