Uwtrouwvideograaf.nl
5 gasten, 0 leden

Top posters

22897 Berichten
13298 Berichten
8674 Berichten
7539 Berichten
5795 Berichten
5218 Berichten
4884 Berichten
4406 Berichten
  • Totaal aantal leden: 13089
  • Nieuwste lid: ScottSab
  • Totaal aantal berichten: 242389
  • Totaal aantal topics: 29588
  • Online vandaag: 5

Auteur Topic: stabilisatie  (gelezen 2053 keer)

20/08/2017 om 15:23
gelezen 2053 keer

16mil

• **
  • Information
  • Jr. Member
    • Bekijk profiel
stabilisatie
« Gepost op: 20/08/2017 om 15:23 »

In Vegas Pro 12 probeer ik een clip te stabiliseren. Ik heb een subclip gemaakt en daar het effect Sony Stabilize op gezet. Precies zoals voorgeschreven. Maar ik kan het effect niet instellen of activeren. Ik krijg steeds de foutmelding dat ik het niet op een event kan toepassen en een subclip moet maken. Terwijl ik het effect juist op de subclip probeer toe te passen.

Voor de zekerheid heb ik geprobeerd het toe te passen op een render naar een ander track, maar ook dat werkt niet.

Hoe krijg ik die stabilisatie toch aan?

20/08/2017 om 18:54
Reactie #1

Vissertje

• Information
  • Full Member
    • Bekijk profiel
Re: stabilisatie
« Reactie #1 Gepost op: 20/08/2017 om 18:54 »

Misschien gaat het wel net zo als in mijn Movie Studio versie, alleen staat daar nergens dat je er eerst een subclip van moet maken.
Dat kan wel en is ook handig omdat dan alleen de bewegingen in het gebruikte deel worden herrekend.
Fx dus weghalen en rechtsklikken op alleen het videoevent in de tijdlijn en dan kiezen voor Media FX . . . .
Kan ook door te rechtsklikken op je subclip in Project Media.

21/08/2017 om 11:37
Reactie #2

Buskees

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 21/08/2017 om 11:37 »

Het gebruik van Vegas Stabilize gaat als volgt: Je selecteert op de tijdlijn de clip die je wilt stabiliseren. Dan klik je in de menubalk bovenin op tools-video-mediafx.. Daar kies je de Vegas Stabilize plugin. Om te stabiliseren klik je in de plugin op "apply". In principe zijn de standaard instellingen voldoende, maar als je iets wijzigt om te tweaken, elke keer op "apply" drukken en wachten tot het gereed is. Om te wijzigen moet je ook weer via je menubalk: tools-video-mediafx kiezen. de "normale" manier van plugins kiezen werkt niet voor stabiliseren!

Succes, Kees
To Boldly Go Where No One Has Gone Before

21/08/2017 om 14:06
Reactie #3

Kees van Duijvenbode

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 21/08/2017 om 14:06 »

Nadat je een subclip hebt gemaakt moet je het stabilize effetc toepassen op deze subclip in de mediabin en niet op de tijdlijn.
Groeten
Kees Duif
www.cvd-video.nl

21/08/2017 om 15:12
Reactie #4

hvanhal

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 21/08/2017 om 15:12 »

Stel, je te stabiliseren clip duurt 60 sec en daarvan gebruik je slechts 10 seconden in je tijdlijn, dan heeft het geen nut om die hele 60 seconden te gaan stabiliseren, maar stabiliseer je slechts die 10 seconden op je tijdlijn (dat gaat dus ook veel sneller). Hiervoor maak je dan eerst een subclip (rechtsklik op clip op de tijdlijn en kiezen voor subclip. Deze subclip wordt als "take" over de clip in de tijdlijn gelegd.
Voor het stabiliseren van deze subclip, wederom rechtsklik en kiezen voor Media FX, uit de lijst van de effecten kies je vervolgens het "stabilize" fx en klik je op apply.
Een ander voordeel van het stabiliseren van een subclip ipv een hele clip is dat je nu tijdens het afspelen van de tijdlijn heen en weer kunt schakelen (met T-toets) tussen de ongestabiliseerde clip en de gestabiliseerde subclip en zo het stabilisatie effect beter kunt beoordelen.
Omdat het toepassen van het stabilisatie effect op meerdere (sub)clips in een videoproject nogal veel muiskliks vergt, bestaat er een gratis (of vrijwillige donatie) stabilisatie script voor Vegas, die dit klusje automatisch voor je kan uit voeren.
Zie hiervoor   hier.  

23/08/2017 om 22:02
Reactie #5

Buskees

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 23/08/2017 om 22:02 »

Er zijn klaarblijkelijk meerdere mogelijkheden, die overigens allemaal van een subclip uitgaan, om de plugin te laten werken. Zo zie je maar, ook een ouwe ... is nooit te oud om te leren. Kan ik dankzij jullie lekker zelf ook uitvlooien vat het snelste werkt. Overigens ga ik om reden van hvanhal ook altijd uit van de tijdlijn!! Dat maakt het sowieso sneller om de plugin toe te passen...

Kees
To Boldly Go Where No One Has Gone Before

Pagina opgebouwd in 0.047 seconden met 26 queries.