Op
www.camcorderinfo.comStaan er reviews van alle camera's en alle merken.
Het zijn geen gebruikers ervaringen, maar testen door de beheerders van de website, ze gebruiken kleurkaarten en testen elke camera in dezelfde test omgeving, waardoor je dus wel een goed beeld krijgt van de camera.
Als hun een camera slecht vinden onder "slecht licht" en een andere camera goed vinden, dan weet je dat ze allebei onder dezelfde omstandigheden gefilmd zijn.
Je moet er wel rekening mee houden dat deze website een review gedeelte heeft voor semi proffesionele camcorders en normale gebruikers camcorders.
Als je de website nog niet ken, zal je wel even zoet zijn, want het is ENORM groot.
p.s.
Ik heb er ook geen verstand van,
Maar heeeeel veel mensen op internet beweren dat de TRV-900 beter was dan zijn opvolgers de TRV-950
en dat de Dcr-HC1000 weer op sommige punten minder is dan de TRV-950.
Alle drie zitten ze in dezelfde lijn, maar het lijkt erop alsof ze er niet beter van worden

Maar omdat de Dcr-HC1000 nog nieuw is heb ik daar weinig gebruikers ervaringen over gelezen, maar dat heel veel mensen de trv-900 beter vinden dan de trv-950 staat vast (voor veel mensen, niet iedereen natuurlijk, en ik heb geen idee)
Maar je zou als je de Dcr-HC1000 wilt kopen en hij krijgt negatieve reacties, de TRV-950 kunnen kopen, die is nog wel te krijgen neem ik aan (een half jaar geleden nog wel).
En de prijs is iets lager denk ik.
Jerry