Als de electret phantom voedingspanning bovenop het signaal is geplant zou ik in jouw geval iemand zoeken die even drie draadjes legt vanaf de jack naar de XLR waarvan je de originele bedrading isoleert zodat je later het één en ander weer in de originele staat kan terug brengen. Je kunt dan via XLR verloopjes uit diverse configuraties kiezen.
Je bent dan wel het voordeel van een laag-ohmig symmetrische mike input kwijt maar zolang je de kabel niet langer dan een meter of zes houdt hoor je praktisch geen verschil en je kunt twee mikes aansluiten, ieder met zijn eigen audio kanaal.
Voor dynamische microfoons moet je een verloopje maken waarin audio van phantom gescheiden wordt door twee condensatoren. Je kunt zelfs een verloopje maken waarin het microfoon signaal wordt opgepept voordat het in je camera verdwijnt. Op die manier kun je de impedanties optimaal aanpassen.
Alles beter dan van die goedkope jackplug [nn] want die gebruiken een puntcontact terwijl een XLR een buscontact legt. De eerste heeft een heel klein contact oppervlak terwijl de andere het grootst denkbare contact oppervlak heeft. (Geen ruisjes of kraakjes of wegvallende microfoon signalen meer want de (fabrieks) jack snoertjes die je kunt kopen zijn allemaal bagger. Is de aard van het beestje)
Voor mij zou dat een fluitje van een cent zijn maar ik kan me best voorstellen dat de gedachte daaraan jou toch even even ernstig doet slikken.
Gr, Knarph.