Uwtrouwvideograaf.nl
34 gasten, 0 leden

Top posters

22897 Berichten
8674 Berichten
7554 Berichten
5795 Berichten
5218 Berichten
4895 Berichten
4406 Berichten
3668 Berichten
  • Totaal aantal berichten: 242611
  • Totaal aantal topics: 29632
  • Online vandaag: 31

Auteur Topic: canon hf g30  (gelezen 6128 keer)

23/09/2016 om 12:24
Reactie #15

geert o

• **
  • Information
  • Jr. Member
    • Bekijk profiel
Re: canon hf g30
« Reactie #15 Gepost op: 23/09/2016 om 12:24 »

ik heb al veel tips gehaald uit internet , begin de camera steeds beter te kennen wat instellingen betreft .
op 2 oktober heb ik een georganiseerde wandelingen met de hond op strand 18 deelnemers
ik wil daar graag weer een verslag van maken en ben me daar voor aan het voorbijrijden
hoop er wel iets mooiers van te maken als de eerste keer
als het lukt wil ik ook een beetje experimenteren met sloom motion
wat ik nu weet is camera stand belichting, in verband met sloom motion hoge bitrate snelle sluitertijd en kadering in de gate houden
in verband met honden laag werken en op ooghoogte dacht ik
het is moeilijk een draaiboek te maken omdat ik nooit van te voren weet wat er te wachten staat (honden zijn onvoorspelbaar)
of hebben jullie betere tips

23/09/2016 om 13:04
Reactie #16

Knarf

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: 23/09/2016 om 13:04 »

In dit geval kun je geen draaiboek maken.
Filmen en later een 'verhaaltje schrijven' en de beelden eronder zetten.
Nog een tip: blijf van de zoomknop af tijdens het filmen. Mocht je dit wel doen knipt het dan in je montage eruit.
Adobe Community Professional
Adobe Certified Expert Premiere Pro CC
Groetjes Ann

23/09/2016 om 16:45
Reactie #17

Lenzz

• Information
  • Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: 23/09/2016 om 16:45 »

Kwaliteit van de beelden vond ik overigens helemaal niet slecht.
Dat je naar iets mooiers op zoek bent is altijd te prijzen :-)

23/09/2016 om 20:24
Reactie #18

geert o

• **
  • Information
  • Jr. Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: 23/09/2016 om 20:24 »

Iedereen dank je wel voor de goede tips ,heb er zeker wat aan gehad
Die beelden van mij eerste film is gemaakt met mijn oude camera (canon legria hf200) nu heb ik de canon legria hf g30 stuk groter en betere full cmos sensor hoop daar ook wat meer voordeel uit te halen ,heeft trouwens ook een goede beeld stabilisator .
Wat ook groot voordeel is dat deze wat makkelijker in te stellen is ,voor de rest een geweldige camera

23/09/2016 om 20:49
Reactie #19

ger jansen

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: 23/09/2016 om 20:49 »

Citaat van: Cor V
Citaat van: geert o

Wie pas begint met filmen doet dat in 90% van de gevallen als vakantieganger. Gewoon voor de herinnering, zonder ambities. Daar is niets mis mee.

Ik zal u uit de droom helpen: dat doet 80% van alle editters ook nog als ze al jaren aan het editten zijn.
Voor de meeste onder ons is dit slechts een aantal vakantiekiekjes achter elkaar zetten op een tijdlijn, om er vervolgens een filmpje van te renderen.
Kijk maar een op youtube wat voor bras daar ooit voorbij komt.
En daar schijnen een paar mensen op dit O zo mooie forum, vaak aan voorbij te gaan......

Ger

24/09/2016 om 08:52
Reactie #20

Cor V

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: 24/09/2016 om 08:52 »

Zoals Knarf al schrijft, een echt draaiboek van zo'n hondensessie kan je niet maken. Maar enige voorbereiding waarbij je aantekeningen maakt voor hetgeen je wilt gaan filmen, welke opnamen je beslist in de film moet hebben, hoe je de film denkt op te bouwen in onderdelen, enz. is bij elk type film altijd wel nodig.
M.a.w. je moet een filmplan maken.
In jouw geval is het niet gemakkelijk om een goed begin en een aansprekende afsluiting te maken. Ik denk aan de voorbereidingen die de hondenbezitters treffen voordat ze met hun hond(en) de deur uitgaan. Laat ze in de film eens aan het woord (bij honden horen ook mensen) over hun ervaringen, onderling of in de vorm van een interview. Laat zien hoe enthousiast die mensen zijn. Als afsluiting zie ik een paar "uitgeputte" honden liggen hijgen...
Zo maar wat ideetjes om er een film van te maken in plaats van "bewegende foto's" op een rijtje. Ga er eens voor zitten en je zal versteld staan wat er allemaal mogelijk is. Veel succes met je gecombineerde hobby's!
NB: Nog een montage tip: Laat al die dissolves (overvloeiers) weg. Die pas je normaliter alleen toe bij verandering van tijd of locatie in de film. Beter is om gebruik te maken van neutralere tussenshots (cutaways) als twee opvolgende shots niet goed bij elkaar passen.
Eigenlijk ben ik nu bijna het boek aan het citeren dat ik je in een eerder bericht heb aanbevolen...

24/09/2016 om 19:14
Reactie #21

Lenzz

• Information
  • Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: 24/09/2016 om 19:14 »

Blijft een veelomvattend iets.
« Laatst bewerkt op: 24/09/2016 om 19:14 door Lenzz »

Pagina opgebouwd in 0.1 seconden met 28 queries.