Nee Koert, ik heb gewoon een keurige licensie die ook nog geactiveerd is. Ik had het probleem ook niet met de oude "overleden" kaart.. Ik heb ooit iets vergelijkends gehad onder Wxp, en dat was met een driverupdate opgelost. Maar er is geen recentere W8.1 driver meer voor deze kaart. Er wordt hier ter plaatse ook beweerd dat het kan zijn dat de GPU te heet wordt. Het vinnentje draait nochtans keurig en de boel is schoon en stofvrij...
Nog iets raars: Ik heb ook nog een ATI HD2600Pro liggen, (nieuwer en in principe beter dan die 1300XT) maar als ik die er in steek, dan wordt die laatste driver niet eens aangesproken en moet die kaart het doen met de standaard videodriver van Windows. Dat resulteert in een beeld met een niet hogere resolutie dan 1024 x 768 en de verhouding van het beeld klopt voor geen meter! Ik baal er een beetje van en zoiets komt altijd op een verkeerd moment. 'k Zal waarschijnlijk op zoek moeten naar een goede goedkope 2e hands (NVidia is dan de keuze) kaart om voorlopig de boel te overbruggen. En ik wil er in de toekomst weer een knappe kaart in, dit spulletje heeft ook al moeite met afspelen van HD content, maar dat kan natuurlijk aan die driver en DirectX (oid) liggen...