Uwtrouwvideograaf.nl
4 gasten, 0 leden

Top posters

8674 Berichten
5795 Berichten
5218 Berichten
4901 Berichten
4406 Berichten
3669 Berichten
3247 Berichten
2541 Berichten
  • Totaal aantal leden: 13360
  • Nieuwste lid: Oma Lies
  • Totaal aantal berichten: 242857
  • Totaal aantal topics: 29679
  • Online vandaag: 3

Auteur Topic: Kleurtjes voor de nieuw iMac 24" 5,4K  (gelezen 1054 keer)

21/04/2021 om 13:55
gelezen 1054 keer

Desert

• Information
  • Hero Member
  • Just one more thing...
    • Bekijk profiel
Kleurtjes voor de nieuw iMac 24" 5,4K
« Gepost op: 21/04/2021 om 13:55 »

Apple heeft zijn eerste iMac met eigen M1-soc aangekondigd. De nieuwe iMac heeft een nieuw ontwerp met 7 kleurrijke behuizingen van slechts 11,5 mm dik.
Video snelheid? Vier tracks van 4K gelijktijdig realtime afspelen, of één 8K track realtime.

https://www.apple.com/nl/

« Laatst bewerkt op: 01/01/1970 om 01:00 door Desert »

21/04/2021 om 16:40
Reactie #1

Catmen

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
Re: Kleurtjes voor de nieuw iMac 24" 5,4K
« Reactie #1 Gepost op: 21/04/2021 om 16:40 »

Knap dat wel maar 1899€ voor die met 512 gb opslag, wel een hoop geld niet?
Catmen

21/04/2021 om 17:07
Reactie #2

Desert

• Information
  • Hero Member
  • Just one more thing...
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 21/04/2021 om 17:07 »

Je kan ook die van € 1.669,00 nemen en er een 2TB SSD van Samsung bijkopen.

21/04/2021 om 17:13
Reactie #3

Catmen

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 21/04/2021 om 17:13 »

Ik blijf het veel geld vinden, daar zal het design ook wel voor een stuk tussen zitten, dat zou van mijn echtgenote in de woonkamer mogen staan, mijn desktop niet.
Catmen.

22/04/2021 om 01:58
Reactie #4

GiBphoto

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 22/04/2021 om 01:58 »

Het is op zich niet zo duur vind ik, maar het blijft tenslotte maar een veredelde laptop ook...
Voor Mac, je moet er voor zijn, ze hebben meestal wel een mooi design, maar voor mij gaat functionaliteit voor op design.
Ik heb er beroepshaven mee MOETEN werken en ondervond dat het OS systeem MIJ niet ligt, ik hou het dus maar bij de Windows systeem.    
7x GoPro - Sony HDR-CX625 - Panasonic HDC-HS700 - Sony AX53 - Sony A6000 - Canon XA20 - Sony AX2000
DJi mini 2 drone - Beholder DS1 gimbal
PC: ASUS Workstation i9-10920X - 128Gb RAM - MSi GTX 1060 6Gb
https://lightshelter.be

22/04/2021 om 11:15
Reactie #5

Desert

• Information
  • Hero Member
  • Just one more thing...
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 22/04/2021 om 11:15 »

Citaat van: GiBphoto
Het is op zich niet zo duur vind ik, maar het blijft tenslotte maar een veredelde laptop ook...  

Nooit geweten dat ik al 32 jaar zonder computerproblemen een goede boterham heb verdient met een 'veredelde laptop'...

23/04/2021 om 05:38
Reactie #6

GiBphoto

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 23/04/2021 om 05:38 »

Er zijn er zelfs die met een boterham zelf hun brood verdienen ... :)  
7x GoPro - Sony HDR-CX625 - Panasonic HDC-HS700 - Sony AX53 - Sony A6000 - Canon XA20 - Sony AX2000

23/04/2021 om 09:03
Reactie #7

Catmen

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 23/04/2021 om 09:03 »

