Lijkt me beter dat je uitkijkt naar een cam die je op PAL (25, 50, enz) kunt instellen.
Wanneer je alleen zgn NTSC framerate (30, 60 enz) gaat gebruiken is er niets aan de hand.
Ntsc beelden mixen met Pal beelden wil nog wel eens problemen opleveren.
Vergeet de action cams van Sony niet.
Ik had me nu vooral gebaseerd op de GoPro waarbij standaard 4k30 wordt geadverteerd hoewel 4k25 ook mogelijk is. Andere merken adverteren ook veelal met 30 of 60 pfs hoewel ze meestal 25 of 50 aan kunnen.
Naar de Sony had ik ook gekeken maar ik had vooral naar de GoPro en look-a-likes gekeken omdat daar meer toebehoren voor te vinden zijn.
Wat ik mij nog altijd een beetje afvraag is het "nut" van 4k30 of 4k25 op een actioncam. Is dit dan wel geschikt om acties te filmen. Kan dit nadien nog gestabiliseerd worden (met bvb adobe) of heb je hiervoor een grotere fps nodig?
Bij de Sony zie ik bij stabilisatie "Balanced Optical SteadyShot met Active Mode" staan. Bij de GoPro staat gewoon "videostabilization" terwijl bij ander gewoon niks staat. Wil dit zeggen dat zonder deze stabilizatie het beeld zeer onstabiel is? En kan dit dan nog achteraf gestabiliseerd worden?
Een kennis heeft een actioncam (merk?) op zijn dashbord gezet en een rit op een kasseiweg gefilmd (niet extreem hobbelig maar zeker niet vlak). Dit kon achteraf gestabiliseerd worden maar er moest behoorlijk "gekropt" worden.