Ik ben nu aan het testen met Sony Vegas 10e de 64bit versie.
Die me op het eerste oog goed lijkt te bevallen.
Weet niet of dat de zelfde versie / variant is als die movie versie waar over gesproken word.
Dat is de oudere proversie van de eerder genoemde movie versie. Ook hiervan bestaat inmiddels een versie 12, kost een veelvoud van de eerder genoemde movie versie, die al voor ver onder de 100 euro te hebben is. Heeft ook dezelfde interface maar heeft natuurlijk meer functies dan de movie versie, betwijfel echter als ik jou nivo/doel bekijk of je die functies ooit nodig zult hebben. Ook zijn aanwezige effecten en overgangen in beide versies nagenoeg gelijk, zelfs de zeer goede beeldstabilisator is in beide versies gelijk.
Daarvoor heeft de movieversie een handige project opstart en diashow wizard die de proversie wederom niet heeft. Persoonlijk raad ik je de movie versie (12) aan, volgens mij bestaat er geen andere video montage software die zoveel functionaliteit levert voor zo weinig geld. Het enigste wat je zult moeten missen tov andere consumer pakketten, zijn die voorgebakken zgn montagethemas, die er misschien voor een leek geweldig uitzien, maar een domper zijn voor een kenner omdat deze steeds weer dezelfde effecten terugziet. Vegas Movie Studio heeft genoeg werktuigen aan boord om als je creatief bent er iets unieks van te kunnen maken.