Om kritiek al wat voor te zijn, ik gebruik beide systemen, heb MacBook, IPad, en twee iPhones, maar ook een windows desktop met 27” scherm bd brander zat er ook nog in en I9 processor (windows 10) en ik heb in die 25 jaar dat ik er mee werk ook maar èèn maal een virus op mijn nek gehaald, eigen schuld want geen update van Norton, (voor Mac kan je ook al een virus app aankopen, dat zegt al wat) voor de rest altijd geluk gehad zeker, ik ben wel begonnen met windows 3, 3.11, 95, 98, xp, win 7 en nu 10 eigenlijk niet echt grote problemen mee gekend, ben ook niet zo veeleisend, en met de Mac geen problemen? Ikzelf niet, Als blijkbaar fervente liefhebber  van Mac hebt u toch al eens op het macfreak forum vertoeft? Hoeveel OS-en zijn daar al gepasseerd, om maar te zwijgen van problemen met het overschakelen naar recent  big sur en andere meldingen van bepaalde zaken. Als ik daar bekende dat ik ook met windows werkte heeft de moderator zelfs bepaalde antwoorden weg genomen wegens niet passend, zo gaat dat daar soms.  Dat veel  Mac gebruikers zich wat meer elitair voelen en wat neer kijken op “windhoos en windoos” gebruikers kan je moeilijk ontkennen, als ik op dat andere forum eens mijn licht opsteek. Dat het allemaal design is bij Mac ontken ik zeker niet, maar het word ook maar gemaakt in China, maar daar zeggen ze dan weer “ dat ze er streng op toezien dat er gèèn kinderarbeid aan te pas komt” tja dat zal dan wel, Bill Gates deed dat dan vermoedelijk niet, ik heb in ieder geval op het macfreak forum nog niemand tegen gekomen die daar windows komt “pluggen” vermoedelijk zou hij daar weggestuurd worden met “hoongelach en pek en veren”
Catmen

23/04/2021 om 10:03
Reactie #8

Theo 22

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 23/04/2021 om 10:03 »

Ik verdien m'n brood op een PC van 10 jaar oud. Reken maar dat dat honger lijden betekend.....
« Laatst bewerkt op: 01/01/1970 om 01:00 door Theo22 »
groetjes,

Theo

23/04/2021 om 10:07
Reactie #9

Theo 22

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 23/04/2021 om 10:07 »

Daarentegen hebben we dan wel weer een microscoop aangeschaft van bijna een miljoen euro. En daar zit dan nog niet eens de software bij om hem aan te sturen. Die moeten we zelf schrijven. Maar ja, dat heeft dan weer als voordeel dat we zelf kunnen kiezen of we er een windows PC of een Mac op aan sluiten. Tja, moeilijke keuzes weer.....
groetjes,

Theo

23/04/2021 om 12:25
Reactie #10

GiBphoto

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 23/04/2021 om 12:25 »

Het zal een eeuwige strijd blijven tussen Windows en Mac vermoed ik (alhoewel).
Voor Bill zal het niet uitmaken beide systemen brengen voor hem geld in het laadje, MAc is namelijk a 3x op de fles gegaan en de derde keer heeft Bill gewoon de boel opgekocht. Vandaar ook dat toen in de Mac een INTEL processor kwam te zitten (Intel ook opgekocht door Bill).
Ook de schermen voor een Mac zijn vel betere, ja zeker, het zijn gewoon Samsung schermen alleen 2x zo duur. Het zijn dingen die je vaak niet weet, maar het is maar waar je blij mee bent toch. Als je er gelukkig mee bent is de prijs niet teveel uiteraard.  
Je moet werken met een systeem dat je ligt, Mac ligt mij helemaal niet (en ik heb er genoeg mee moeten werken om het te kennen) dus gebruik ik het Windows systeem.
Wat mij ook stoort is de totalitaire controle die Mac uitvoert, plus het feit dat je eigenlijk geen bezitter van je systeem bent.
Jaartje terug kwam een vriend van me met zijn iPad naar me, hij was zijn paswoord kwijt geraakt en vroeg me op dat ding te resetten...
Dat bleek niet volledig te lukken en hij kon dus geen Apps meer op zijn iPad zetten, ook de foto's kregen we niet verwijdert.
Dus wij maar de Mac-store, man wat is dat een elitair volkje (waar wij mee te maken kregen dan toch).
Verhaal:
ZIJ: Neen mijnheer dat kan je niet resetten.
Wij: wat moeten we dan doen?
ZIJ: U kan een nieuw kopen mijnheer.
WIJ: Hoezo, is dit versleten dan? we willen helemaal geen nieuwe.
ZIJ: U kan deze achterlaten dan recycleren wij die.
Wij: dus het kan nog wel werken? Wil u dan dat paswoord resetten.
ZIJ: Dat kunnen we niet mijnheer.
Wij: Ok dan zullen we hem zelf we wegsmijten thuis.
Zij: U weet toch mijnheer dat u dat niet mag, u hebt alleen gebruikersrechten op het toestel.
Wij: nee dat weten we niet, maar we gaan die niet afgeven.......

Na veel vijven en zessen, kon het blijkbaar toch wel om het paswoord te resetten, maar het zou €350 kosten.

WIj: u wil ons niet helpen met het paswoord dus, wij zijn klant en u wil ons niet helpen tenzij we €350 neertellen.
Zij: Ja mijnheer
Wij: maar voor dat geld kopen we een nieuwe Samsung
Zij: dan moet u die rommel maar kopen.
Wij: dan zullen we dat doen, en deze wordt dan geliquideerd.
Zij: dat mag u niet mijnheer
Wij: kijk dan eens,,, en we braken de iPad op onze knie in stukken in de winkel aldaar,,,

Je had die man zijn ogen moeten zien... hahaha
Zijn meteen een Samsung gaan halen en mijn vriend is wat blij dat hij nu een samsung heeft,,,

Wat is het beste systeem,,, Ze zijn beiden goed en aan elkaar gewaagd, zou het ene minder goed zijn dan het andere dan zou er ook maar 1 overschieten toch.
Het gaat om andere kwesties, wil ik het design, en ben ik bereid om daar zoveel geld voor neer te tellen, kan ik leven met die totale controle van Mac zelf of wil ik toch wat meer vrijheid over mijn systeem. Rekening houdend dat die vrijheid ook resulteert in "meer" virussen die er in omloop komen. Elk voordeel heeft zijn nadeel...

Ik heb nog een Mac staan, omdat Mac gebruikers dachten dat een foto verminkt werd als die op een windows systeem bewerkt werd (hahahaha), Feit was wel als ik een .TIF bestand vanuit de Windows op een Mac opende dat die gekoppeld werd met de viewer en niet met Photoshop (kwestie van tags), dus opende ik die even op een Mac en savede de die opnieuw en dan opende die wel in Photoshop... En in de begintijd moest elke opmaak gemaakt worden op QuarkXPress en die was toen nog niet voorradig voor Windows tot later, want de nieuwe garde ontwerpers schakelde meer en meer over naar Windows systemen en gingen dan maar gebruik maken van Indesign, dus zagen ze hun markt slinken.  Dus ook maar snel een versie voor WIndows op de markt gebracht hahaha... Toch te laat vrees ik (ook door de kostprijs) nu wordt er meer gebruik gemaakt van Indesign dan van QuarkXPress.
Hoe snel iets van super populair naar (bijna) onbestaande kan evolueren.

Bon lang relaas, maar in corona hebben we tijd ervoor hahaha  

"In a nutshell", kies voor een systeem wat je ligt, waar je u goed bij voelt, de software kwaliteit is gewoon gelijk oplopend en vergelijkbaar met elkaar.  

23/04/2021 om 13:05
Reactie #11

Desert

• Information
  • Hero Member
  • Just one more thing...
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 23/04/2021 om 13:05 »

Ik wist niet dat Belgen aan geschiedvervalsing doen.
1. Apple is nooit failliet gegaan, wel bijna in 1997.
2. De investering van $150 miljoen van Microsoft heeft Apple nooit in handen gehad,
maar werd gebruikt om Apple's aandelen te stabiliseren.
Microsoft bought $150 million of Apple Stock at market price, as non-voting shares – non-voting being the key term here.
This meant that Microsoft wasn’t acquiring Apple or having a say on company decisions but it was just funding it.

In ruil beloofde Microsoft om de Microsoft Office producten voor de Mac te continueren.
En Internet Explorer werd de standaard browser maar niet de enige.
Daarnaast werden de al jaren lopende juridische conflicten - die veel geld kosten in Amerika  - tussen Apple en Microsoft beëindigd.
Apple kon namelijk aantonen dat Microsoft ruim 30.000 regels code uit QuickTime had gekopieerd en gebruikt in AVI.
3. In mei 2003 heeft Apple de aandelen van Microsoft teruggekocht.
4. De meeste grote Apple schermen worden door LG gemaakt.

https://www.moneycontrol.com/news/trends/did-bill-gates-save-apple-from-bankruptcy-or-microsoft-from-the-law-3461191.html

23/04/2021 om 13:20
Reactie #12

Catmen

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 23/04/2021 om 13:20 »

En dus.......

catmen

Pagina opgebouwd in 0.144 seconden met 28 queries.